Wylonia @ wedstrijd Z1

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

livvy

Wylonia @ wedstrijd Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-10 16:48

Vorige week zaterdag heeft Veersedams Wylonia haar allereerste Z1 wedstrijd gelopen! Wylonia is een NRPS stermerrie van 7 jaar (Rubiquil x Zuidhorn x Wellington). Ik rij haar voor de fokker.
In eerste instantie heeft haar opleiding wat vertraging opgelopen. Ze heeft op 4 jarige leeftijd een (overigens prachtig) veulen gehad. Daarna is er een OC geconstateerd in haar kogel wat operatief weggehaald is. Al met al heb ik haar pas in de zomer/najaar van 2008 zadelmak gemaakt. Mei 2009 heeft ze haar eerste wedstrijdje gelopen en nu een jaar later hebben we voor het eerst Z1 gestart!

Foto's zijn met videocamera genomen, dus niet altijd scherp.

Binnenkomen halthouden
Afbeelding

Diagonaal uitstrekken
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts links, onze moeilijke kant zoals mijn linkerbeen laat zien :o Mag ook nog wat meer lengtebuiging
Afbeelding

Appuyeren naar links waar we een 5 voor hadden omdat de achterhand voor was. Ik zit met mijn handen als een springruiter trouwens :+
Afbeelding

Appuyeren naar rechts is beter
Afbeelding

Stukje stap
Afbeelding

Keertwending naar rechts, was nog een beetje groot
Afbeelding

Stukje galop, hier moeten we nog werken aan de balans, ze loopt nog teveel van het achterbeen af
Afbeelding

Alles moet nog een beetje bevestigd worden bij haar, maar we zijn op de goede weg want we hadden 199 en 206 punten. Waarmee ze Z1 + 1 is en in aanmerking komt voor het NRPS sportpredikaat!

livvy

Re: Wylonia @ wedstrijd Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 13:36

Moet je maar eens bij het losrijden kijken van een (inter)nationale springwedstrijd. Er zijn er veel die hoog en breed zitten met hun handen ;)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-10 08:12

Ja, lijkt inderdaad op de foto's dat mijn beugels ongelijk zijn. Maar ze zitten gewoon op hetzelfde gaatje en hangen op gelijke hoogte als ik ervoor sta.

Iedereen bedankt voor de tips! Volgende week zaterdag hebben we onze volgende wedstrijd :)

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-10 10:04

Klopt wel een beetje, ze is vorig jaar ook behandeld door de fysio omdat ze een scheef bekken had. En als het moeilijk wordt kronkelt ze nog alle kanten op, dus het zou goed kunnen. Aandachtspuntje!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-10 08:48

Dankje! Ben ook blij om er zo een onder mijn kont te hebben :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie