Spider weer aan het werk gezet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Spider weer aan het werk gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 14:32

Net als het Irma met Spider topic ( [HAW] Irmaatje op Spider *commentaar gevraagt* ), maar dan met mij erop Haha!
Ook ik zou graag commentaar en tips ed over mijn houding en het paards (been) houding horen, hier kan ik alleen maar van leren

Dag 1 (donderdag) ging ik er eerst op. Je kunt goed zien dat in het begin de teugels nog wat strakker staan en dat ik ze later steeds losser kan laten, daar werken we naartoe
Losstappen
Afbeelding 1

Drafje teugels nog op normaal formaat (in contact dus)
Afbeelding 2

Wending naar links Lachen
Afbeelding 3

Heel wat rondjes later weer een wending naar links Party!! ZO moet het dus worden, op mijn zit hem in wendingen rijden en alleen wanneer hij niet reageerd de teugels erbij.
Afbeelding 4

Teugels mogen hier nog wat losser, maar hangen in elk geval al wel wat door.
Afbeelding 5


Dag2. Irma zat er eerst op maar durfde er niet meer op en Spider nam Irma alleen maar in de maling, dus ik erop. Foto's kijk ik wat kwaad, maar dat was ik ook. Bloos Met aandraven maakt hij een 'leuke' bokkesprong. Hij doet zijn hoofd tussen zijn knien en komt voor omhoog, bij Irma deed hij dit dus steeds en ook elke keer wat hoger. Toen ik erop zat flikte hij het ook, maar dat doet hij nu ook niet meer hoop ik voor hem, anders wordt ik nog veel kwader! ~~}>

Anne met zweep in een braaf drafje
Afbeelding 6

Stills uit een filmpje, hier is goed te zien dat hij erg wakker was. Niet aan het opletten op ons, maar op van alles om zich heen. Kop in de lucht en oortjes ver naar voren. (vooral op still 2 te zien)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 7
Op de laatste still ontspant hij zich weer een beetje en gaat dan ook meteen beter lopen van voor.

Kijken of Spider wat wilde verruimen in de draf is dit volgens mij.
Afbeelding 8

Een wending in stapjes:
1: Rechtstellen. 2: Wending inzetten. 3, 4 en 5: wending zelf. 6: Weer rechtstellen
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Dat was het 'weer' voor deze keer, ik hoop dat te zien is dat het al een flink stuk beter gaat op wat dingetjes na maar die worden ook nog wel goed.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:40

ik had gisterook al foto's van spider gezien...
vind het er wel weer goed uitzien Lachen


hij zal lekker ontspannen lopen als die op je zit door de bocht gaat...
echt super hoor OK dan!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:44

Vind het er goed uit zien hoor *LOL*

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:14

leuke fotos ziet er best goed uit!!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:17

he annetje!! zie ik je hier ook eens!! leuek foto's zeg!! knap dat dat zo lukt!!

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:41

Leuke foto;s maar als je dit werken noemt met je paard.....< (gewoon een beetje met een halster rond lopen)_

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 21:55

pimmetje7 schreef:
Leuke foto;s maar als je dit werken noemt met je paard.....< (gewoon een beetje met een halster rond lopen)_

Tja banketstaaf doen is ook een vak Scheve mond Alles wat je met je paard doet is eigenlijk al werken, maar zodra hij ervoor moet lopen helemaal. Als je alleen maar in de krul getrokken paarden wilt zien, prima! Maar ga dan niet lopen zeuren in een topic van mij, je hoeft niet te kijken!

De rest, bedankt voor jullie reacties! Iemand verder nog tips? over mijn houding? of van het paard?

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:20

Pimmetje80, het is jouw keuze om in dit topic te gaan kijken.
En je hoeft niet perse iets hier te posten hoor.
Werken kan zeker ook met halster.
Dit paard is nog jong en moet nog wennen aan iemand op zijn rug,
voor hem is zoiets al hard werken.

Maar ja, Anne ik vind dat je er heel erg bent vooruit gegaan.
Je zit veel rechter dan eerst, je hebt overmacht en de Anne van een jaar terug zou nooit op een net bereden paard zonder zadel zitten.
Je durft nu echt heel veel meer, en je durft hem goed aan te pakken en dat vind ik echt heel goed OK dan!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:39

Hey Anne! Je blijft me verbazen hoor. Zoals Irma al zegt, ik vind ook dat je de afgelopen maanden veel meer lef hebt gekregen Naar de zandverstuiving voor je lol, spider opnieuw inrijden, springen met wendy. Ik zie alweer dat ik ook een heel aantal stukken gemist heb in die 5 weken dat ik weg was.

Ik vind het er goed uitzien op Spider en zie ook dat je er best onspannen op zit vergeleken met de eerste keren! Super OK dan!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:16

vraag vraag :

ik las al eerder dat je hem aan het bijrijen ben : (bijleren)
maar waarom rij je dan niet met zadel ik zie je overal zonder zadelr ijden:P
Dus ik ben benieuwd ??
maar wel een leuke pony :J

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:44

Anne is een aantal dagen weg dus zal ik het nog maar een keer zeggen en volgens mij is dat ook al een paar keer eerder gezegd, maar Spider heeft dus wel een zadel maar dat past niet goed en daaronder loopt hij dus niet lekker. Vandaar dat ze zo rijdt.

Spider is trouwens toch echt een paard hoor Lachen

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:42

owwhh sorrie over heen gelezen..
jah okeej spijt me pony = paard Tong uitsteken:P
OWh nou snap ik het.. dacht al van huh..
spijt me dat ik zo`n blondienie opmerking maakte Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 19:25

Bedankt voor de reacties allemaal! Haha!
En idd, het zadel ligt niet helemaal lekker, naast zijn schoft drukt het een beetje en dat is natuurlijk niet fijn. Wanneer hij losloopt met zadel op loopt hij ook erg vreemd, dus dan maar zo.

Ben nog steeds op zoek naar een barebackpad, dus als iemand er eentje heeft?