een paard in ontwikkeling van 3 jr naar 13 jr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

een paard in ontwikkeling van 3 jr naar 13 jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 17:26

Eindelijk, ik heb een scanner, wat is dat leuk zeg *LOL* . Onderstaande foto wilde ik jullie niet onthouden: 1983, manege Spijkerboor
(voor de mensen die het niet herkennen: toen was het achterschot nog heel Haha! ).
Dit was met mijn toen 3-jarige paard RoemerH op onze eerste wedstrijd. Je ziet ik was mijn tijd ver vooruit: een bruin zadel en hoofdstel.

Afbeelding

en nu van een jaar of 10 daarna, roemer liep toen lichte tour, dit is een foto van een demonstratie
en is genomen in de series, vandaar een beetje vreemde beenzetting:
Afbeelding

Ik vond dit zelf een heel mooi paard, hij had geen spectaculaire bewegingen maar hij was heel constant, een mooi groot paard (1.75m uiteindelijk maar op die eerste foto ca 1.68m)
Laatst bijgewerkt door astridh op 07-09-02 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:29

haha wat geinig je ziet echt dat het lang geleden is zeg!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:38

Leuk zeg om zo foto te zien. Foto's van meer als 10 jaar geleden zijn altijd leuk om weer te zien vind ik vaak Tong uitsteken

Maar over dat bruin, dat was vroeger toch ook wel, volgens is dat toen een tijdje ook wel "in" geweest. Wij hebben hier zelfs nog een bruin zadel liggen uit die tijd ongeveer (antiek Haha!))

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 17:58

Zo, ik heb de titel even aangepast nadat ik de onderste foto ook had ingescand, het verschil is wel leuk toch.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:48

Ohw, nostalgie!! Ik ken Roemer ook nog wel. Vaag van toen jij hem nog reed en iets beter van zijn volgende eigenaresse.
Hij was ook altijd zo braaf met buiten stappen.
Spijkerboor herken je inderdaad niet meer terug zeg. Dan ben jij toch een stuk beter geconserveerd gebleven Knipoog Haha! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 19:09

Jasmijn"]
Ohw, nostalgie!! Ik ken Roemer ook nog wel. Vaag van toen jij hem nog reed en iets beter van zijn volgende eigenaresse.
Hij was ook altijd zo braaf met buiten stappen.
[/quote]

Nee, dat was Zoronto, zijn volle broer maar dan 1 jaar jonger. Roemer is bij ons overleden. Zoronto is daarna verkocht en die leeft nog steeds, ik heb hem vorige maand opgezocht.

[quote="Jasmijn schreef:
Spijkerboor herken je inderdaad niet meer terug zeg. Dan ben jij toch een stuk beter geconserveerd gebleven Knipoog Haha! Haha!

Lijk ik nog een beetje op dat ponymeisje dat op Max rijdt Haha! . Die eerste foto zeg, ik was toen 18 jaar. Het wordt nu wel erg hoor. Ik was helemaal verbaasd toen iemand me van de week aansprak met jongedame, ik heb al zo'n lange tijd 'mevrouw' gehoord dat ik er aan ben gaan wennen Bloos

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:51

Heel apart om dat zo te zien! Wat voor afstamming had ie?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 07:41

De afstamming was RoemerxTalisman, de fokker fokte in de springrichting maar Roemer bleek ook hele goede dressuurpaarden te fokken. Eigenlijk een beetje stom dat de naam van dit paard ook Roemer was, maar de fokker noemde hem altijd de Roemer. Zijn stamboeknaam was Woudster, en daar wilde ik natuurlijk niet mee op wedstrijd Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 08:55

Hihi Astrid, toen bestonden er niet eens zwarte zadels..........of je zag ze in ieder geval nog niet veel Haha! Zelf ben ik ook begonnen met een bruin hoofdstel en zadel, maar toen ik een nieuw zadel kon kopen wist ik niet hoe gauw ik een zwart zadel en hoofdstel moest kopen! Omdat het toen zo ouderwets was, een bruin zadel, vind ik het tegenwoordig eigenlijk nog steeds niet echt mooi! Maar datzelfde gevoel heb ik bij de mode van tegenwoordig, bijvoorbeeld die broeken met uitlopende pijpen en al die flower-power dingen......hihihi denken ze dat ze er modern opstaan, lopen ze ongeveer in dezelfde kleren als hun moeder op die leeftijd, hardstikke antiek dus.

Heb je dit paard niet meer? Hoe ver ben je met je merrie? Daar willen we ook nog wel wat fotos van zien.......

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:08

wat een verschil!
leuk om zo eens te vergelijken. mooi paard hoor

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:10

wauw wat leuk om te zien maar dat jij zo goed kon rijden heb je nooit gezegd!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:27

fabienne schreef:
Heb je dit paard niet meer? Hoe ver ben je met je merrie? Daar willen we ook nog wel wat fotos van zien.......


Helaas is dit paard overleden na koliek door een inschattingsfout van de DA, erg triest allemaal.

Met de merrie gaat het redelijk goed wat het rijden betreft, hoewel haar dikke buik een beetje in de weg zit *LOL* ik zal van de week wel wat foto's plaatsen op ITP.

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 08:40

Erg leuk om terug in de tijd te gaan!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:39

Wat leuk zeg, heerlijk zulke foto's. En wat was ie veranderd zeg, op die tweede foto is ie helemaal bespierd! Meer foto's! Haha!
Ik reed vroeger ook nog met een bruin hoofdstelletje met lage neusriem en bruin zadeltje! Er was nog niets anders. *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:58

Leuk zeg! En geweldig hoe een paard kan veranderen door goede gerichte training.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:37

Ik rij nu ook nog met een bruin hoofdstel met lage neusriem, wil er straks ook mee starten op wedstrijden. Dus..........................
Echt grappig om het verschil te zien.