Een week te vroeg en heel onverwacht....+Foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Een week te vroeg en heel onverwacht....+Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 10:20

ik stel jullie voor aan.............Vregini (roepnaam wordt Virgin (maagd))

Gisteravond, had ik op mijn stal een BBQ-feest ivm een goedgekeurde hengst. Ik was er al om half 6 en had toen Pregini nog losgegooit in de bak en met haar gespeeld. Ze liet niet bepaald merken dat ze die avond kon bevallen. Tegen een uur of 7 ben ik naar het feest gegaan, en ben om half 9 weer terug naar stal gegaan om Pregini weer ff te knuffelen. Ze liet toen nog steeds niets merken. Daarna weer naar het feest en toen werd ik om 21:20 geroepen door 2 jochies die op het feest waren. Maar ze deden heel vaag tegen me, en zeiden alleen: "kom snel, we moeten je iets vertellen". Omdat ze me de hele avond al riepen, zei ik: "wat is er nou weer, ik ga niet mee". Op een gegeven moment dat jochie kom nou snel!!! Ik liep dus een stukje mee en zei: "wat is er nou?" Dus dat jochie van: "Pregini moet bevallen" Toen werd ik nogal boos op ze, en zei dat ze zoiets niet moeten zeggen tegen me en me niet daarmee mogen pesten. Ze bleven het maar zeggen, en ze zeiden dat ze niet aan het liegen waren. Toen liep ik al langzaam naar buiten, maar wist nog niet wat ik er van moest denken. Rennen, hoorde ik inene en ging als een gek naar stal rennen. Ik deed de deuren open en zie daar Han (de staleigenaar) staan met van die pretoogjes en een big smile op zijn gezicht naar me kijken. Toen kon ik ff niet meer ademen. Met een grote brok in me keel liep ik langzaam naar pregini, en daar zie ik 2 voetjes uitsteken. Ik werd helemaal zenuwachtig en wist niet meer wat ik moest doen. Han en nog iemand gingen op een gegeven moment Pregini helpen met het veulen, want het hing er al een tijdje uit en het veulen kreeg het benauwd. Dus na 10 min. zachtjes trekken aan de beentjes, kwam het veulen er uit. Han: "gefelicteerd meis, je hebt een merrie". Ik ben geen jankerd, helemaal niet zelfs, maar ik stond me daar toch een partij te janken. Ik was zo trots op me meissie en er is een supermooi veulen uitgekomen. Ze heeft net zo'n mooi koppie als de moeder. Verder helemaal geen aftekeningen en ze is donkerbruin. De zelfde kleur als de vader. Het veulen stond al snel op, en zocht al snel de uiers van Pregini op. Echter werkte Pregini niet mee, want die bleef maar draaien. Op een gegeven moment heeft Han, Pregini gemolken en het eerste beetje gegeven met de fles. Maar na een half uur draaien en doen, liet Pregini het melken nog steeds niet toe. Toen heb ik Pregini vastgehouden zodat het veulen zelf rustig kon zoeken. Toen het veulen het eenmaal gevonden had, was er niets meer aan de hand, en ging Pregini zelfs haar lies optrekken en het veulentje likken. Toen kon ik met een gerust hart het veulen en Pregini even laten rusten, en heb dan alle mensen (er waren iets van 80 man op dat feest) weggestuurd en Pregini ff rust gegeven. Na een half uurtje ben ik terug gegaan en heb uren bij haar gezeten. Wat is Pregini een goede moeder, en ben ook erg trots op mijn mooie meissie. Ben om 01:00 uur naar huis gegaan, en ik lag nog te trillen in bed. Ik ga zo weer naar Vregini en moeder om heel wat foto's te schieten, dus die zien jullie vanmddag.

Ik ben zoooooooooooooooooooooo Lovers blij!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas zijn er veel mislukt met me digitale camera. Maar heb als backup nog 80 foto's met de gewone camera gemaakt. Die zie je volgende week wel ergens. Is het geen plaatje Lovers
Laatst bijgewerkt door aprillicious op 25-05-02 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:28

GEFELICITEERD!!!! Ik ben heel benieuwd naar de foto's hoor!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:31

Gefeliciteerd, wat een verrassing zeg. Ik ben ook benieuwd naar de foto's Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 11:04

gefeliciteerd en een merrie wat leuk!!!!!
enne snel de foto's erop hoor ik ben zo nieuwsgierig!

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 11:51

Gefeliciteerd meid met je mooie -meid-.
En wat een ontroerend verhaal heb je geschreven ik zat bijna zelf te huilen... Huilen
Ik ben benieuwd naar de foto's....

Groetjes Miss Texas Knipoog

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 11:58

gefeliciteert meid ik weet hoe je ,je eigen heb gevoeld ik heb ook gebruld 6toen het veulen geboren werdt. Enik ben ook geen jankert dat is gewoon een ontlading van spanning en blijschap veel geluk en geniet er van hou je haar ook ikwel.

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 12:20

gefeliciteerd!!!!!! nou nog wachten op de foto's Haha! Haha! Knipoog

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 12:28

hartstikke gefeliciteerd!
Ben ook erg benieuwd naar de foto's!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 13:12

ze kunnen je zomaar verassen. gefeliciteerd en veel geluk er mee.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:21

hardstikke gefelciteerd!!!heel leuk Lovers en ik wil foto's zien Tong uitsteken Haha!
groetjes monica

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:37

wat een mooi beestje meid heel veel geluk met haar
kom gauw een keer op kraamvisite

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:11

Wat is ie cute!!! Kwijl Kwijl
Veel geluk met je veulie!!
Ben benieuwd naar verdere foto's (oja, die laatste is echt lieffff) Lovers

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:12

Hee eva,

Wat een superveulen! Ze is werkelijk prachtig. Ben echt heel benieuwd hoe ze uitgroeid. Ik kom snel een keer kijken!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:16

Gefeliciteerd hoor, supermooi veulen. Maar donkerbruin? Verward
En wat is merriemoeders strak zeg? heel wat anders dan Jur waarvan iedereen nog vraagt of ze drachtig is.... Verdrietig

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 01:07

ja. donkerbruin is ze niet meer
hi hi, ze zien er altijd donker uit. Eerst dachten we zelfs dat ze zwart was, maar ze heeft toch wel de kleur van der mama

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:27

Jezus wat een lange stelten, dat wordt een grote. Echt een mooi veulen, mag je trots op zijn. Wat een verhaal zeg, echt om te Huilen .
Heeel veel succes met de opvoeding.
Viv

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:30

Gaaf veulentje hoor. En van harte gefeliciteerd. Ze heeft je in ieder geval een hoop slapeloze nachten bespaard...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:26

Wat een lief veulentje!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:07

Aaaah, wat een enorm leuk beessie. En die laatste foto...zo cute, die oogjes Kwijl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:01

Gefeliciteerd!!! geweldig dat je het hebt kunnen mee maken ....
Ze vond jullie kraamfeest dus wel geslaagd lol Haha!