Umbro at work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Umbro at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 19:00

hallo allemaal,
ik ben Feraya en ben 16 jaar, ik heb meerdere paarden gereden, maar ben de afgelopen 2 maanden ongeveer zeer actief bezig met 1 van mijn verzorgpaardjes. even wat informatie over Umbro

naam: Umbro
Leeftijd: 12
achtergrond: opgevoed door de eigenaar, toen verkocht en na 7 jaar weer terug gekocht. nu weer 2 jaar in eigen bezit. in de 7 jaar is hij helemaal verpest, dat wil zeggen. scheef gesteld, angstig met opstappen/afstappen, stug in de mond, en veel moeite met inbuigen op welke manier dan ook.

1. eerst een foto van anderhalf jaar terug, toen ik het eerst op hem zat. hier zie je heel goed hoe 'stijf' hij was. lager dan dit kreeg je hem echt niet, en ja ik zit daar nogal krampachtig. omdat hij zo stijf was bonkte hij heel erg en toen reageerde ik daar nog niet echt goed op :+
Afbeelding

2. eerst een galop foto, komt hij ietsjes te hoog
Afbeelding

3. hier zie je heel goed dat hij nog te veel hangt, en dat ik mijn armen ook nog teveel uitstrek
Afbeelding

4. hier loopt ie al wat meer zoals het hoort.
Afbeelding

5. en nog een foto, beetje meer van hetzelfde, maar kan even zo snel geen betere vinden.
Afbeelding

tips en trucs zijn van harte welkom, ik probeer zo snel mogelijk een nieuwe lading (betere) foto's erop te zetten.
groetjes!!

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Umbro at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:02

Het lijkt alsof hij enorm op de voorhand loopt! Probeer hem daar eens met wat overgangen snel achter elkaar vanaf te krijgen, zodat hij meer op zijn achterhand gaat lopen. Heeft bij mijn merrie goed geholpen!

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:50

Ik vind hem ook ontzettend op de voorhand lopen.
Ik zou de voorkant laten voor wat het is en de achterhand gaan activeren. Veel overgangen rijden, pasje versnellen etc. Heb je les?

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Umbro at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:10

Klopt hij hangt ook best veel, ja ik heb les, alleen niet op hem, soms krijg k les op hem van de eigenaar. Doordat hij zo stug is aan t been en in de mond is t erg lastig hem achter te activeren, maar meer overgangen ga ik zeker proberen!

paardjes131
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:17

Hoihoi !
mooie foto;s zeg !
alleen je voeten steken bij sommige foto's wat naar buiten :o

harigelolly
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-11-09

Re: Umbro at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:38

Op foto 2 geef jij aan dat hij te hoog komt maar ik vind deze foto nog het fijnste beeld geven. Inderdaad (schijn) overgangen rijden en je paard actief rijden. Hierin ook consequent zijn. Hij moet dus altijd op je hulpen reageren. Dit betekend misschien een paar keer streng zijn maar als je jouw hulpen consequent geeft dan zal je de hulpen steeds kleiner kunnen geven en zal hij steeds sneller reageren.

Heel veel succes!

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Umbro at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 14:20

Dankjulliewel voor de tips! K ben er vorige keer mee aan de slag gegaan en daar reageerde hij best goed op. Hij werd wel wat drukker met zijn hoofd maar dat is denk ik gewoon een kwestie van wennen.