Training Lusitano (franse dressuur/klaus)

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

madelein

Re: Training Lusitano (franse dressuur/klaus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:09

leuke foto's!
Ik heb echt totaal geen verstand van jouw rijstijl, maar heb een paar kleine commentaartjes :D, dus vergeef me als ik je commentaar geef wat juist bij jou stijl hoort.

Ziet er super ontspannen uit, maar heb het idee dat het paard niet echt actief loopt. Dit zie ik met name op fotos 6, 9 en 10

Daarnaast draai je je bovenlichaam soms ten opzichte van je onderlichaam. Iemand zei al dat je je heup inknikt, maar kan niet zo goed zien of dat het nou echt is. Het lijkt alsof je je borsten zeg maar richting je paard zijn kont draait :D. Kan het niet anders uitleggen ;). Als je in zou knikken met je heup dan zou je je bovenlichaam nog wel in 1 lijn met je onderlichaam hebben, maar meer scheef zitten. Het lijkt nu alsof je je bovenlichaam draait, om mee te gaan in de wending. Probeer dit niet te doen, en alleen te kijken in de richting waar je naartoe gaat.

Verder super! Veel mensen kunnen een voorbeeld nemen aan jouw teugeltechniek!

<3 Love my little rose <3

madelein

Re: Training Lusitano (franse dressuur/klaus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:33

tja daarom zei ik al dat het aan de andere rij stijl kon liggen :D Ik heb dat juist niet zo geleerd, omdat je altijd ook je onderlijf een stukje meedraaid. Maar goed, was alleen iets wat me opviel, hoeft niet perse slecht te zijn ;)

<3 Love my little rose <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie