3 jarige @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 14:58

Hallo allemaal,

Sinds twee maanden ben ik weer begonnen met rijden. Ik rij nu op de dochter van het paard wat ik hiervoor altijd heb gereden, een groninger.
Felicia is drie jaar en nu drie maanden onder het zadel. Ik ben drie keer in de week met haar bezig. Twee keer longeren en één keer rijden ongeveer. Als het kan zoveel mogelijk naar buiten toe. Ze is al een paar keer het bos in geweest en heeft al een keer voor de kar gestaan. Ze wisselt mooi af dus. Maar we doen het wel rustig aan tot volgende zomer. Doordat ik een poos niet heb gereden merk ik dat ik weer tegen dezelfde punten aanloop als een paar jaar terug. Mijn houding is nog niet geweldig, daar ben ik hard mee bezig!

Alle tips zijn welkom :) . Zie hier Felicia *\o/* :
1. Hakken, ellebogen...
Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Mooi als ze zo loopt, maar ik ben niet contstant met de voorkant bezig :)
Afbeelding

5. Afbeelding

6. Even lekker met lossere teugel

Afbeelding

7. Idem :)

Afbeelding

8. Lekker dier :)

Afbeelding

Ze staan niet op volgorde, bedankt alvast! Ik moet rechter op zitten en mij langer maken. Als ik in de training perfect zit doet Felicia het ook super. Dus ik ben mij er van bewust dat alles valt of staat met mijn houding. Vandaar dat ik er ook zo graag mee bezig wil! En lessen gaan we binnenkort doen :)!

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:09

Leuk paard!
Je houding is echt nog een verbeterpunt.
Jullie komen er wel! :j

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 18:16

Klopt :), dankje!

Tisicirenti
Berichten: 79
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Koedijk

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:23

Als je zelf al zegt over je houding. Maar jullie komen er wel!

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:39

Dankje! Ben er hard mee bezig :).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:48

Wat een knapperd! Let ook op je handen, ontspan in je handen en ellebogen, netjes je handen dragen, en niet zo laag vast zetten. Neem een voorbeeld aan foto 4! Daar vind ik je handhouding netjes, alleen nog je handen rechtop :+ Zie daar een nette rechte lijn vanuit de elleboog naar de mond, met een knikje in je elleboog :j. Als je daar kan ontspannen, kan je paard ook meer ontspannen.

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 13:33

Heb je helemaal gelijk in! Dankje! En ik vind haar ook knap :). Ga morgen weer hard mijn best doen :).

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:06

Wat een leuk paard zeg!
Ik zou de beugels even minimaal 2 gaten langer maken, je moet meer voorin je zadel zitten, been lang en iets naar achter. Verder valt op dat ze mn in galop de neus echt vooruit steekt, probeer daar wat meer ontspanning te krijgen en wat meer gevoel in de mond.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:10

Vind dat je op een leuke en speelse manier met haar bezig bent.

Maar zit me even af te vragen of dit zadel wel goed past. Het lijkt op haar schoft te liggen.

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 13:30

Dankjullie!AnneliesDJ bedoel je foto 7? Daar had ik namelijk even een langere teugel zodat ze mijn hand leert volgen. Beugels heb je helemaal gelijk in, dat is een bekende valkuil van mij, misschien omdat ik vroeger altijd heb gesprongen? Ik begin wel met één gaatje langer ;).Wat bedoel je eigenlijk met wat meer gevoel in de mond? Frieswytske, ik zal er nog eens naar kijken. Pasgeleden hebben we gewisseld van zadel omdat deze beter lag, maar ze is groeit natuurlijk nog wel wat...

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: 3 jarige @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:41

Ik zou nu nog helemaal niet met die mond bezig zijn. Ze moet eerst leren op eigen benen en in balans te lopen. Dan komt dat zakken van het hoofd vanzelf wel. Al vind ik dit al best netjes gaan. Beugels heb ik bij een jong paard ook altijd te kort. Als het dan een keer noodzakelijk is, dan kun je gaan staan in het zadel.

Hiltje86
Berichten: 221
Geregistreerd: 27-09-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:50

Klopt frieswytske. Ze loopt vanuit zichzelf ook wel wat naar beneden. Ben er verder niet zoveel mee bezig, alleen als ze der hoofd helemaal naar boven gooit ;). Ik laat haar eerst gewoon lekker lopen, overgangen wendingen etc. Gewoon lekker bezig zijn :).