Lois als dressuurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Lois als dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:19

Het was een beetje raar weer. Zonnenschijn en regen heb ik op mijn kop gehad. Maar toch maar een plaatje om te laten zien hoe veelzijdig Lois is.
Van manege-pony tot dressuurpaard Haha!
[HAW] Lois als manege pony

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:54

Voor iedereen die zich zorgen maakt over het feit dat Lois achter de LL loopt: dit zijn foto's van de training. In de ring loopt hij natuurlijk met zijn neus aan de LL, ongeveer zoals hier in dit topic:
[HAW] Lois als manege pony
Afbeelding
Zelfde paard, andere ruiter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:15

Tja dat gezeur over de slof daar was ik ook wel bang voor. Maar als je goed kijkt dat hangt de slof gewoon los te bungelen en staat er nergens geen druk op. Leek mij wel nuttig om te laten zien dat een slof ook los kan hangen. En verder vind ik het best leuke foto's en die durf ik ook wel te laten zien.
Ik heb al wel vaker uitgelegd wanneer een slof een fijne teugel is en Zep heeft dat hier ook al heel vaak gedaan. Daar wil ik nu niet op in gaan voordat we weer een slof en LDR topic krijgen. Gebruik daar dus maar de zoekfunctie voor of open een nieuw topic.

Voor Meyke: met Lois start ik binnenkort ZZ, nog steeds op trens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:21

Phara en Fellor: vind je het er beter uitzien met dat meisje in het rood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:29

SP, ik kan niet tegen het flitslicht van de fotografen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:38

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! En ook iedereen heel erg bedankt die voor me in de bres is gesprongen bij de kritiek op de slof of het achter de LL instellen. OK dan!

Ik ben echt heel trots dat Lois en ik het toch maar zo ver geschopt hebben. Toen ik Lois kocht had ik nog nooit wedstrijden gereden, zelfs niet onderling. Het was ook niet de opzet om wedstrijden te gaan rijden. Ik was altijd een serieuze recreant; dressuren, springen en bosritten. Omdat Lois een ander temperament had dan ik gewend was Nagelbijten / Gniffelen , was dat absoluut onverantwoord.

Toen ik 5 jaar terug bij mijn huidige instructrice kwam, kon ik er net op blijven zitten[ben er ook een paar keer heel akelig afgelazerd Blauw oog ], aan de teugel, dat lukte nog niet eens Haha! Onder haar begeleiding zijn we geworden wat we nu zijn en had ik nooit kunnen denken dat ik zo veel plezier en voldoening uit het rijden en de paarden zou kunnen halen. Die dimensie heeft ze zelf toegevoegd en dat is het meest waardevolle, ik blijf natuurlijk een amateur en rijden is voor mij alleen maar hobby. Knipoog

Even voor de mensen die zich storen aan de slof of de houding van Lois. Ik zie op de foto een evenwichtig bespierd paard dat zijn lijf gebruikt. Dat is wat ik graag zie aan een paard, dat is waar ik dagelijks aan werk. Daarbij zijn er vele manieren om tot dat doel te komen, hier zie je er 1 van. Ik zeg niet dat alleen dit goed is en dat iedereen dit na moet doen , maar ga mij niet vertellen dat dit fout is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:56

idd Z2.
Die stap naar de ZZGP komt misschien ook nog wel als dat haalbaar is. Je moet wel realistisch blijven natuurlijk. Eerst maar eens een kur maken en dan nog rijden.
Ik kijk vooral niet te ver vooruit, ik wil hier 100% van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:45

Ik plaats een dergelijk topic niet om om complimentjes te vissen maar wel omdat ik al diverse keren verzoeken kreeg van Bokkers om iets te plaatsen. Ik vind het zelf ook leuk om naar actie foto's van Bokkers te kijken.
Verder zit ik dus helemaal niet te wachten op allerlei bull-oliebol commentaar en tips en adviezen van mensen die van toeten noch blazen weten. Voor rijtechnische adviezen heb ik een hele goede instructrice
Dus laten we het een beetje gezellig houden. Als je niet blij wordt van mijn foto's zap dan lekker door maar ga hier niet zitten zieken en afzeiken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:43

Mijn foto's doen echt veel stof opwaaien en mijn profielvieuws vliegen omhoog Lachen. Om eerlijk te zijn had ik dat helemaal niet verwacht. Verleden jaar heb ik soortgelijke foto's geplaats [die zijn te vinden in mijn profiel] en toen viel eigenlijk niemand over het feit dat Lois achter de LL ingesteld was en dat er een slof aan hing.

Deze vond ik erg grappig:
Sjuimpje"]
LLLZ ruiters (Levenslang L Loodlijn Zeikerds)
[/quote]
Die houden we er voorlopig even in Sjuim Haha!

[quote="Shiloh"]
Wel maakte iemand een opmerking over dat je recht zat. Ben ik het niet helemaal eens.
[/quote]
Shiloh heeft goed opgelet. Ik zit idd in draf te veel achter op mijn kont te hangen en dat is voor mij een stuk comfortabeler maar niet voor Lois, ik weet het Scheve mond . Ik ben hard aan het eelt kweken Clown

[quote="Psycho_Horse"]
Ik vind het een super goed paard en heb hem ook wel eens zien lopen zonder hulpteugels. bij stal bless.
[/quote]
Dank Bloos Maar ik weet nog steeds niet wie jij bent Haha! Ik heb net foto's van je paard gezien in je profiel dus als je met je paard bent herken ik je makkelijk! [Psycho heeft een hele mooie cremello hengst! ] Als je weer bij Bles komt dan moeten we zeker even bijkletsen!

[quote="Esther"]
Kan ik straks zeggen dat een bekende ZZGP ruiter haar eerste lessen van mij heeft gehad Schijnheilig
[/quote]
Esther gaf me mijn eerste rijlessen op pony's en dat is al zeker 15 jaar geleden, we worden oud Tong uitsteken Super leuke tijd gehad toen en idd daar is wel de basis gelegd: het ligt aan jezelf, niet aan je pony Dat werd er heel goed ingehamerd Haha!

[quote="xcynthiax schreef:
waar rij je eigenlijk mee?

Al zo'n 5 jaar dezelfde optoming:
- dubbelgebroken trensje
- spoortjes 2 cm
- linnen slofteugel
- nog nooit met zweep gereden op Lois
Het hoe en waarom van de slof daar zijn al heel wat topics over geschreven. Zoek maar eens op RT op de termen slofteugel en LDR. Zep heeft het al heel duidelijk verwoord en volgens mij Sjuimpje ook. Ik wil daar nu niet op in gaan want dan dwalen we zeker af en dan kan er heel snel een slotje op dit topic Haha!

En verder iedereen bedankt voor de leuke reacties en alle bijval!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:09

Nog maar een keer een foto van Lois van vandaag. Sorry voor de kwaliteit. Door de hoosbui van gister vond ik de buitenbaan te zwaar. Mijn toestel is duidelijk alleen geschikt voor buitenfoto's. Cool
Voor de aardigheid een foto van Lois, zonder slof en met de neus aan de LL [kan veel beter maar 't is voor het idee, ik wilde niet te lang rijden binnen]
En speciaal voor SP: Jippie zonder zonnebril Tong uitsteken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:18

pharagirlke schreef:
hakken omlaag houden.

Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:25

@ Kimmy: dit keer niet het speciale gelegenheden dekje Haha! Die is alleen voor les en wedstrijd

@ Phara: Er is heus een heleboel aan op te merken hoor, dat weet ik zelf misschien wel het beste en daar heb ik natuurlijk ook nog steeds les voor. Maar iig niet dat ik mijn hakken niet zou uitdrukken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:25

Miss_Blimm"]
Loopt idd wel diep maar das toch met training.
[/quote]
Precies en ik doe in de training wat andere dingen dat wat ik in de ring laat zien. Maar in de ring loopt hij natuurlijk wel met de neus aan de LL. En iedereen die wedstrijden rijdt weet hoe streng de jury is wanneer je paard niet correct aan de LL loopt [zeker in het Z]

[quote="SuperPepeijn"]
ik voel me vereerd Haha!
[/quote]
Graag gedaan Cool

[quote="Anoukie"]
Jippie, hoe groot ben jij en hoe groot is Lois?
[/quote]
Ik meet 1,70; Lois meet 1,64. Lois is dus idd maar een kleintje Knipoog

[quote="Mieke"]
Leuk om eens actiefoto's van jou te zien Jippie! Ik vind het ook wel lef hebben om foto's met slof te tonen hier op bokt... schijnt bijna niet te kunnen geloof ik. Scheve mond
[/quote]
Ik heb er ook wel over nagedacht hoor, maar ik train eigenlijk altijd met deze optoming. Mensen die me kennen weten dat en ik vind het dan zo hypocriet om voor Bokt dan snel de slof er af te halen. Dan zou ik me toch anders voordoen vind ik.

[quote="Mieke"]
Zelf ben ik absoluut niet handig in het rijden met een slof, heb het een paar keer moeten doen op Kaminka onder leiding van mijn instructrice, vond het niet meevallen hoor. Op jouw foto's kun je zien hoe je zo'n ding dus hoort te gebruiken!
[/quote]
Alsje het goed wilt doen is het ook lastig. Je hebt een extra teugel in je handen waar geen druk opmag staan. En hangen aan 2 teugels is zo makkelijk. Ik ben er ook mee begonnen op advies van mijn instructrice en aanvankelijk alleen onder haar toezicht/begeleiding. Nu vind ik het niet moeilijk meer. En ik denk dat wanneer je met S&T moet rijden, je ook beide teugels onafhankelijk van elkaar moet kunnen bedienen. Dus misschien scheelt dat.

[quote="Mieke"]
(Hebbie al een venklup?) Haha!
[/quote]Ja een kleine Lois-ven-klup :D Fleur is groot ven ze staat in het manegetopic. En dan is er altijd nog Kimmy die griezellig goed met Lois rondstuurde en dat dit jaar nog eens over gaat doen

[quote="Oscar"]
Ik heb overwogen om een slotje te zetten op dit topic, maar doe het uiteindelijk toch niet Knipoog
[/quote]
Ik zou het erg jammer vinden als het zo ver moet komen. Ik wist best dat de foto's wat reacties uit zouden lokken en daarom heb ik er alles aan gedaan om geen inhoudelijke discussie te gaan voeren over slofteugels. Wanneer er mensen zijn die daar wel verder op in willen gaan, prima! Maar open dan je eigen topic op RT!

[quote="QQQQ schreef:
Clown Ik snap best waarom jij nog altijd op 'n trensje rijdt: S&T met slof kan natuurlijk ECHT niet Clown

Knipoog Ach de echte reden is dat ik als armoedzaaier helemaal geen geld heb voor een S&T optoming. En nu ben ik met die slof maar aan het oefenen op een onafhankelijk trens- en stang teugelvoering Clown

Maar wel komen er vast wel. Voorlopig kan ik nog even doorsparen voor het geval ik nog ZZL wil gaan starten Geld, geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:42

Freggel"]
Dat kan ook niet krijgen ze ook een slotje ~~}> .
[/quote]
Maar bedoel je nu dat alle slof-topics verboden zijn? In dat geval hebben ze idd pech Tong uitsteken

[quote="tallie schreef:
mag ik ook bij je venklup jippie????? Haha!

Ja hoor, inschrijven bij Kimmy

En Kimmy, echt niet iedereen kan rondsturen met Lois, gelukkig kan ik nu aan iemands karakter al een beetje inschatten of het wat wordt. Als je van de zomer gaat rijden op Lois zal ik er plaatjes van schieten Cheese!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers