Training [***] (franse dressuur/klaus)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:35

Een verbeterpunt is dat je inknikt in je heup tijdens wendingen (foto 1 knikt in op links, foto 3 inknikken op links, foto 4 op rechts. Op foto 5 knik je niet in +:)+ , foto 6 op links, 7 idem foto 8 op rechts, je linker elleboog steekt daardoor af).

Tip: houd je binnenbeen lang en denk eraan je schouders op dezelfde horizontale lijn te houden. Soms is het handig eens je binnen arm recht omhoog te houden in een wending om inknikken te voorkomen en je bewust te worden van het lang houden van je lichaam aan die kant ('binnenkant tijdens een wending'). Daarna hoef je daar nog enkel aan te denken om recht te blijven zitten. Wel je teugels dan even in de andere hand nemen. :P

Je zit is erg mooi (dit is het antwoord voor opisop_shop) waardoor je paard je draagt en jullie samen bewegen. Je paard loopt 'aan de teugel' omdat jullie samen in balans zijn.

Dat je in de problemen komt met lengtebuiging en Sb heeft denk ik met het inknikken te maken. Je verstoort de balans van je paard waardoor buiging bemoeilijkt wordt.

@ Zenna_lover: ik ben het absoluut niet met je eens dat je teugelcontact moet hebben om je evenwicht te bewaren. Dat ze met een holle rug zit, komt mi (misschien vertekenen de foto's/de hoek) dat ze in knikt in haar heup. Dat heeft niets met een los teugeltje te maken. Aanleuning zou haar paard juist verstoren in zijn houding. Dat zie je vaak genoeg: paarden lopen dan achter de loodlijn en niet mer over de rug.

Heel erg mooi paard heb je en ik vind jullie een mooie combinatie. :)

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .



HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Training Lusitano (franse dressuur/klaus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:34

Sabrinnaatje, leuk dat je wat aan mijn input hebt. Het is heel herkenbaar: het gat tussen je kennis en de uitvoering van die kennis.

Ik ben bekend met Nelly Abbenes. Ik heb een paar keer een clinic bijgewoond en heb alleen al van het toekijken erg veel geleerd. Komt ze nog regelmatig naar NL? Zou best nog wel een keer een clinic willen bijwonen.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 61 bezoekers