Avanti @ work springen en dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Avanti @ work springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:20

Vandaag sproken Rowygo en ik elkaar op msn en toen dachten we laten we maar gaan meeten. Dus ik naar Waddinxveen gesjeest om haar op te halen en toen zijn we samen naar Avanti gegaan. Aangezien ik merkte dat Avanti 2 dagen geleden een beetje kreupel liep, heeft Rowygo maar eventjes gekeken en hij is dus niet meer kreupel. Dus wij zadel erop en rijden maar. Eerst ik er eventjes op, daarna Rowygo weer en toen zei ze: waarom ga je niet springen? Nou okee ik bouw de hindernis op, zij er eventjes op. Eerste conclusie van haar: Nou hij vind hetniet leuk als ik hem aan de teugel probeer te rijden. Dus ik er op en ongeveer 70 cm gesprongen (mijn record!). Daarna Rowygo er weer op, zij wilde ook wel eventjes springen maar heeft het uiteindelijk niet gedaan (durfde niet over een kruisje van 10 cm hoog Nagelbijten / Gniffelen Boos!: Dus toch maar proberen aan de teugel te rijden, en hij doet het nog ook! Dus ik was wel helemaal trots op mijn schatje.

Nou sorry voor het lange verhaal maar het was zo leuk! Hier dan eindelijk de foto's....

Afbeelding
Hupakee!!

Afbeelding
Hups

Afbeelding
Jiihaaa!

Afbeelding
Avanti: NEE ik wil niet!!

Afbeelding
Rowygo: JE moet!!

Afbeelding
Goedzooooo brrraaaf.....

Afbeelding
Ben ik niet mooi???

Het was een leuke en geslaagde dag en had niet verwacht dat avantje aan de teugel kon, lukte ook alleen maar goed in stap hoor. Nu ik nog Tong uitsteken

Ohhja ik wil heeel graag commentaar op mijn springhouding enzo Haha! en ze zijn zo goed getimed omdat dit plaatjes uit een film zijn.....
Laatst bijgewerkt door Linda_Fleur op 02-07-04 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:23

Haha dankjewel Lachen hij heeft twee maanogen Haha!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 16:46

haha dankjewel, alleen ik spring nog niet echt goed mee. Heb het gevoel dat ik met mijn handen op zijn hals leun en meelift, ik zit ook heel vaag voor de hindernis. Maar misschien zet ik de filmpjes er ook nog wel op

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 17:12

crossmonster schreef:
beestje springt idd wel grappig

alleen vind ik het erg dom om te springen als je beest 2 dagen ervoor nog kreupel was Verward !
zowiezo als je gaat springen is het beter om en de dag ervoor en de dag erna te rijden !!

verder vind ik degene die springt erg netjes zitten ondanks dat ze met spijkerbroek rijd
je geeft je paard genoeg ruimte op de sprong OK dan!

tweede ruiter heeft de sporen er vol instaan en zet de handen vast ... dus van aan de teugel rijden is weinig sprake


Misschien inderdaad een beetje stom om meteen te gaan springen jah :S dom niet aan gedacht. Ik reed met spijkerbroek omdat ik eigenlijk niet van plan was om te rijden Knipoog.

Rowygo reed niet met sporen het leek maar zo want ze reed met schoenen met een witte streep erop. Ik zei achteraf ook dat het leek of ze met sporen reed maar dat was echt niet zo Knipoog

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 18:23

Uhhm ja ik heb dus absoluut geen verstand van al dat soort dingen en het was gewoon eventjes uitproberen. We gaan verder gewoon oefenen en proberen om hem meer ontspannen te laten lopen. Hij loopt meestal wel ontspannen lekker met zijn hoofdje omlaag enzo maar zodra je ophoudinkjes gaat maken loopt hij meteen met zijn hoofd in de lucht. Veel verstand heb ik er niet van maar we zijn ermee bezig.


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-04 19:16

jah inderdaad, het was inderdaad niet echt dressuur ofzo gewoon een probeersel, we gaan oefenen met jullie tips, bedankt Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 18:24

We zullen er zeker aan gaan werken en een keertje ging het ontzettend goed, ook ik ben bezig geweest met dressuur en het lukte aardig om hem netjes te laten lopen. We maakten ook wel veel overgangen en tempowisselingen maar ik snap dan niet helemaal hoe je die achterhand er echt onder krijgt....

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 13:53

hee dankjewel Shiloh! Je hebt het onwijs goed uitgelegd! zoiets heb ik wel eens eerder gehoord van de staleigenaar dat hij dat niet helemaal deed (achterbeen in hoefafdruk van voorbeen).
Ik ben al op zoek gegaan naar mensen die privéles geven, wiet weet iemand?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 14:12

ik begrijp nu eindelijk wat jullie ermee bedoelen, dus nu moet ik nog niet proberen dat hoofdje omlaag te krijgen maar eerst gewoon veel overgangen en tempowisselingen maken? en pas daarna aan de teugel vragen?? Klopt dit?
Ik ben nu ook al opzoek naar privéles dus alles zal wel goedkomen Lachen

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:52

hier nog een foto, bij deze krijgen wij het idee dat hij met zijn achterhoeven in de afdruk van zijn voorheoven komt, is deze al ietsje beter kwa achterhand?

Afbeelding

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:59

hier is er nog een! loopt hij nu al beter? voor ons gevoel wel met de passen in de afdruk van haar voorbenen.

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers