Pjelk op de keuring!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pjelk op de keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:45

Afgelopen zaterdag ben ik met Pjelk naar de keuring in Rolde geweest. We konden daarheen meerijden met een
kennis van me. Hij ging namelijk alleen met zijn twentermerrietje en had dus nog een plekje over in de tweepaardstrailer.

Afbeelding
Pjelk (li) en Yngvild (re) vlak na aankomst nog even droog in de trailer.

Afbeelding
De Fjordenzee...

Afbeelding
En NOG een oneindige rij gele Fjordenbillen Lachen

Afbeelding
Maar voor Pjelk en Yngvild hadden we natuurlijk wel een prive plekje gereserveerd Haha!

Afbeelding
Jasione, een stermerrie met een A premie voor de zadelproef. Haar vader is ook Vedor en dus is ze een halfzusje van Pjelk Lachen

Een vriendin van Claudia (Ullwinn op Bokt) zou foto`s maken van het voorbrengen van Pjelk maar kon niet echt uit de voeten
met mijn digi (die is ook vrij lastig). Gelukkig had Claudia WEL foto`s gemaakt met haar toestel en des te beter want de kwaliteit van haar foto`s was veel beter dan van de mijne.

Afbeelding
Pjelk en ik, voor het begon

Afbeelding
Opstellen voor de jury

Afbeelding
Nogmaals

Afbeelding
Dan stappen. Pjelk lijkt wel een Teckel hier Bloos

Afbeelding
Stappen van achter

Afbeelding
en van voren

Afbeelding
Drafje van achter

Afbeelding
En van voor Lachen

Afbeelding
Wachten

Afbeelding
Heeeel lang rondjes wandelen met de hele groep omdat eerst de uitslag van een andere ring verteld moest worden..

Afbeelding
En... een tweede premie!
Pjelk had 34 punten gekregen en dus slechts een puntje te weinig voor een eerste premie Scheve mond .
Dat was omdat ie een kol heeft en dat is natuurlijk niet gewenst bij Fjorden . Wel jammer want ik had graag willen proberen hem model te maken door na een eerste premie ook een goede zadelproef te doen.
Desondanks was het wel een leuke dag waarop ik ook Claudia meette en maaike van de vis bijna!
Badankt voor de foto`s Claudia OK dan! !

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:08

Saar schreef:
Jammer van dat ene puntje, dat had ik vorig jaar met Saar ook, maar dit jaar had ze wel de 35 punten...dus er is hoop Haha!

En de zadelproef moet je zeker gaan doen, als ze hem dan volgend jaar toevallig wel 35 punten geven, dan is hij gelijk model en dan kunnen ze je dat in ieder geval niet meer afpakken Knipoog


Kan je ook gewoon de zadelproef doen zonder dat je een eerste premie behaalt hebt? En hoelang is de primering daarvan dan geldig?


ijslandermir:
Wat leuk, NOG meer familie van Pjelk Lachen . Vedornakomelingen zie je niet zoveel maar ik kijk er wel altijd naar uit op de keuring. En lijkt Pjelk een beetje op Mibora?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 21:03

GEZOCHT schreef:
Licht het aan mij of heeft ie drukplekken?

-xxx-


Aan jou ligt het niet, wel aan Pjelks vorige zadel. Dat lag niet goed waardoor het op de schouders drukte. Het heeft geen wonden veroorzaakt maar wel witte vlekken door de te grote druk. Pjelks huidige zadel ligt gelukkig wel goed maar die plekken gaan nooit meer weg Scheve mond .

Saar: Dat is goed om te weten! Als ik vervoer en tijd kan vinden dit najaar wil ik zeker zo`n zadelproef proberen!

Ijslandermir: Mibora ken ik niet maar wel super dat ze het zo goed deed op de keuring! OK dan!

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 18 bezoekers