3jarige Gribaldi@work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:43

heey bokkers, heb vandaag eindelijk foto's gemaakt van Umi onder t zadel. M'n bijrijdster Manon heeft foto's van mij gemaakt, niet zo veel en de meeste waren te donker Verdrietig ik heb er wel een heleboel van haar gemaakt, ze ging voor t eerst op Umi. Eerst reed ik een stukje, beetje draven en nog een stukje galop. Ze was super braaf, alleen wel erg irritant met haar hoofd aan het doen dat kun je ook wel zien op sommige foto's

Toen Manon erop zat schoot Umi er vandoor ze moest heel erg aan haar wennen en was best wel gespannen.

Afbeelding
even aansingellen.

Afbeelding

Afbeelding
kwaliteit is helaas minder.....

Afbeelding
schouderbinnewaarts?

Afbeelding
Hier begon ze te klieren met d'r hoofd Clown haha zie nu pas dat me beugels ongelijkwaren. zadel moest ook nog wat aan gesingeld worden Bloos

Afbeelding

Afbeelding
Manon erop Knipoog was net rodeo....

Afbeelding
achterover!!!!!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Um vond het vervelend en een beetje raar, een vreemde ruiter op d'r rug Tong uitsteken

Afbeelding
Clown

Afbeelding
d'r koppiej....ze is een beetje verkouden Ach gut

Afbeelding
Galopje! volgens mij op t verkeerde been :s

Afbeelding
nog iets harder Haha!

Afbeelding
begint ze weer hoor Boos!

Nou dat is wel genoeg, heb er nog veel meer maar ga t niet allemaal op bokt zetten Haha! commentaar geven mag, houd er wel rekening mee dat Manon pas voor t eerst op Umi rijd en dus nog een beetje balans moet vinden, en dat Umi dus nog maar een paar maandjes onder het zadel is. Zal binnekort wat betere foto's maken, hier is ze een beetje gespannen en heeft d'r koppie hoog in de lucht. Ga zo fo'to's maken van Umi met pessoa ben benieuwd hoe dat gaat.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:46

Owjah vergeet erbij te zetten dat Manon niet op bokt zit dus commentaar geven mag wel maar ze kan t verder niet lezen. We zijn nog opzoek naar een instructrice. Mijn houding is ook niet super hoor, zit op een jong paard liever nog iets naar voren, ben wel erg aan m'n houding aan het werken, is wel een beetje beter geworden (houd m'n handen stiller)

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:48

niemand?

Jes_sica

Berichten: 49
Geregistreerd: 13-03-05

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:52

jawel hoor Tong uitsteken ik vind het een mooi paard, en ik denk als je daar mee door gaat dat het wel helemaal goed word.
je kan hoge ogen gooien met jou paard

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:56

Jes_sica schreef:
jawel hoor Tong uitsteken ik vind het een mooi paard, en ik denk als je daar mee door gaat dat het wel helemaal goed word.
je kan hoge ogen gooien met jou paard


hoge ogen gooien? Clown wat is dat ? Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:56

bekijks hebben Knipoog

mij lijkt de bak een beetje te zwaar en het paard voor een paar maanden onder het zadel nog niet erg gehoorzaam.
Maar looplust heeft ze in ieder geval genoeg! Knipoog
Wel een leuk dier trouwens, hoe groot is ze?
Laatst bijgewerkt door Lenn op 21-04-05 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:57

een heel mooi paard
als die nageveijk loopt heb je echt een kwijlpaard volgens mij. ( lekker iedereen jaloers maken met je zwarte parel Lachen )

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:05

Lenn schreef:
bekijks hebben Knipoog

mij lijkt de bak een beetje te zwaar en het paard voor een paar maanden onder het zadel nog niet erg gehoorzaam.
Maar looplust heeft ze in ieder geval genoeg! Knipoog
Wel een leuk dier trouwens, hoe groot is ze?


De bak is inderdaad wel erg zwaar, maar ik vind toch wel dat ze al en goeie conditie heeft. Bij mij is ze best wel gehoorzaam hoor, kan er wel redelijk mee over weg, rijd d'r ook wel eens nagevelijk maar daar moet ik dan echt de tijd voor nemen nu zat ik er maar 10minuten op. Umi reageert alleen een beetje fel op een andere ruiter, had ze eerst bij mij ook maar nu vind ik het wel goed gaan. Ze is nu ongeveer 1.60m maar groeit nog wel wat, haha t liefst niet teveel want ik ben zelf niet zo groot.

thnx voor jullie reactie's ben super blij met d'r. Hoop dat als ik lessen ga volgen ik haar nog een heleboel kan leren Haha! ga haar nu even longeren (ze heeft nu al een paar uur rust gehad en ik doe zo ook wel rustig aan hoor)

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:09

Mooi paard, jammer dat jullie nog niet zo ver zijn (komt vast nog wel hoor daar niet van Knipoog )
Want dit paard heeft volgens mij zeker kwaliteiten! Pling

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:20

vind het geen plezierig beeld geven,het ziet er allemaal totaal niet onspannen uit,allemaal er gedwongen en paard heef ter zo te zien ook weinig plezier van.

Ik zelf ben ook met een 3 jarige bezig is net 6 weken zadelmak zie dit topic---> viewtopic.php?f=10&t=399265
ik vind dat er toch wat vriendelijker uit zien al zeg ik het zelf.

Laat dat dier toch een swat meer los van voren,hij gaat juist zo tegennde hand in omdat er te veel mee gedaan wordt!!
Ga eens meer bezig met met overgangen en veel meer rijden op zit en gewicht,tuurlijk mag je de teugels gebruiken maar niet terug werken ermee!Me t zon jong ding moet je helemaal nog niet bezig zij meht het zgn "aan de teugel' des te meer je er geforceerd mee bezig gaat,des te meer verzet er komt en des te harder het paard in zijn mond gaat worden,rug weg druk enz enz

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:24

elmiran schreef:
Hoop dat als ik lessen ga volgen ik haar nog een heleboel kan leren Haha!

Niet banketstaaf bedoeld hoor maar ik zou inderdaad wel lessen gaan nemen anders wordt het haar gewoon om te gaan spannen.. ze lijkt er maar weinig vrede mee te hebben dat er iemand op haar rug zit en dat moet er wel zo snel mogelijk uit denk ik.

QueJira schreef:
Laat dat dier toch een swat meer los van voren,hij gaat juist zo tegennde hand in omdat er te veel mee gedaan wordt!!
Ga eens meer bezig met met overgangen en veel meer rijden op zit en gewicht,tuurlijk mag je de teugels gebruiken maar niet terug werken ermee!Me t zon jong ding moet je helemaal nog niet bezig zij meht het zgn "aan de teugel' des te meer je er geforceerd mee bezig gaat,des te meer verzet er komt en des te harder het paard in zijn mond gaat worden,rug weg druk enz enz

Ik heb juist helemaal niet het idee dat ze er (alleen maar) mee bezig is om haar nageeflijk te rijden en ik denk dat als ze de teugels loslaat ze alleen maar harder en harder zal gaan. Verder ben ik het wel met je eens hoor! Misschien moet ze wat bijgezet longewerk gaan doen met iemand erop die zonder teugels toch tempowisselingen probeert te maken zodat ze naar de zit gaat lopen.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 21-04-05 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

QueJira

Berichten: 1049
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Zeeland

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:26

en waarom ga je zon jong paard in zon zware bak rijden en dan een paar uur later ook nog longeren Verward

Zon jong dier zou niet eens iedere dag moeten werken,laat staan 2keer per dag,sorry hoor,maar ik heb echt het idee dat je niet echt weet waar je mee bezig bent.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:30

QueJira schreef:
en waarom ga je zon jong paard in zon zware bak rijden en dan een paar uur later ook nog longeren Verward

snap ik ook niet helemaal Verward
Ik hoop wel dat ze overdag gewoon in de wei staat?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:37

Waarschijnlijk is ze zo onrustig met haar hoofd vanwege die zware bak.

Omdat ze jong is, kan ze nog heel moeilijk haar balans bewaren, laat staan als de bak ook nog eens niet meewerkt.

Hoe vaak trainen jullie haar?

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:40

Mooie zwarte Ja
Zal maar positief blijven.
Paardje kan wel lopen, als jullie leren ontspannen te rijden enzo, loopt 'ie vast super Lachen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:41

Heel eenkennig paard ofniet?
Les nemen zou ik iigv wel doen!
Zoiezo is het niet slim om een paard in te rijden als je zelf niet veel ervaring hebt, en dan ook nog zonder les
Een jong paard moet dr evenwicht nog zoeken, dit is nog veel moeilijker in een zware bak.
Maar mooi paardje dat wel OK dan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:42

Ik lees even over het eerder gegeven commentaar heen en zeg maar even wat ik er zo van vind:

De bak is echt te zwaar voor dit paard. Wat me verder opvalt is dat er nogal in de mond getrokken wordt. Als het paard te heet is voor het werk, dan zou ik eens beginnen met het vantevoren een minuut of 10 te longeren voordat je erop gaat.
Rijden op een verkouden paard vind ik not-done en ik denk dat je wat meer moet gaan werken aan het loslaten van je hand, waardoor je paard ook nageeflijker wordt.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:54

Ik vind het een mooi paard om te zien, maar ben het wel eens met de rest.

De bak is te zwaar en het beeld vind ik niet erg vriendelijk over komen.
Als ze net onder het zadel is en duidelijk aangeeft dat ze moeite heeft met een andere ruiter, waarom wacht je daar dan niet even mee?

Mijn merrie is dit jaar 4 jaar geworden en die train ik nog geen eens elke dag. Ze mag buiten spelen en groeien.
Zij had er ook erg veel moeite mee om iemand anders op haar rug te hebben, buiten mij is er welgeteld 1 iemand die er zo op kan stappen. Meer mensen komen er dus ook niet op.

Denk aan je paard en neem les en evt goede begeleiding!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:07

Ben het er ook mee eens dat het niet vriendelijk overkomt, en eens met het bovenstaande. Wil er nog wel even aan toevoegen dat het zadel niet past, en er zeker niet mee zou gaan rijden op zo'n jong dier.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:14

Ik vind de foto's ook niet echt een prettig beeld geven.

elmiran schreef:
Hoop dat als ik lessen ga volgen ik haar nog een heleboel kan leren Haha!


Ik zou snel beginnen met de lessen. Ik vind het niet verstandig om zonder lessen een paard te gaan beleren.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:26

Blaat, ik ga niet reageren op het rijden,
Genoeg tips en commetaar over waar je wat mee kunt Vork

Ik wil even reageren op dat "Beetje verkouden"

Mijn paard heeft nu al 2 jaar lang van dat witte snot uit dr neus.
No problemo, ze heeft nergens last van, en haal het gewoon na het rijden weg.
Het komt het meest voor als ik buiten rij of heel intensief rij.

Ik weet niet of je 100% zeker weet dat ze verkouden is? Zo ja, dan hoor je niet te rijden.
Denk je dat het gewoon wat snot is, net zoals mijn paard heeft, dan kan het geen kwaad.
even als voorbeeld hoe het bij mijn paard eruit ziet; klik

Veel succes nog verder met je paardje, leuk ding! Lachen

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:29

QueJira schreef:
vind het geen plezierig beeld geven,het ziet er allemaal totaal niet onspannen uit,allemaal er gedwongen en paard heef ter zo te zien ook weinig plezier van.

Ik zelf ben ook met een 3 jarige bezig is net 6 weken zadelmak zie dit topic---> viewtopic.php?f=10&t=399265
ik vind dat er toch wat vriendelijker uit zien al zeg ik het zelf.

Laat dat dier toch een swat meer los van voren,hij gaat juist zo tegennde hand in omdat er te veel mee gedaan wordt!!
Ga eens meer bezig met met overgangen en veel meer rijden op zit en gewicht,tuurlijk mag je de teugels gebruiken maar niet terug werken ermee!Me t zon jong ding moet je helemaal nog niet bezig zij meht het zgn "aan de teugel' des te meer je er geforceerd mee bezig gaat,des te meer verzet er komt en des te harder het paard in zijn mond gaat worden,rug weg druk enz enz

Hier sluit ik me geheel bij aan, als je het paard van deze auteur gaat bekijken kan je ontspanning vinden, en dat is hier ver weg. Je houdt haar veel te kort van voor, waardoor ze constant in verzet gaat.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:34

Ik ben het met de rest eens.
Verder is het wel een leuk paardje om te zien.
En in de toekomst kunnen jullie er onder goede begeleiding vast wel wat moois van maken. Lachen

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:43

ik ben het met SdaphneS eens Lachen

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:47

Waar is de TS?
Ik ben het eens met de rest, maar ik hoop dat dit haar niet te rauw op haar dak valt. Dan kan het snel een averechtse uitwerking hebben, en dat is natuurlijk niet de bedoeling want het zijn goedbedoelde tips!

Dus Elmiran, laat wat van je horen? Lachen