deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

deze pony ga ik bijna zeker kopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:28

het is een 3 jarige welsh merrie, vosje zoals je kunt zien:D
ze heet Jade, maar dat ga ik veranderen want dat vind ik niet zon mooie naam.
ze staat nu bij een handelaar en ik heb haar 2 keer eerder gezine, maar nu ging ik rijden. ze is wel al met 2 jaar ingereden maar wle maar 2x per week door een klein meisje.
ze reed heel fijn, ik ging rijden op een veldje met omheining(kwam van wel van pas!) ze rijd kei fijn hele fijne gangen, luistert goed naar de hulpen, lekker nagefelijk en goed voorwaarts. ze gaat fijn aan de teugel, helaas heb ik er geen fotos van! stappen en draven ging goed, maar recht lopen ging nog wel moeilijk voor haar , hihi, maar is pas 8/9 maanden onder het zadel.
ze was wel best schrikachtig, maar het was naast een drukke weg, wel bosjes ertussen en omheining, en aan de andere kant naast de drukke weg zaten ze te crossen op een shet, jade ging ernaar hinniken kei lief!
maar toen ik ging galoperen.... superhard ertussen uit, enneh...mn beugel waren te kort en ongelijk en het zadel zat niet diep daar lag ik hahah maar gelukkig rende ze niet weg en bleef bij me Lovers , ik meteen weer erop en ging weer galoperen maar nu 2x zo hard ik probeerde heel diep te zitten maar het lukte niet en daar lag ik weer, recht in een plek zonder gras, beetje modderachtig dus. en toen draafde jade supermooi met de oortjes naar voor over de weg naar huis(op het kamp) toen we daar kwamen(was heel dichtbij het veldje 100 meter verderop ofzo) stond ze daar in de stal van: zadel mij af! haha was wel grappig en ik heb me niet pijnt gedaan(ben al supervaak gevallen en nooit pijn gehad, 1x een beetje Verward Haha! ) toen afgezadeld en nog even op de foto.
ze is nu 1.39 en heel slank.


eerst opzadelen..
Afbeelding
Afbeelding
dan rijden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
erg ruime passen hier:D
Afbeelding
lief koppie
Afbeelding
haar lijfje
Afbeelding
weer haar lieve koppie Lovers
Afbeelding
Afbeelding
ik met haar
Afbeelding
hier kijkt ze zo mooi he.... Kwijl
Afbeelding
geen zin om om te draaien Haha!
Afbeelding
Afbeelding

en wat vinden jullie ervan??

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:39

Ik vind je een beetje groot voor die pony! Ik wet niet hoe oud je bent? 14? Maar jij gaat nog zeker een stuk groeien en die pony niet zo heel gek veel meer! Ik vind het verder wel een leuke pony hoor, maar vind haar er niet zo heel erg goed uitzien! Als ik jou was, zou ik een wat grotere pony nemen waar je langer mee kunt doen!

Succes iig met wat je ook kiest! Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:40

Ik vind het wel een leuk diertje hoor, maar wel wat aan de kleine kant. Helemaal als jij ook nog gaat groeien. Hoeveel pony's heb je hiervoor al bekeken?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:42

Ik vind dr ook een beetje klein voor je...

verder is het wel een leuk beetje hoor Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:49

Gaaaap ik wist dat dit zou komen ......

ik groei bijna niet meer misschien nog 2 cm.
de pony groet nog 5 cm, was pas geleden mager hoorde ik, ze zijn bezig dikker te laten worden.
deze pony groeit ook nog veel in de breedte.
een pony van 145cm is echt niet te klein voor me hoor.
ik ben bijna 14 en 1.68m

de pony van yentl, ongeveer 150, moet ik mijn hakken optrekken een beetje, deze niet. als ik er toch fijn op rijd en plezier mee heb.
hoeveel ponys ik heb gekeken? mmm ben een paar maanden op zoek, 1x op pony gereden en die paar maanden 2x per dag marktplaats rongekeken.
maak het uit als ie volgens jou er niet goed uitziet, dat blijft niet zo hoor, wat meer voeren en zo.
jade moet ook nog spieren enzo krijgen.

ik had eigenlijk helemaal niet moeten vragen wat jullie ervan vinden, toch alleen maar dat ik volgens jullie te groot ben.
en ik ga haar echt niet verkopen ze blijft bij mij tot het niet meer gaat en niet om zon domme reden dat ik te groot worde ofzo

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:50

nou iedereen reageert al zoals ik wou reageren, verder wou ik nog even zeggen: als jij dr echt wilt (en neit voor wedstrijden) dan meot je dat gewoon doen, want het gewicht telt!

verder een kei leuk beestje!!! -lekker koppie-

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:52

kijk eens naar ponys van ardere landen, zoals ik pakistan ofzo op die super slanke hafbloedje van 1.30 met volwassen mannen erop.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:55

Hey...
niks van aantrekken....
Ik ben denk ik ook te groot voor mijn pony maar als ik er ooit niet meer op kan rijden kan ik nog heel veel andere leuke dingen doen....
En je zegt dat je niet veel meer groeit dus het kan geen kwaad.
Ik vind dat het meer van je gewicht afhangt.....kweet niet hoeveel jij weegt.
In ieder geval succes Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:56

Ik zeg ook niet dat je haar niet moet kopen! Ik vind alleen dat jij er te groot voor bent en dat zeker nog meer wordt! Als je 14 bent, groei je echt nog wel meer dan 2 cm hoor!
Maar als jij er plezier mee hebt, moet je het vooral niet laten!
Ik vind het verder best een leuke pony! En idd meer voeren en dan ziet ze er ook een stuk beter uit!
Maar als ik jou was, zou ik voor een grotere pony gaan. Daar heb je langer wat aan.
Ik weet niet wat je van plan bent allemaal met deze te gaan doen? Wedstrijden rijden of recreatief?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 19:57

ik weeg ongeveer 48, die pony moet me makkelijk kunnen dragen.
hoe groot is jou pony en hoe groot ben jij dan?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:00

Ikke?

Ik ben 1.56 en weeg 45 kilo
en me pony is 1.18 ofsow

kimmytje

Berichten: 8
Geregistreerd: 15-03-02
Woonplaats: limburgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:00

ik vind ook wel dat je er niets van moet aantrekken maar als ik echt eerlijk moet zijn vind ik je ook wel wat te groot en je schreef ook boven de foto's in je verslag dat je beugels wat kort warren dus die moeten nog langer.want een paard kopen is niet niets en echt goedkoop zijn ze ook al niet.maar als je haar echt leuk vind en graag wilt hebben moet je het gewoon doen hoor! Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:00

Je bent nog maar 13 en je denkt dat je nog maar 2 cm gaat groeien? Jammer, maar dag gaat niet door. Mijn moeder werkt bij de GGD (op scholen), en die moest hard lachen toen ik het haar vertelde. Dat kán gewoon niet, tenzij jij een ernstige ziekte ofzo hebt.
De pony vind ik echt te klein, en meer spek of spier eraan help daar weinig tegen.
Je zegt ook dat je alleen op marktplaats hebt gekeken. Hoeveel pony's heb je al in het echt gezien? Wees toch alstjeblieft verstandig en koop een leuke E pony ofzo. Daar heb je veel en veel meer aan. Ook al ben je nu zo 'verliefd' op het dier, wees verstandig. Over een paar jaar kun je deze weer verkopen.

En in Pakistan worden de paardjes ook niet ouder dan een jaar of 5 hoor... geen echt goede vergelijking dus.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:01

Ik heb geen eigen pony, maar rijdt op een haflinger en af en toe op de paarden van mijn oom.
Die haflinger is bijna 1.50m.

Als jij het een leuke pony vindt en haar graag wilt, moet je het doen, maar ik zou gewoon nog even verder kijken. Misschien kom je wel een NOG leukere tegen waar je ook langer iets mee kunt!

Succes!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:02

Jeetje wat ben jij licht!!!!
Die pony is wat iel, maar dat komt vast doordat ze nog geen spieren heeft! Vooral als pony`s iel zijn dan lijkt het nog meer dat jij groter ben, dus misschien zie je er na een tijdje niks meer van hoor! Knipoog

Ze heeft wel een heel lief hoofdje!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 20:08

ik weet zelf wel beter hoe groot ik nog word, volgens de ggd zou ik tussen de 1.68 en 1.72 worden, en mn moeder en mn zus en vader zijn oook al niet echt groot.
ik ga recreatief rijden en alleen onderlinge springwedstrijden.
misschien dat jullie allemaal zon poedersuiker zijn die alleen een poyn hebben voor wedstrijden te rijden maar ik niet ik ga lekker bosritten maken enzo.
ik ga toch geen poony kopen van 1.55m waar ik geen lol in heb? ik rijd veel liever op ponys van dit formaat. maar dat snbappen jullie toch niet en als iemand op een 1-pony rijd is het ineens anders omdat dat voor de lol is? Verward
ik zet wel geen fotos meer op bokt als ik alleen van die klote reactioes krijg en spieren hebben geen zin??? kom op zeg de pony kan dan veel meer gewicht dragen. ik ga echt geen andere pony kopen want ik kan toch geen leukere als deze vinden dat weet ik nu al.
veel plezier met meer stomme reacties zetten zodat dit topic ook alweer verpest word.

Gaaaap en plaats geen reacites van wat je neit eens weet wat ej zegt want er zijn mensen van 12 die uitgegroeid zijn, niet iedereen is het zelfde hoor als jij tot je 16 groeit hoef ik dan nog niet te doen, stelltje zeikerds

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:14

Ik vind het juist leuk dat je foto's hier zet en ik vind het een kei mooie pony..
als je er toch blij mee bent is het toch goed?.....ik zet ook geen foto's op bokt van dat ik op blacky rijd want dan weet ik het al....

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:16

Ahh leuk beestje zeg echt een lief hoofdje...Enne ik ga mijn mening maar niet zeggen over de lengte....je word daar toch ook zo moe van Gaaaap Misselijk Misselijk Misselijk !!Houd daar toch een keertje mee op alsjeblieft....of zet het in een pb'tje!ze is daar toch hardstikke blij mee als ze een paardje krijgt, Nou ik ga voor je duimen hoor! Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:20

Ik duim ook voor je en hoop dat die pony van jou word

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:22

joh, zo erg moet je het niet aantrekken, het hangt er ook helemaal vanaf wat je wilt doen. Kijk als je te groot bent en je gaat -officiele- wedstrijden rijden, dan kun je er op worden afgerekent...

Maar lekker recreatief rijden is toch niks mis mee met zo'n pony en jij bent echt niet te zwaar voor dr hoor! En zoals ik het al zei: leuke pony Kwijl

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 20:22

ja idd. een pony loopt ook niet fijn door en gaat al helemaal niet corssen als ik te zwaar ben.
ik reed laast een keer op een pony van zon...1,20?? kwma er helemaal niet onderuit omdat hij best wel dik is.
ik zal wel fotos zetten als hij dikker en gepierd is en mij zonder die dikke jas aan dan zal het beter uitzien(volgens jullie)
maar bedankt aan de mensen die wel leuke reacties zetten.

van die andere kan ik wel Misselijk maar ja komt van dat gezeik

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:24

ik vind het een leuk beesie!
maar voor jou om mee te springen nee, sorry
ik ben zelf ook 1,70 ( scheelt met jou 2 cm)
heb idt jaar een paard gekocht
en voel me daar soms al te groot voor
heeft ongeveer dezelfde bouw
ik vind ook dat je met erg korte beugels lijkt ( om kleiner te lijken??)
lijkt me niet goed voor je zit, en al maak je ze langer KAN je haar gaan hinderen
denk aub nog 1x extra na ( ik heb met nog 1x nadenken toch ook vaak nee moeten zeggen terwijl ik echt dacht van DIT is hem)
suc6 ermee

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 20:32

mn beugels waren kort omdat ik maar kwartier ofzo ging rijden en ik maate de beugels op maat vanaf ge grond, verkeerd geschat:)
maar waarom zou springen niet gaan?
ik sprong een heel parcours van 60cm, wel laag maarja op een pony van 1.35 heb ik 4x gedaan zonder strafpunten! en als ik te zwaar zou zijn zal die er niet zomakkelijk over komen dus strafpunten maken.
maarja jullie zeggen maar en denken er waarchijnlijk niet bij na dat de pony nog groter en breder word..



Gaaaap Gaaaap Frusty

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:36

Boogie*Girl schreef:
maarja jullie zeggen maar en denken er waarchijnlijk niet bij na dat de pony nog groter en breder word..


Sommige denken dat wel hoor! Knipoog Knipoog

Danny

Berichten: 127
Geregistreerd: 11-01-02
Woonplaats: venlo, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 20:37

Mooi beest
kopen