Jelkhe na 2 jaar weer eens op bokt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Stamina

Berichten: 224
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:57

freeride schreef:
Je werkt terug met je binnenhand, dan krijg je een opgekrulde hals en stuwende achterhand, in iedere buiging ,wending ,of hoek die je doorrijdt 5dus ook op de voltes), moet je je binnenhand iets naar voren brengen, zodat er ruimte is om te buigen,en om het binnenachterbeen eronder te krijgen.
Probeer ook je beugels iets langer te zetten, en voor je gevoel je tenen iets naar binnen te brengen en dan met de binnenkant van je voet als het ware onder de buik te komen(voor je gevoel he)dan gan je minder in stoelzit zitten.


Buitenhand bedoel je? Binnenhand komt juist naar je toe als je een volte maakt lijkt me, waarbij ruimte aan de buitenteugel juist gewenst is, typefout?

Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.



Stamina

Berichten: 224
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:00

Zeker mooi paard en eigenlijk valt er niet eens zoveel op aan te merken allemaal. Behalve de punten die je zelf al hebt genoemd zou je je handen nog iets meer kunnen dragen en je hakken uit kunnen drukken. De foto in middendraf heb je best een nette houding, beter dan op de andere foto's, handen hadden nog wel net iets meer naar voren gekund en je had nog iets meer aanleuning kunnen zoeken. Ook de houding van je paard is op deze foto het mooist, keurig op de loodlijn en niet te diep en een balans tussen voor en achter. Leuk plaatje jullie 2! :)
Ik zou je beugels zeker niet langer maken trouwens, ik vind ze zelfs al vrij lang wat het lastig maakt je hakken mooi uit te drukken, en dat maakt het weer lastig niet naar voren te vallen. Als je al iets wilt veranderen aan je beugels zou ik ze juist een gaatje korter maken. Succes!
Laatst bijgewerkt door Stamina op 27-01-12 17:06, in het totaal 4 keer bewerkt

Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.

Stamina

Berichten: 224
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 02:47

jolanda20 schreef:
@stamina... je stuurt met je buitenhand. je binnenhand geeft enkel de richting aan, maar deze komt juist niet naar je toe. altijd hand van de hals af en niet naar je toe.

@ROMANxBEAUTY... leuk paardje!! als je schouders naar achteren doet en meer op je zitbeenknobbels gaat zitten dan heb je minder snel de neiging om voorover te gaan zitten..
ik kan het verkeerd zien... maar is jou zadel niet wat aan de kleine kant voor jou??


Dat is misschien een beter verwoording inderdaad, maar dan heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag naar jou, alleen de verwoording van mijn comment verbeterd. Al komt je binnenhand door de buiging wel degelijk naar je toe. Maar goed: Waarom in godsnaam moet de binnenhand naar voren om ruimte te geven als je een buiging of een volte maakt? Dat is toch juist te buitenhand die door de buiging meer ruimte nodig heeft? :)

Edit: ik zie dat je freeride helemaal niet bent haha :D Maar goed, als jij het me uit kan leggen waarom iemand in hemelsnaamzijn binnenhand of teugel naar voren zou brengen bij een volte, heel graag.

Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.

Stamina

Berichten: 224
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:51

freeride schreef:
Nee, geen typefout, op een volte of in een wending dien je je binnenhand iets naar voren te brengen, zodat er ruimte ontstaat om het binnen achterbeen onder te brengen, als de binnenhand naar je toekomt op een volte of in een wending, blokkeer je het paard in de kaak en bij de schoft, dus de volledige rug, en kan zijn binnenachterbeen er niet onder.


'Naar je toe' was niet goed verwoord van me, wat opzij is beter, daar ben ik inmiddels 2 keer opgewezen nu :), ik bedoelde meer dat de buitenhand wat naar voren zou kunnen omdat daar gehals gebogen word en dat ruimte vraagt, maar binnenhand naar voren... echt?.... Klinkt voor mij echt als een hele vage constructie. Ik kan het ook nergens terug vinden om eerlijk te zijn. Maar goed geeft niet, kunnen we het eens zijn dat we het oneens zijn. En dan kan ik tegen de TS zeggen: Inderdaad binnenhand opzij brengen, niet naar je toe, was verkeerd verwoord van me, ik bedoelde er meer mee te zeggen dat je met die binnenhand directe teugelhulp gebruikt, my bad :)
Laatst bijgewerkt door Stamina op 30-01-12 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 59 bezoekers