Wietske!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:26

Hallo Bokkers!

Ik ben normaal gesproken niet/ nauwelijks actief op bokt, maar gezien een andere site een beetje een *poep* site begint te worden zoek ik naar een andere gezellige forum. Hopelijk kan ik die hier vinden.

Hierbij dan ook maar een eerste topic, van mijn bijrijpaardje Wietske (v. IDS 300) Nu 13 jaar :D

Het is een pittige merrie welke moeilijk te rijden is, tot je haar knopjes kent. Ik rijd haar nu een dikke jaar en het 1e halfjaar kwam er niet veel fatsoenlijks uit. Een hoop geruzie en miscommunicatie. Zelf was ik nog niet ervaren genoeg om zo'n hete merrie te rijden. Maar het laatste halfjaar gaat het, met een hoop ups and downs, echt lekker! Ik begin haar beter te begrijpen en dankzij een leuke en goede instructrice gaan we met sprongen vooruit. Heerlijk! Helaas staat ze al 2 maandjes stil ivm een peeskneuzing, maar met speciaal beslag de afgelopen 2 weken gaat ze steeds beter lopen en ik hoop over 2 week dan weer een lekker ritje te kunnen maken en dat ik de boel weer lekker op kan pakken!

Hierbij dan ook een paar foto's van ruw 2 maand terug, tijdens onze laatste les. Hier liep ze super en ben dan ook erg blij met de foto's!

Nogmaals, ik ben verre van een top amazone, maar ik doe mijn best!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tempo controle en tja, dan val je bijna om xD
Afbeelding

Afbeelding

Tips mogen uiteraard en kritiek mag uiteraard (op een normale manier) geplaatst worden!

Bye :wave:

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:30

Wat een leuk dier!
Probeer wat trotser te zitten en je benen wat meer naar voren te leggen, verder ziet het er keurig uit :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:30

Martine_R schreef:
Wat een leuk dier!
Probeer wat trotser te zitten en je benen wat meer naar voren te leggen, verder ziet het er keurig uit :)


Dat is het probleem. Ik let teveel op mijn paard dat ik mijn eigen vergeet. Maar ik ga er gelukkig steeds meer op letten, dus ik hoop snel verandering!

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:32

Vind het plaatje er best goed uit zien. Heb alleen een paar puntjes van kritiek. De ene is dat je je handen niet vast moet gaan zetten op je bovenbenen. Je mag ze meer gaan dragen. En het lijkt dat je soms wat strenge handen hebt. Ook zou ze wat meer over de rug mogen lopen. Maar zoals ik het lees, komt dat straks wel weer allemaal goed. Weet hoe het is om een hete merrie te rijden. Die graag haar eigen zin doordrijft.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:40

FriesWytske schreef:
Vind het plaatje er best goed uit zien. Heb alleen een paar puntjes van kritiek. De ene is dat je je handen niet vast moet gaan zetten op je bovenbenen. Je mag ze meer gaan dragen. En het lijkt dat je soms wat strenge handen hebt. Ook zou ze wat meer over de rug mogen lopen. Maar zoals ik het lees, komt dat straks wel weer allemaal goed. Weet hoe het is om een hete merrie te rijden. Die graag haar eigen zin doordrijft.


Dat kan heel goed zijn hoor. Gezien madam graag zelf haar tempo bepaald, kan ik soms wat te hard met mijn handen inkomen, héle grote fout, weet ik. Gaat wel steeds beter hoor, maar als ze dan niet snel genoeg op mijn zit reageert, komt ik té snel met mijn handen in. Verder rijd ik eigenlijk met een vrij los teugeltje, dus het zijn maar kleine momentjes eigenlijk, gezien ze verder wel goed op eigen benen loopt.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:41

Ziet er niet verkeerd uit hoor!
Je benen liggen wel te ver naar achteren, maar dat zou ook aan het zadel kunnen liggen, dat kan ik niet goed zien. Je handen nog wat rechterop en meer voor je uit en het plaatje verandert alweer :D
Veel plezier nog samen!

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:47

Zou het dan soms aan de naam liggen
Weet uit eigen ervaring dat je dat dan automatisch gaat doen. Is dom, maar ja om dat weer uit je systeem te krijgen. Duurt gewoon even. Ga vooral zo door. En als je over een tijdje weer foto's plaatst. Ziet het er al heel anders uit.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:50

FriesWytske schreef:
Zou het dan soms aan de naam liggen
Weet uit eigen ervaring dat je dat dan automatisch gaat doen. Is dom, maar ja om dat weer uit je systeem te krijgen. Duurt gewoon even. Ga vooral zo door. En als je over een tijdje weer foto's plaatst. Ziet het er al heel anders uit.


Hahaha, zou het? :P

Dat vertrouwen zat er ook nog niet helemaal hoor. Want juist als ik te hard in kom met mijn handen, gaat ze alleen maar harder, dus opzich leer je het wel hard af. Maar ik mag niet klagen met hoe het nu gaat. Over een paar maandjes ziet het er vast heel anders uit idd!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:55

Ziet er goed uit Wendy :-) wat fijn dat je de kans hebt gekregen om deze mooie Fries te mogen rijden! Ik vind dat je houding echt veel beter is geworden :-) Vind het algehele plaatje ook gewoon fijn en rustig :-)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 23:32

Magica schreef:
Ziet er goed uit Wendy :-) wat fijn dat je de kans hebt gekregen om deze mooie Fries te mogen rijden! Ik vind dat je houding echt veel beter is geworden :-) Vind het algehele plaatje ook gewoon fijn en rustig :-)


Heejj Jessica, jij ook hier!

Dankje! Mijn houding is nog om van te janken, maar er word wel aan gewerkt :D

sanne_marije
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Hoornsterzwaag

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:52

Het ziet er uit alsof jullie beide veel plezier in het rijden hebben, mooi om te zien!
de houding van je benen viel me ook op.
Verder hoop ik dat het je het zelf ook tp vind, en doe je je duimen om hoog met het rijden :p

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:25

sanne_marije schreef:
Het ziet er uit alsof jullie beide veel plezier in het rijden hebben, mooi om te zien!
de houding van je benen viel me ook op.
Verder hoop ik dat het je het zelf ook tp vind, en doe je je duimen om hoog met het rijden :p


Dat zag ik toen ook, maar met het rijden valt het mezelf eigenlijk totaal niet op. Misschien dat ik daardoor ook zo voorover val? Ik zal er eens meer op gaan letten!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 12:19

Schopje =)

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:29

Mag ik vragen waar je haar rijdt? Ik ken haar precies!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 12:43

Hannepan schreef:
Mag ik vragen waar je haar rijdt? Ik ken haar precies!


*verkeerde paard* xD

Ze staat op een pensionstal in Midwolda, vlakbij Imca Marina, weet niet of je die kent?

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:01

Poeh, toen ik jouw openingspost begon te lezen, en de eerste foto zag schrok ik me rot! Dat leek wel 'mijn' Wietske (waar ik voor heb gezorgd tot een jaar geleden. Maargoed, zij staat nog altijd op de zelfde stal). Maargoed, ten eerste: jullie zijn een leuke combi. Ik heb het idee dat ik soms nog best wel wat spanning zie. Dit kan komen omdat ik ook vind dat je een beetje streng bent met je handen.
Maar: ik denk dat als jullie lessen dat het zeker goed komt, want het ziet er niet verkeerd uit. Ik denk dat het vooral een punt is dat je eerst goed aan je eigen houding moet 'sleutelen'.
Verder ziet het er leuk uit :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:24

Heb gister voor de 3e keer weer een paar rondjes gereden en het gaat echt super. Nog wel extreem voorwaarts, maar dat is gewoon een kwestie van, even de boel weer ophelderen. Gaat helemaal goed komen!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:41

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

kim_sietske
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-09-12

Re: Wietske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:04

Ziet er goed uit! mooi paard ook, benen niet te ver naar achter leggen, ga zo door!