heb pubelia lekker laten werken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:28

YvonneS schreef:
In de ontspanning in de krul?? Dan moet je m wel vragen of ie na wil geven en dit lukt niet met een lang teugeltje!


oww nee?... waarom lukt dat niet met een lang teugeltje? Dan ben je vast ook van mening dat je een paard zonder bit en teugels niet "aan de teugel" zou kunnen rijden?...
Ik vind die foto met die lange teugel eigenlijk heel erg goed! dát is rijden. Los. en vraag je paard maar te ontspannen. Zoek het maar uit met je zit en benen, meer heb je niet nodig.
(en nou kijken of je ook iets kan bereiken zonder teugels als je tot je middel verlamd bent... dat horen jullie nog, dan zet ik hier ook weer foto;s neer!)
maar dat je voor "in de krul" een aangenomen teugel moet hebben, of zelfs voor nageeflijk lopen, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik had mijn ponys en verzorgpaarden zonder teugel aan de teugel lopen. En verzameld.

"The more I came to know the people... The more I love my horse"



MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:33

uhh... waarom lukt dat niet? Waarom zou het alleen maar lukken met een oud of/en geleerd paard lukken? In dat geval heb ik tóch het tegendeel al bewezen, door mijn 3-jarige aan de teugel ZONDER hoofdstel/bit/teugels/whatever te rijden. Heb hem ook ingereden met enkel een touwtje om zn nek. Niks longeerlijn, niks zadel en hoofdstel, enkel vertrouwen en respect. En natuurlijk lichaamstaal. Maar ik moet wel zeggen, daar gaat wel een jarenlange training aan vooraf. MAar gelukkig, ik had die tijd, en ik had haar er ook voor over.
En ik ben het geheel met je eens hoor, dat je een paard vanuit ontspanning aan de teugel moet rijden, en niet vanuit trek links, trek rechts, spoor in zn ribben en hop daar gaat die kop. Das niet aan de teugel, én das ook geen kunst. Ik ben juist blij te zien dat je je paard leert te ontspannen. das volgens mij de enige juiste manier Lachen en of je dan wel of geen teugels hebt, is een bijzaak Lachen

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers