Avrille (v. tuschinki) @ Work in het roze

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Printemps
Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-10

Avrille (v. tuschinki) @ Work in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:39

hoi allemaal,

zondag is mijn vader mee geweest naar mijn paard om filmpje`s te maken ven het rijden en dat wil ik graag met jullie delen. Avrille is een merrie van 5 jaar en heel moeilijk te rijden door de spanning die ze opbouwt tijdens het opstappen en der omgeving. Daarom is dit is dan ook de 2de keer dat ik er weer ben op gestapt sinds april omdat ik angst heb om te vallen door der bokbuien. We rijden nog geen wedstrijden en als het goed gaat dan ga ik ergings deze winter starten in de B.

mijn eigen commentaar is:
~ niet naar beneden kijken
~ teugels niet te lang laten worden
~ niet als een zoutzak op me paard zitten

hier het filmpje:


ik benieuwd wat jullie er van vinden

Groetjes Tamara

Nbocxe
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:26

Ziet er netjes uit.. kan het niet heel duidelijk zien van veraf.. maar probeer je handen rechtop je houden. beetje een knik in je ellenbogen... en je schouders wat meer naaar achteren en voor je uit te kijken (zoals je zelf al zij) meestel scheelt het ook als je kijkt waar je naar toe gaat.. door gewichtverplaatsing kan je je paard al redelijk sturen.. opzich als je teugels wat lang worden kan je het beste toerijden met je benen en hand voor (niet los maar wel toelaten dat ze kan reageren op de hulp) mocht ze dan bokkerig worden probeer goed in je zadel te gaan zitten.. bekekn kantelen en echt gaan zitten.. (helpt bij mijn paard wel.. wat daarna handig is om dit wel te straffen aangezien ze het niet nog een keer mag doen en daarna gelijkl weer doorrijden alsof er niks is gebeurd.. verder ziet er er leuk uit mooi paard!

Likemaaike
Berichten: 2994
Geregistreerd: 04-06-09

Re: Avrille (v. tuschinki) @ Work in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:19

Het ziet er netjes uit alleen het eerste stukje draf zit je daar nou op het verkeerde been? Net even gekeken en het is idd zo probeer dat niet te doen dat is gewoon een beginnersfout

Emma0705
Berichten: 212
Geregistreerd: 26-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:15

Het ziet er redelijk ontspannen uit hoor! Ik heb zelf ook zo één die van mij maakt zichzelf ook altijd zó bang! Het beste wat je daar tegen kan doen is de rust zelf voelen, klinkt heel raar, maar het helpt echt! Als er even een stress moment is, even stil staan, twee keer diep ademen en verder. Probeer ook wat grondwerk te doen en haar hoofd als het ware naar beneden te duwen. Je ene hand achter haar horen en haar andere over de neus, dan duwen en als ze naar beneden komt gelijk ontspannen en belonen, als ze slikt het kauwt is het helemaal super! Met het hoofd naar beneden staan is een onstpannen houding voor je paard en gek als je paard is komt ie er dan achter, hee, ik ontspan!
Gewoon heel rustig en geduldig te werk gaan!

Succes!

Ps. Ik heb zelf net een topic geopend over mijn stresskip, kun je even kijken. Naam is Ambro (v. Jazz) @ work

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Avrille (v. tuschinki) @ Work in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:04

Ik zelf heb ook een Tuschinski :)
Leuk om nog een nakomeling aan het werk te zien.
Beweegt ook lekker zie ik!

Inderdaad zelf ook proberen heel rustig te blijven, maar kan begrijpen dat dat heel moeilijk is als je zelf wat angstig bent.
Toch zou ik je paard iets meer bezig houden dan alleen maar op een volte? Zo hebben ze ook minder tijd om gekke dingen te gaan doen. Veel meer figuren blijven rijden, oefeningen doen. Stelling naar buiten, stelling naar binnen enz. Zodat ze meer bezig blijft.

Wel vind ik je paardje soms wat onrustig met haar hoofd, kan niet zien of jij soms onrustig met je handen bent?

Printemps
Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 20:23

Nbocxe schreef:
Ziet er netjes uit.. kan het niet heel duidelijk zien van veraf.. maar probeer je handen rechtop je houden. beetje een knik in je ellenbogen... en je schouders wat meer naaar achteren en voor je uit te kijken (zoals je zelf al zij) meestel scheelt het ook als je kijkt waar je naar toe gaat.. door gewichtverplaatsing kan je je paard al redelijk sturen.. opzich als je teugels wat lang worden kan je het beste toerijden met je benen en hand voor (niet los maar wel toelaten dat ze kan reageren op de hulp) mocht ze dan bokkerig worden probeer goed in je zadel te gaan zitten.. bekekn kantelen en echt gaan zitten.. (helpt bij mijn paard wel.. wat daarna handig is om dit wel te straffen aangezien ze het niet nog een keer mag doen en daarna gelijkl weer doorrijden alsof er niks is gebeurd.. verder ziet er er leuk uit mooi paard!


ik moet moet einderdaad een knik in mijn elleboog houden ik dacht dat ik dat bij mijn eigen comentaar er bij had gezet... en mijn paard haar bokken zijn echt niet uit te zitten als ze je er af wil hebben zo erg bokt ze.

Emma0705 schreef:
Het ziet er redelijk ontspannen uit hoor! Ik heb zelf ook zo één die van mij maakt zichzelf ook altijd zó bang! Het beste wat je daar tegen kan doen is de rust zelf voelen, klinkt heel raar, maar het helpt echt! Als er even een stress moment is, even stil staan, twee keer diep ademen en verder. Probeer ook wat grondwerk te doen en haar hoofd als het ware naar beneden te duwen. Je ene hand achter haar horen en haar andere over de neus, dan duwen en als ze naar beneden komt gelijk ontspannen en belonen, als ze slikt het kauwt is het helemaal super! Met het hoofd naar beneden staan is een onstpannen houding voor je paard en gek als je paard is komt ie er dan achter, hee, ik ontspan!
Gewoon heel rustig en geduldig te werk gaan!

Succes!

Ps. Ik heb zelf net een topic geopend over mijn stresskip, kun je even kijken. Naam is Ambro (v. Jazz) @ work
.

mijn instuchrice ( weet niet hoe je het schrijft) zegt ook altijd dat als paarden hun hooft naar beneden brengen ze minder tesostoron aan maken waardoor ze rustiger worden. wel bedankt voor de tip ga ik zeker gebruiken.

Bruintje_87 schreef:
Ik zelf heb ook een Tuschinski :)
Leuk om nog een nakomeling aan het werk te zien.
Beweegt ook lekker zie ik!

Inderdaad zelf ook proberen heel rustig te blijven, maar kan begrijpen dat dat heel moeilijk is als je zelf wat angstig bent.
Toch zou ik je paard iets meer bezig houden dan alleen maar op een volte? Zo hebben ze ook minder tijd om gekke dingen te gaan doen. Veel meer figuren blijven rijden, oefeningen doen. Stelling naar buiten, stelling naar binnen enz. Zodat ze meer bezig blijft.

Wel vind ik je paardje soms wat onrustig met haar hoofd, kan niet zien of jij soms onrustig met je handen bent?


alleen toen zijn we bezig geweest op de volte voor de rest hebben we slangenvoltes, gebroken lijnen en van hand veranderen gedaan. ik probeer mijn handen zo stil mogelijk te houden maar dat gaat moeilijk omdat ze het nog heel moeilijk vind en heet was die dag.