Met Moenira naar C.H. Gorredijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Met Moenira naar C.H. Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 20:35

Al weer de derde wedstrijd gehad...
donderdag 17 juni reden we op het C.H in Gorredijk, een erg groot en gezellig concours. Het weer leek erg tegen te vallen, maar gelukkig werd het later droog. Alleen de wind bleef heel stevig waardoor het moeilijk was mijn voorleester te verstaan en we in de tweede proef een keer de mist in gingen.

Ik dacht ruim de tijd te hebben, maar de richtlijn 8 proeven in een uur, ging hier niet op Schijnheilig Ik moest ongeveer 20 minuten eerder starten en had dus maar even tijd om in te rijden. Toch liep Moenira al vrij snel lekker. Het overgangen oefenen van de vorige dag was goed blijven hangen want een beetje been om door te stappen werd gezien als teken "ik moet aandraven" Haha!

De eerste proef ging voor mijn gevoel best netjes, op wat kleine foutjes na (overspringen tijdens grote volte galop) en nog wat andere minpuntjes zoals het slingeren op de middenlijn en scheef en niet vierkant halthouden.
Ze liep oor mijn gevoel wel lekker nagevelijk en ontspannen en het aanspringen ging beide keren goed!

De tweede proef kwam er gelijk achteraan, dus kon haar niet even laten uitpuffen. Daardoor begon ze wat meer te klieren met haar hoofd (af en toe wat onrustig en kantelen) Ook weer wat kleine foutjes en die misser dat ik op de verkeerde plaats ging stappen omdat ik het verkeerd verstond door de wind Scheve mond Beter voorbereiden, dan ben ik minder afhankelijk van mijn voorleester haar schreeuwkunsten Bloos
Ook nu ging het aanspringen beide keren goed, maar vielen we net te vroeg uit de galop.

De eerste proef hadden we 157 punten en ik zag het somber in dat we dan voor de tweede ook nog een winstpunt hadden.
Heel blij was ik dan ook toen na lang wachten mijn tweede protocol werd gebracht en ik 165 punten bleek te hebben Bloos! Vingers aflikken

Na heel lang wachten kwam de prijsuitreiking en we hadden met onze 2e proef de tweede prijs... Dat was een financiƫle meevaller! Pling

Pas om 00:50 kon ik in mijn bed kruipen, maar het was het wel weer waard geweest... 6 winstpunten al weer...

De foto's zijn van de 2e proef, mijn vriend kwam even langs, maar had de eerste dus al gemist... Hij moet alleen nog wat ervaring opdoen met paarden fotograferen Haha!

Foto's staan op volgorde

Afbeelding
Van hand veranderen?

Afbeelding
creatief vriendje, leuke achterkant Knipoog

Afbeelding
"Ja, ik zie die engerd daar wel in die hoek hoor!!!" Ze houdt hem heel goed in de gaten Haha!

Afbeelding
Hier dus heel duidelijk het kantelen wat nog af en toe gebeurd...
Niet op twee teugels, aan het binnenbeen en wat kijkerig geloof ik

Afbeelding

Afbeelding
ons galopje... Ze schuimt tegenwoordig eindelijk gelijk op beide kanten...
En hoe! zag ik op deze foto's Haha!

Afbeelding
Bloos! Wat doe ik voor fouts met mijn handen Schijnheilig
Wel mooi moment vond ik...

Afbeelding
Ons andere galopje...

Afbeelding
En nog een draffoto die ik erg mooi gemaakt vond.
Helaas zit ik hier wat naar voren gehoekt

Ik rijd nu met mijn eigen zadel. Doordat Moenira gegroeid is schuift hij niet meer en nu we er allebij aan gewend zijn rijdt het heerlijk. Moenira laat me nu weer heel fijn zitten...

Hakken uitdrukken gaat al iets beter met dit zadel maar het viel me op dat ik af en toe iets voorover zit, dat had ik eerst minder voor mijn gevoel. Handen, ellebogen en hakken/benen blijven vast nog jaren ons aandachtspunt Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door joyce B op 18-06-04 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt



joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 22:02

Dank jullie wel!
Het gaat inderdaad lekker... Ben nu bang dat het straks een keer tegenvalt en ik dan heeeeeel erg moet slikken...

Gaat heel hard richting de L zo en ik merk dat in de clubles de instructeur er nu ook echt steeds meer aan begint te werken. Moesten laatst achterwaarts doen en de druk en de eisen worden steeds hoger...
Bij Carmen werken we altijd aan de basis: de tact, ontspanning, aanleuning, over de rug lopen en het achterbeen gebruik. Bij Ellen, de eigenaresse oefenen we gelukkig ook wat meer proefgericht, want ik ben nooit verder dan de B-gekomen en nu gaat het ineens erg snel.
We hadden 31 mei onderling al even L1 gereden en dat ging redelijk.
Maar we hebben nog wel een maandje of 3 denk ik...

Ik heb veel les en daardoor wordt ik continue geconfronteerd met mijn houding en onze rijtechnische moeilijkheden. Dat is wel eens moeilijk omdat ik het wel wil, maar het me vaak gewoon niet goed lukt doordat mijn lichaam niet meewerkt of ik het niet goed voel, of alleen kan als iemand me er steeds op wijst Schijnheilig Maar wie weet gaat het ooit nog eens (voor het oog) vanzelf Knipoog We gaan in elk geval langzaam toch steeds een beetje vooruit... En daar doe je het voor toch? En voor het plezier natuurlijk!!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 22:15

Martsje schreef:
Mooie plaatjes Joyce!! Ennuuuuuh.. ga zo door met die winstpunten!!! Volgende week ga ik voor wat meer punten, maar of er een winstpunt in zit.....


Dank je Erica, en dat zal je vast wellukken!!!
Goed oefenen op de dingen die moeilijk gingen en de spanning wordt met de ervaring wel minder!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 23:39

Ze is inderdaad erg chique! (mag het zeggen want ze is niet van mij Schijnheilig toch?)
Ze loopt ook met kinderen in manegelesjes... Dan loopt ze toch wel een beetje anders... Heeeeeeeeeel rustig en braaf Haha! (tenzij het hard waait of er eenden uit de sloot opvliegen of ze haar steeds aanraken met de zweep in galop Schijnheilig ) Alleen een beetje erg ongeduldig en gestressed als ze naar de andere paarden wil Ach gut

minkieboy schreef:
Jeetje man alweer 2 winstpunten?! OK dan!
Hartstikke goed zeg,gefeliciteerd.
Waneer heb je weer een wedstrijd eigenlijk?


Dank je
Ik heb volgende week zaterdag de 26e een wedstrijd in Oudega, dan 3? juli een selectiewedstrijd, met helaas maar 1 proef, in De Blesse (bij Blesdijke/Wolvega

Als ik me selecteer dan mag ik meedoen aan de regiokampioeschappen halverwege augustus. Zo niet dan moet ik snel even kijken of er nog ergens in de buurt een leuk concours is Schijnheilig
Zal vast ook wel af en toe een puntje mislopen denk ik... En wil toch graag dit jaar in de L1 beginnen...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:33

Miss_Petit schreef:
Ziet er niet verkeerd uit Lachen

Maar zoals je zelf al zegt kantelt ze nog erg met het hoofd, maar het lijkt niet op het binnenbeen, maar omdat je niet genoeg je buitenteugel er bij hebt. Ze kantelt dr hoofd naar binnen, dus daar heeft ze dan dus de ruimte om te kantelen.


Daar dacht ik ook aan in eerste instantie, ik denk dat ik haar teveel naar binnen wilde laten kijken met mijn binnenteugel terwijl ze zelf kijkerig was en naar buiten wilde kijken. In plaats van het met been op te lossen denk ik dat ik haar neus naar binnen heb getrokken Schijnheilig in plaats van nette buiging te rijden met mijn binnenbeen en (ja inderdaad) aan mijn buitenteugel...

Paardrijden blijft moeilijk, en in de proef is het extra moeilijk om netjes te blijven rijden omdat er dan wat meer druk op staat Bloos Tong uitsteken

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:33

Eerst iedereen nog bedankt...

Pellie: Een vriendin zou mij filmen, maar ze kon oncerwacht zelf toch nog meerijden dus dat ging niet door.

Wat je voelt is iets ander dan de jury ziet vaak... De jury ziet graag een nagevelijk paard, maar wel met spectaculaire gangen. Die ziet dan misschien niet dat het paard misschien wel spectaculair loopt, maar er net niet lekker doorheen loopt, of de rug wat vasthoud. Dat voelt voor de ruiter dus minder fijn, of moeilijker te rijden terwijl de jury alleen maar ziet hoe het paard loopt.

Het verschil in beoordeling van de proeven kan liggen aan wat een bepaalde jury wil zien en natuurlijk aan hoe je gereden hebt.
Wat ik zou kunnen bedenken is dat ik de eerste proef te braaf en voorzichtig heb gereden en ik daarom veel 6en heb gekregen.
De tweede proef was ze meer tegen de hand en begon ze wat te klieren, maar misschien deed ze dat ook wel omdat ik haar beter aan het werk zette en door die eerste proef wat losser was geworden en beter ging bewegen. Maar dat is giswerk... Ik had graag beide proeven op video gezien om te bekijken wat de jury's nou eigenlijk gezien hebben en hoe ze hebben gepunt.

Mijn instructrice zegt vaak: Veel Jury's willen oprichting en expressie...
Maar in de training wil je juist een ontspannen over de rug lopend paard om het achterbeen beter te kunnen trainen.

Ik vind het nog heel moeilijk om te beoordelen wat een jury wil zien. Daarvoor heb ik nog te weinig ervaring. Ik kan alleen maar op mijn gevoel af gaan in hoevere ze netjes aan de hulpen staat, ontspannen en rustig in de aanleuning is en toch sterk voelt. Daarnaast weet ik wat er mis ging in de proef en daar maak ik een optelsommetje van bij wijze van spreken.
Maar een jury kan er weer heel anders tegenaan kijken, of dingen gemist hebben...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 17:19

Nou Desiree en Marjolein, bedankt hoor!

Desiree, ik ben er kwart voor acht...

Hihihihi Tong uitsteken , die topics op bokt bewaar ik, zodat ik ze later nog eens kan bekijken en doorlezen, mijn msn-gesprekken gaan gelijk de prullenbak in...
Misschien heel kinderachtig in jullie ogen, maar ben begonnen aan een plakboek met daarin de leukste foto's, de protocollen en mijn verslagen van de wedstrijden en lessen zoals ik ze op bokt heb gezet, zodat ik later nog een mooie herinnering heb aan de tijd met Moenira. Gelukkig mag ik Moenira net zo lang doorrijden van Ellen tot we niet verder komen en het niet leuk meer is... OK dan! We hoeven ons dus niet te haasten om in 1 seizoen zo ver mogelijk te komen...

Ik ben Chantal(13) heel dankbaar dat ik via haar in contact ben gekomen met Ellen en haar "Stal Karima" want met Andrew had ik niet op deze manier mee kunnen rijden... En voor Andrew is de druk er nu helemaal af en mag hij lekker dag en nacht in de wei met vriendinnetje Cindy, en gewoon ontspannen en recreatief aan het werk als hij zich goed voelt...

Ik ben een dankbaar mens Haha! ... Geen gepieker meer of er financieel en qua tijd een tweede paard bij kan of niet...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 12:56

We hebben ons overigens geselecteerd voor de Regiokampioenschappen.
We hadden 169 punten en een 4e prijs in onze baan.
moesten overrijden met 2 (andere) juryleden en toen had ik 167 en 176 punten met als commentaar van 1 van de jury's: "Mooie ontspannen proef, Ga zo door!!!" Ik heel gelukkig natuurlijk Haha!
Helaas valt het kampioenschap samen met de Centrale NRPS-keuring. Als Moenira daarvoor ook geselecteerd wordt, dan gaat dat voor en kan ik niet naar de Friese Regiokampioenschappen. Verdrietig

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Met Moenira naar C.H. Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-05 18:39

hahaha
ik doe nu inderdaad ook mee in de L1, maar wel bij de paarden...
Hihihi, ook nog best recent dus Knipoog

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Met Moenira naar C.H. Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-05 00:14

Hihihi, Gorredijk ga ik deze keer heen als Groom Knipoog
Hopen dat het niet zo laat wordt als vorig jaar...

B-springen op donderdagavond? Dan zullen we jullie vast wel zien!
Misschien handig een nieuw topic te maken bij wedstrijden Tong uitsteken


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers