Piggy op Kootwijk (eindelijk dan toch)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 07:59

Weet je eigenlijk wel hoe Olympic er is gekomen?

De eigenaar van Orbaldo was ook de eigenaar van de merrie. 3 Meisjes gingen de paarden altijd uitrijden voor hem. Nu was een van de merries hengstig en was Orbaldo dus niet te houden. Toen hebben de meisjes Orbaldo de merrie Reduta maar laten dekken, zodat hij wat rustiger werd. De eigenaar wist dit niet. De eigenaar heeft toen 2 merries waaronder Reduta geruild tegen de moeder van Orbaldo (Udea). De merries werden het jaar daarop maar niet hengstig en G. Land vondt het vreemd dat de merries niet hengstig werden. Aan het eind van de zomer lag er opeens een veulen naast een van de merries en toen wist hij ook al dat de andere binnen 3 week zou veulenen.
Gisteravond is ons dit verhaal in geuren en kleuren verteld, toen wij de foto's lieten zien aan iemand die Olympic al vanaf veulen aan kende.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:23

Dan moet ik even navragen of er foto's zijn.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 16:32

Volgens mij heeft hij de moeder van Olympic ook nog. Misschien dat ik er binnenkort wel even langs ga. Zal in ieder geval vragen naar foto's.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:20

Land baalde wel dat hij 2 hengsten had. Hij wilde de merries dat jaar laten dekken, maar ze werden maar niet hengstig. Toen kwamen er in augustus hengsten uitrollen en was het te laat om weer te dekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers