mijn pippi @ work voor eerst zadel op de rug:D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

mijn pippi @ work voor eerst zadel op de rug:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:08

mijn paardje is 2 jaar dus wij dachten we gooien er is een keer een zadeltje op.. een heel licht zadeltje hoor. een kunsttof. ze heeft al wel eerder een dekje op gehad met een dekensingel op dus dat kent ze nu wel.. eerst even gelongeert en dat ging al aardig goed. toen maar eens proberen het zadeltje er op te doen..
hier zijn de foto's Haha!

hier nog ervoor op stal
Afbeelding

hier alleen met hoofdstel
Afbeelding

en hier met zadel Haha!
Afbeelding

galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit vind ik zelf de mooiste foto
Afbeelding

hummzzz wat ligt daar Verward Cool
Afbeelding

en op het einde
Afbeelding

nou echt onvolstelbaar ze deed er niks op uit. nog geen bokje wel grapig hopen dat het zo goed blijft gaan..

oh jah let niet op de troep overal dat komt omdat we aan het verbouwen zijn met de stallen en we krijgen ook een nieuwe bak dus alles word nieuw Tong uitsteken Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:15

jah ze heeft nu echt een dikke buik van al dat gras eten.. maar met 2 keer in de week trainen gaat het er vast wel een keer af... maar als ze 3 jaar word gaan we er ook nogmee naar de keuring..
het is altijd handig als pippi dan al goed luisterd naar ons..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:31

ik hoop het

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 21:32

ohh ff off topic: kan een bles bij pippi nou ook nog groter worden??

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 15:07

okeej dank je wel:D

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 16:50

jah ben ik ook heel benieuwd naar.. ze moet volgend jaar naar de keuring heen dus we moeten nu al een beetje spieren kweken! hopen dat ze nog mooier word..

en haar vader is trouwens burggraaf.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 16:42

jah bedankt.. wij moeten nu wel gaan trainen met haar want.. ze moet volgend jaar voor de keuring.. dus ze moet dan al wel wat spieren hebben.. we trainen 1/2 keer in de week. en dat gaat heel goed.
hier nog een paar foto's die ik gister heb gemaakt.
ook een paar van mijn andere paardje lady..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog een paar rij foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo dat waren ze.. ik had trouwens een tiedeman op.. omdat ze bezig waren met bekappen van een paar hengsten en lady was heel erg hengstig dus leek me dat wel even verstandig Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 23:46

het werd mij altijd gezegt dat als je paard 2 jaar is kun je rustig er mee beginnen.. we doen nu dan ook maar 1 keer in de week longeren omdat ze verder ook haast niet buitenkomt.. en ze zal toch wel wat beweging nodig hebben en met dat zadeltje maakt ook niet.. wat maakt het eigenlijk uit.. ze hoeft helemaal niet zwaar te werken. 1 keer in de week 20 minuten logeren is niet erg...
en een hoofdstel is ook niet erg.. het is alleen maar goed. dat ze het nu al kent..
tis niet zo dat ik er nu al op ga rijden..

we zijn er met 2 jaar mee begonnen. want wat zo is volgend jaar gaat ze voor de keuring en moet dan wel wat dingen kennen zoals hoofdstel op en naast een persoon lopen..
en het is natuurlijk ook niet mooi als je met een paard op de keuring komt met een dikke buik je moet haar eens zien hoe dik dat ze wel niet is..

maar jah dat is jullie mening en dit de mijne.. het werd mij zo verteld dus.. Lachen

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 23:48

ow jah.. en ik wou er even bij zeggen.. we doen dit op een leuke manier..
ze heeft hier echt schik aan.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 15:51

de oude eigennaar heeft mij dit verteld.. maar ik snap niet.. dat je als je een hoofdstel op doet dat dit een probleem kan zijn voor haar.. ik snap ook wel dat ze wisseld met de tanden.. maar eens in de 2 maanden gaat er een hoofdstel op.. dit is ook pas een keer gebeurd.. maar hoe moet ik dat anders doen dan.. mijn paardje kom misschien maar 1 keer in de week buiten.. ze hoeft niet perse spieren te hebben voor de keuring ik bedoel dat haar buikje er dan een beetje af is en dat lukt niet alleen door andere brokken te geven.. ik kan haar moeilijk uit laten hongeren... ik heb hier ook niet veel ervaring mee. maar mijn lady is ook met 2.5 jaar al zadelmak gemaakt( niet door mij hoor door de oude eigennaar) en ze is nu 7 jaar en ze heeft nog nooit ergens last mee gehad.. dus eigenlijk weet ik ook niet beter... maar dit zulk verhalen heb ik van mensen gehoord die zelf fokken.. en de oude eigennaar van pippi die zei laats je moet langzamerhand een keer een hoofdstelletje op doen..want daar krijg je alleen maar gemak mee..

en als ze iets zou krijgen we zouden haar nooit verkopen!!!
we hebben haar nu ongeveer 1.5 jaar en ze heeft verder altijd op wei gelopen.. het komt nu omdat ze weinig nu op land loopt komt omdat we naar een andere stal zijn gegaan.. en ze hebben daar niet zoveel land..
en om haar tot 3 jaar op het land te doen.. kun je er later niks meer mee beginnen hoe vaak zie je niet dat mensen al vroeg een veulen kopen om dat het paardje dan kan wennen aan mensen.. als wij dit allemaal hadden geweten dan waren we er niet mee begonnen maar wij weten ook niet anders..

Citaat:
Omdat ze daar nog helemaal niet klaar voor zijn op die leeftijd. Ten eerste kunnen ze dat helemaal niet verwerken. Laat je een kleuter ook maar bij een proffesioneel voetbal team meetrainen zodat hij het later alvast kan en je op die manier geen speelgoed voor hem hoeft te verzorgen (weidegang met andere paarden die hem opvoeden) want hij is toch al moe van die beweging die hij krijgt.
Ten tweede zijn zijn gewrichten, pezen en spieren daar nog helemaal niet aan toe. Zo ontstaan gallen, ontstekingen in de pezen en overbelastingen.


en dat van de proffesioneel voetbal vindt ik wel heel wat overdreven voorbeeld.. kijk zo erg pakken wij haar niet aan.
wij zijn er eigenlijk mee gaan longeren omdat ze anders ook niet veel beweging zou krijgen daar.. wat moet ik anders doen dan haar alle dagen op stal laten staan..

Citaat:
Maar wat jij wil, het is jou paard, blijf lekker eigenwijs en doe wat je niet laten kunt. Jammer dat het dier daaronder moet lijden. En als je zo goed luisterde, dan ging je eens informeren bij mensen die ervaring hebben met jonge paarden. En niet de eerst beste koekebakker die eens met een jong paard heeft gewerkt en zulke adviezen geeft.


kijk ik ben juist helemaal niet eigenwijs ik heb geluisterd naar die mensen die me dat hebben verteld (dus dom) maar hoe konden wij dat nou weten
en wij dachten dat die mensen er verstand van hebben ( dus niet)
ik zal dit verhaal van jou ook eens aan mijn vader laten lezen.. en ik heb er echt wat van opgestoken.. heel erg bedankt ik had het helemaal nog niet van die kant bekeken!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 15:54

Citaat:
ik persoonlijk vind het ook te vroeg.
ik zelf zou ze met die leeftijd nog lekker laten genieten van de wei en spelen met vriendjes.
en met 2,5 bijna 3 jaar gaan beginnen met hoofdsteltje in en zadeltje op.

maar goed is je eigen keuze.


oh maar ze is nu 2.5 jaar hoor..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:18

ik geef jullie ook allemaal groot gelijk..

ze kan nu niet zo vaak naar buiten heen omdat er nu hengsten bij huis staan die worden volgende week weer ergens anders neer gezet.. maar dannog kan ze niet elke dag in de wei staan omdat er ook nog andere paarden zijn die naar buiten moeten.. maar dieman waar mijn paarden staan die probeerd nu om het weiland van de buren er bij te krijgen hopen dat het lukt.. want dan kunnen ze wat meer buiten lopen..

wij dachten ook van hoe eerder je er mee begint hoe makkelijker het word als ze ouder zijn.. dat met van je paard tot ie 3 jaar is op wei zetten kan wel doen er ook heel veel. maar wij hebben dat niet gedaan omdat er in overijssel niet veel weiland is voor zoiets.. we konden haar ook naar friesland doen.. maar om haar daar helemaal neer te zetten vind ik te ver en dan weet je ook net wat er de hele dag gebeurd..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 22:15

okeej probeer jij maar eens bij ons in de buurd een stal te vinden of weiland.. nou wij hebben er ook een jaar over gedaan om een goede plaats te vinden.. en dat valt niet mee hoor.. we wouden op den duur zelf ook een keer stallen bouwen bij ons achter thuis maar dan zitten we nog met weiland.. dus dat is allemaal niet zo makkelijk praten.. en als je hem hier op manege wilt neerzetten nou dat kost nogal wat hoor..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 22:21

maar kijk ik luister er nu ook naar.. mijn vader is het er ook mee eens.. en ik heb met de man gepraat waar mijn paarden staan.. en pippi komt nu elke dag buiten te staan met 2 andere paarden.. in een groot weiland. naast het huis.. dus dat is al weer opgelost.. maar hier in rijssen kun je niet gemakkelijk stal vinden jah dan moet je bij de boerenlangs maar dat is ook niet altijd even gemakkelijk.. tja je weet hoe sommige boeren zijn.. en die fout heb ik al eens gemaakt. en wil dit niet nog een keer doen.. als we weer zouden verhuizen van stal dan zorg ik er voor dat wij achter thuis 2 stallen hebbenstaan en bij ons in de buurd een weiland.. kijk er is hier genoeg weiland. maar de boeren willen het hier niet kwijt.. en als je dan eindelijk een weiland hebt is het wel 2km van huisvandaan en dan mag je ergeen stal op bouwen. dus met dat probleem zit ik nu.. maar hopen dat het nu allemaal goed gaat.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 00:22

dank je wel..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 81 bezoekers