Waar heb ik dit vaker gezien? "Springkoets"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Waar heb ik dit vaker gezien? "Springkoets"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 20:06

Moet je eens kijken wat goed.
Afbeelding
SpringMeijer

Komt me zo bekend voor het springende karretje? Prachtig wat veel mensen kunnen met hun paarden.
De foto is van Stalhouderij Meijer, shows met Friesen!

Dis is ook zo leuk:
Afbeelding
Deze shows zijn allemaal door Stalhouderij Meijer zelf ontwikkeld.

Groetjes Nikky
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 15-08-02 00:55, in het totaal 2 keer bewerkt

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:14

whahahahahhahah wat gaaf zeg.
jeetje nooit gezien maar wel cool

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 20:52

Hij heeft echt een mooie show ! Ik heb hem ongeveer 5 jaar geleden al gezien in Zwijndrecht bij een manege, toen ging hij dus over die springschans met 2 friese hengsten. Mooie beesten, maar hij had ze niet goed vastgezet aan z'n vrachtwagen, zodat ze even later lekker los liepen. Niet zo prettig als je daar met je Shire merrie aan het uitstappen bent. En niemand te bekennen natuurlijk ! Gelukkig ging alles goed en het was een mooie show Haha! .

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:18

heyyy

met die kruiwagen doen ze ook met boerenknollen, en dan keihard galoperen he!!! Deden ze pas hier in de buurt

linda

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:19

De stal van Marianne Scherps doet het ook (dan met een Haf) Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:26

yep, black riders springen ook met kar en al, maar heb de friezen 7 jaar geleden ofzo al zien springen

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:28

PAs ben ik naar een manege geweest dara waren ook shows, op het laatst deden ze er een boorje achter, en dan die arabier met bootje en al over hindernis springen. Tegen die hindernis stonden 2 planken waar die boort dan over heen gleed!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:42

Die onderste...*LOL*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 22:47

Haha, die onderste zit wel schuin *LOL*
Ziet er wel leuk uit, had het nog nooit gezien!

michel
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:36

tjee , wat een zielig figuur ben jij. Kom je eerst met andere foto's van een vuurshow en vervolgens kom je met andere foto's met een springkar. Vreemd??? Valt een beetje op ook! Zoiets noemen ze geloof ik jaloezie, of niet helder bij het hoofd. Wat die mensen laten zien is iets wat ze de paarden ZELF hebben aangeleerd en waar ze terecht trots op kunnen zijn. Er zijn ook mensen die hun paarden naar een trainingsstal brengen en dan ook nog eens trots zijn op hetgeen ze laten zien. Daar heb ik minder bewondering voor.

Michel

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 09:50

Michel,
dit is niet zo'n vriendelijke opmerking van je.
Ik zie nergens iets staan dat ze dit niet acceptable vind. Ik snap je reactie niet zo goed hoor.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 11:50

michel schreef:
tjee , wat een zielig figuur ben jij. Kom je eerst met andere foto's van een vuurshow en vervolgens kom je met andere foto's met een springkar. Vreemd??? Valt een beetje op ook! Zoiets noemen ze geloof ik jaloezie, of niet helder bij het hoofd. Wat die mensen laten zien is iets wat ze de paarden ZELF hebben aangeleerd en waar ze terecht trots op kunnen zijn. Er zijn ook mensen die hun paarden naar een trainingsstal brengen en dan ook nog eens trots zijn op hetgeen ze laten zien. Daar heb ik minder bewondering voor.

Michel


Sorry ????????????
Ik vind het geweldig wat mensen met hun paarden doen! Ik heb geen foto's van eenvuurshow geplaatst! en ik heb geen comentaar gegeven op een vuur show eerder heb ik daar zeer positief op gereageert! (als je alles goed na leest!

Bij het plaatsen van deze foto heb ik geen negatieve gedachten gehad, maar als jij daar zo over denkt zegt dat meer over jou geloof ik???
Zo als de waard is maar weer!

Ik heb inderdaad deze show ook met belgen gezien, en ook met een haflinger, maar wat is daar negatief aan?

Over jaloersie gesproken, ik heb besloten nadat ik met ric veel heb aangerommeld en alles eerst zelf heb geleerd om het te laten door trainen door marjolein kylstra en heb hele goede contact met deze stal.
vele andere namen heb ik daar voorbij horen komen die ook bij marjolein zijn geweest, wat is daar verkeerd aan>? dat je je paard laat trainen door een profecional? En dat je toegelaten bent om getraint te worden?
Er zijn mensen in de ruiter sport die les nemen van beroemde ruiters om verder te komen in de dressuur heb je daar ook geen respect voor?

Ik vind dit een zeer negatief bericht en zo donker denken zegt genoeg over jou en niet over mij!

En overgens ben ik trots op mijn paard dat hij het kan en niet op mezelf!
Als ik een show geef, laat ik zien wat mijn paard kan niet wat IK kan!
Dat is misschien ook een verschillende instelling die wij niet gemeen zullen hebben!

En alleen uit een jaloerze geest kan dan ook zo'n opmerking naar mij toe gedaan worden, elkaar niet met rust kunnen laten.
En overgens ook zo ziek van geest is dat steeds maar weer bokkers lastig gevallen moeten wordenmet dit soort zaken!
Er is ook nog zo iets als PB!

gegroet

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:50

Hallo Michel,

Dat zielig zijn van tinkernicky valt reuze mee hoor. Ik kan je dat verzekeren want ik ken ze. Ook Nicky vind de show van Marianne goed en knap dus daar zal het niet over gaan. Wat Nicky volgens mij probeert aan te geven is dat meerdere showteams zelfde aspecten laten zien, al dan niet zelf aangeleerd. Ook hier is niets mis mee lijkt me. Ook kan ik in het bericht wat Nicky hier heeft geplaatst geen negatieve uitlatingen vinden. Het wel of niet wegbrengen van je paard naar een trainingsstal hoeft niet altijd negatief opgepakt te worden, het kan namelijk ook zo zijn dat je op een verantwoorde manier je paard en jezelf verder wilt trainen. Ook Nicky wil de kans dat er blessures optreden bij het paard zoveel mogelijk beperken. Ik heb daar alleen maar respect voor en het doet niets af aan de prestatie die er neer gezet wordt.

Ayrton

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:56

tinkernikky schreef:
Over jaloersie gesproken, ik heb besloten nadat ik met ric veel heb aangerommeld en alles eerst zelf heb geleerd om het te laten door trainen door marjolein kylstra en heb hele goede contact met deze stal.

gegroet



ehm je had toch een sponser die veel toekomst in je zag en dat die ric naar die showstal wouden hebben???
ik snap er niks meer van

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 12:07

ehm je had toch een sponser die veel toekomst in je zag en dat die ric naar die showstal wouden hebben???
ik snap er niks meer van[/quote]

Klopt Thirza er zijn mensen die heel veel vertrouwen hebben in Riccardo(niet in mij) het gaat hier om het paard en niet om de mens, shows geef je ook om de paarden te laten zien niet om jezelf te laten zien.
Dus in dit geval gaat het om de tinker riccardo, en ik ben nog steeds bezig de tinker te promoten op mijn eigen manier. Veel mensen staan achter me en hebben me gesteunt, omdat de opleiding vrij prijzig was.
Met dank aan spronsers heeft Riccardo de profecionele opleiding kunnen volgen. Ik ben met oprecht trots op mijn tinker.

Groetjes Monique

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

vuurshow inrotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 12:20

nu herinder ik me de foto over de paarden die letterlijk door het vuur gaan dat zijn belgen, ik vind dat onwijs knap! Ze treden op in rotterdam chio of zo iets. Maar wat is daar zo negatief aan? Dit snap ik niet hoor?
Wie is hier nou ziek?

Ik kom wel meer show tegen op internet maar deze foto's vielen me op!
Zo is er ook een amerikaans trick team
http://www.users.qwest.net/~jhschick/trickrid.htm
Ook hele mooie foto's.
Betekend dit nu dat ik jaloers ben op de futere guys?
wahhhhhhhhhhhhhhahahhahhhahaha

Sorry ik moet er een beetje om lachen(gelukkig maar).......

Monique

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:48

"Tinkernikky",

Ik weet dat Marianne Scherps haar paarden een heel verleden hebben. Traumatisch, mishandeld, etc.

Haar hengst is afgekeurd geweest, maar door haar goede en intense verzorging en trainning is het nu een goedgekeurde dekhengst. Hij kan alles en er rijden kinderen mee in de beginnersles.... TUSSEN DE MERRIES!!!!!!!

Marianne heeft haar paarden zelf getraind, vanaf 0 begonnen.... ze heeft ze dus niet naar een trainingsstal gebracht.... en met haar hulp en professionele begeleiding gaan we van mijn Banjertje net zo'n goede showpony maken... Knipoog

btw: Wist je dat ze van 6.00 - 15.00 tussen de bloemen werkt, daarna tot 20.00 met haar eigen paarden en trainingspaarden.... en dan neemt ze nog eens de moeite om bij mij op stal mij en Banjer te komen trainen..... een moordwijf!!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 22:32

michel schreef:
tjee , wat een zielig figuur ben jij. Kom je eerst met andere foto's van een vuurshow en vervolgens kom je met andere foto's met een springkar. Vreemd??? Valt een beetje op ook! Zoiets noemen ze geloof ik jaloezie, of niet helder bij het hoofd. Wat die mensen laten zien is iets wat ze de paarden ZELF hebben aangeleerd en waar ze terecht trots op kunnen zijn. Er zijn ook mensen die hun paarden naar een trainingsstal brengen en dan ook nog eens trots zijn op hetgeen ze laten zien. Daar heb ik minder bewondering voor.

Michel



Waar slaat dit op?? Ten eerste heeft Tinkernikky de vuurshow foto's niet geplaatst! Ik denk toch eerder dat jij jaloers bent.
En er is niets ergs aan je paard naar een trainingstal brengen hoor.

Laat dat gezeik achterwege