Ranouks eerste ''sprong''v!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Ranouks eerste ''sprong''v!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 08:05

Omdat mijn paardje al 6 jaar is en nog steeds niet kan springen, en eigenlijk wel een springpaard (afstamming) is. Hadden we besloten om vandaag eens een superlaag kruisje te proberen. En nee hoor springen doet ze niet, er netjes over draven wel. Knipoog

Afbeelding

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:07

oesje dat valt even tegen!
maar ze zal het wss wel beter doen als de hogere hindernissen komen. tenslotte is dit ook nog maar haar eerste "sprong" en over zo'n laag kruisje zouden er denk ik nog meer over draven

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:16

gniffel Tong uitsteken

wat lastig dat ze niet springt! kun je niet heel rustig opbouwen, zoals dit, dan ietsje pietsje hoger, en dan zo verder?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:16

haha dat coomentaar en dan die foto! Geweldig Tong uitsteken
Het komt vast wel goed Tong uitsteken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:21

Whahahaha! Fantastisch! Achja ze komt er iig over heen! Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 12:29

Kowloon1 schreef:
oesje dat valt even tegen!
maar ze zal het wss wel beter doen als de hogere hindernissen komen. tenslotte is dit ook nog maar haar eerste "sprong" en over zo'n laag kruisje zouden er denk ik nog meer over draven


Haha, Wencke was zeker een uitzondering. Knipoog

Mijn vorige pony, ook haar eerste ''sprong'' Haha!
Afbeelding

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:36

hahaha geweldig dat commentaar. Ik denk dat er bij dit kruisje ook niet veel te springen valt. Je moet het denk ik langzaam opbouwen. Het springen komt vanzelf wel!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 15:52

Was ik ook van plan.
Woensdag gaat onze ''spring''dag worden en elke keer maak ik het kruisje hoger en wie weet komt er nog eens een steilsprong van.
En hou bokt zeker op de hoogte Knipoog

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:12

WenckeLover schreef:
Was ik ook van plan.
Woensdag gaat onze ''spring''dag worden en elke keer maak ik het kruisje hoger en wie weet komt er nog eens een steilsprong van.
En hou bokt zeker op de hoogte Knipoog



oké dan... het is leuk om te zien hoe iemand met zijn paardje vooruit gaat!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 16:16

En nu heb ik ook een fotograafje (mijn zus) dus ik kan jullie fotografisch op de hoogte houden. Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:21

hihi over zo'n kruisje springt mijn paard ook niet
misschien hoger zetten en als ze het dan niet begrijpt,
kan je er misschien een " dichte" hindernis van maken (dat hij dicht lijkt) zodat ze begrijpt dat het de bedoeling is dat je erover gaat Haha!
en dat dan steeds uitbreiden
ben benieuwd naar de vooruitgang Haha!

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:30

over een kruisje springen de meeste 'luien'paarden niet, waarom hun voeten zow hoop optillen als het nodig is *LOL* ik wens je veel suc-6 en ik weet zeker dat het goedkomt, daar vetrouw ik op.
nogmaals veel suc-6

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 19:58

Lui is ze niet, maar ze is ook geen heethoofd. Knipoog En ze hefte haar voetjes wel op, ze draafde er netjes over. Knipoog

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:01

dan pakte die blonde dame van je het toch een stuk serieuzer aan Lachen

oefening baart kunst zullen we maar denken Knipoog

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:05

ach lief bedoelt van d'r meschien moet je inderdaad eerst ff wat hoger zijn eer zij springt Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:59

Whaha met samdara, de verzorgpony vna renee wilden we ook gaan springen, dus wij best wel hoog boomstammetje (hebben nog geen hindernismateriaal) en toen stapte ze daar gewoon overheen

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:06

Ik moet er wel om lachen Haha!. De meesten zijn als de dood voor hun eerste hindernis, en deze draaft er met alle gemak overheen. Haha, wel heel leuk zo'n foto .

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:09

probeer het langzaam op te bouwen. Doe haar aan de lijn en laat haar draven en in galop over balkjes gaan. In galop moet ze wel een sprong nemen om goed uit te komen. Misschien kan je haar dan ook eerst zonder ruiter aan de lijn laten springen over hogere hindernissen. Verder kan je wat blakje neerleggen en aan het eind een klein kruisje. Probeer haar na een paar keer draf aan te zetten tot een galopsprong over het kruisje. En bouw het dan langzaam op. Zet geen hoge sprong neer als ze nog nooit echt heeft gesprongen dat kan erg fout gaan.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:19

haha. ik dacht ik krijg een sprong te zien. springt ze ook niet als je hem iets hoger legt???
als ze maar niet weigert!! het ziet er wel leuk uit.
succes verder!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 21:02

Liesje_Lover"]
Whaha met samdara, de verzorgpony vna renee wilden we ook gaan springen, dus wij best wel hoog boomstammetje (hebben nog geen hindernismateriaal) en toen stapte ze daar gewoon overheen
[/quote]
Dat van ons is ook geen echt hindernis materiaal, gewoon twee balken voor de omheining en vrachtwagensteunen.

[quote="siets"]
Ik moet er wel om lachen Haha!. De meesten zijn als de dood voor hun eerste hindernis, en deze draaft er met alle gemak overheen. Haha, wel heel leuk zo'n foto .
[/quote]
Ja, ze is echt een rustig karakter. Knipoog

[quote="flowerxxx"]
probeer het langzaam op te bouwen. Doe haar aan de lijn en laat haar draven en in galop over balkjes gaan. In galop moet ze wel een sprong nemen om goed uit te komen. Misschien kan je haar dan ook eerst zonder ruiter aan de lijn laten springen over hogere hindernissen. Verder kan je wat blakje neerleggen en aan het eind een klein kruisje. Probeer haar na een paar keer draf aan te zetten tot een galopsprong over het kruisje. En bouw het dan langzaam op. Zet geen hoge sprong neer als ze nog nooit echt heeft gesprongen dat kan erg fout gaan.
[/quote]

Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip. Knipoog

[quote="TeamSpirit schreef:
haha. ik dacht ik krijg een sprong te zien. springt ze ook niet als je hem iets hoger legt???
als ze maar niet weigert!! het ziet er wel leuk uit.
succes verder!


Ik wil niet te haastig zijn dus ik ge nog een tijdje met lage sprongen werken. Weigeren gaat ze hopelijk niet doen, maar tot nu toe heeft ze er veel plezier aan.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:01

Haha! Supergrappige foto! Ze zal duidelijk niet meer moeite doen dan nodig Tong uitsteken