Primeur! Unique Dancer (v. Gribaldi) @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Primeur! Unique Dancer (v. Gribaldi) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:19

Na lang wachten zijn ze hier dan eindelijk de foto's van unique @ work.
Unique is nu zo'n 2 weken in training bij kennissen van ons aangezien ik nog steeds last van mijn nek heb. We hebben daarom besloten haar door erik te laten trainen. Toen ze hier weg ging kende ze eigenlijk nog niets behalve rondjes crossen aan de longeerlijn Haha! Haha!

Nu 3 weken later (ze is een week naar huis geweest voor de inseminatie) loopt ze al aan de dubbele longe en kun je er al zo op weg rijden.
Ze gedraagt zich super en is erg braaf. Tot nu toe heeft ze nog geen gekke dingen gedaan.
Ze moet nog wel meer door de hals komen etc maar ben al meer dan tevreden! Vandaag ben ik weer op bezoek geweest en daar heb ik wat foto's van gemaakt. Het zijn er niet veel omdat ik haar zelf ook nog gelongeerd heb met dubbele longe. (wilde ik graag leren aangezien ik dat nog niet kon).
Ik had wel een filmpje gemaakt van het rijden maar weet niet hoe ik die hierop moet zetten.
De volgende keer mag ik er zelf op klimmen als ik niet teveel last van mijn nek heb.

Nou hier wat foto's! Ze zijn niet super duidelijk omdat ik behoorlijk heb moeten inzoomen.


Aan de dubbele longe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De longe wordt verwijderd

Afbeelding

Ze blijft echt super netjes stilstaan. Ook met opstappen hoef niemand vast te houden hij klimt er zo op!

Afbeelding

Afbeelding

Is het geen beauty Lovers

In twee weken dat ze in training is ben ik erg tevreden over het resultaat. Dit is geloof ik de 4e keer dat erik er op zat.


Oja unique is gedekt met Tango

Afbeelding

Tango
Afbeelding

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:22

Ziet er netjes uit, ik zou ook trots zijn op mijn paardje als er in 2 weken zoveel vooruit ging... Super zeg, ben benieuwd hoe het over een aantal weken gaat....

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:22

Jeetje wat leuk die foto's! En ging het longeren met dubbele lijn goed? Ik kan het zelf ook niet. Lijkt me een kunst apart.
Super dat Unique zo braaf is. Al zonder hulp er op e.d. dat is toch niet niks. Blijft ze voorlopig nog bij Erik?

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:23

Wat een braaf en vooral errug mooi paardje zeg!!! Tango is natuurlijk ook geweldig!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:23

Wauw wat een mooi paard Tong uitsteken
TAngo ziet er ook niet verkeerd uit haha!
Unique doet echt haar best! Al zo wijs doen onder het zadel met zo'n leeftijd vind ik erg knap
Unique X Tang = lekker ding Tong uitsteken Wordt vast een super leuk veulen Tong uitsteken

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:23

*kwijl* wat is ze toch een lekker paard, leuk om haar nu zo onder de man te zien!
Ik was op de hangstenshow ook al zo gecharmeerd van Tango, dus dat móet wel een lekker paard worden!! Ben héél benieuwd!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:24

Ze ziet er erg braaf uit!! Af en toe beetje schrikkerig, maar dat lijkt me niet meer als normaal voor zo`n jong diertje.
Ben heel erg benieuwd naar meer rijfoto`s!!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:24

Ze is echt mooi!!!
En wat een mooi koppie heeft ze toch! Haha!
T ziet er goed uit! en zeker na 3 weken!

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:26

Wat een plaatje is het toch Grib - en wat rijdt deze man haar vriendelijk en fijn ! Ik denk dat je enorm veel plezier van haar gaat krijgen (maar dat heb je nu natuurlijk ook al Lachen )

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:34

promptertje schreef:
Wat een plaatje is het toch Grib - en wat rijdt deze man haar vriendelijk en fijn ! Ik denk dat je enorm veel plezier van haar gaat krijgen (maar dat heb je nu natuurlijk ook al Lachen )

Dank je. Erik en zijn vrouw trainen met de eigen paarden bij Imke Schellekens-Bartels. Vindt dat ze een fijne manier van rijden hebben. Erik is van alle markten thuis (springen-dressuur) en kan met een 3 jarige tot hoog opgeleid paard weg rijden. Belangrijkste vindt ik dat ie rustig en eerlijk voor het paard moet zijn en dat issie. Dus ben erg tevreden!
Ik hoop ook dat ik in de toekomst veel plezier met haar kan beleven aangezien ik op haar gegokt heb.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:35

Tis echt een beauty hoor!! Ze gaat erg snel.. Super hoor!! En volgend jaar een erg mooi veulie

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:37

Wat een verschrikkelijk beauty is het toch! Echt heel erg knap! Blijft ze toch gewoon lekker bij jou?
Hoe groot is ze eigenlijk?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:38

Ziet erg goed uit hoor.
Als ik jouw verhaal lees is ze ook een stuk
rustiger geworden. Echt fijn als je je paardje zo voorbeeldig
ziet lopen, met een vreemde ruiter op haar rug !

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:45

saluut schreef:
Wat een verschrikkelijk beauty is het toch! Echt heel erg knap! Blijft ze toch gewoon lekker bij jou?
Hoe groot is ze eigenlijk?

Thanx! Unique blijft bij mij daarvoor zijn wel de andere paarden weggegaan. Alleen tinkerbell hebben we nog maar die gaan we ook verkopen. Het is de bedoeling dat unique volgend jaar een leuk veulen krijgt en we er dit jaar een leuk maatje voor haar bij kopen in de vorm van een leuk gefokt merrie veulen. Hoe groot ze precies is weet ik zo niet. Een tijdje geleden zat ze aan de 1.63 ze is nu nog aan het groeien dus komt denk ik strakjes op de 1.65 uit. Mooi maatje voor mij aangezien ik niet zo groot ben Cool

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 13:48

Fabiënne1 schreef:
Jeetje wat leuk die foto's! En ging het longeren met dubbele lijn goed? Ik kan het zelf ook niet. Lijkt me een kunst apart.
Super dat Unique zo braaf is. Al zonder hulp er op e.d. dat is toch niet niks. Blijft ze voorlopig nog bij Erik?

Longeren ging eigenlijk best wel goed. Moet wel aardig wat gevoel gebruiken. Het is eigenlijk beetje hetzelfde als dat je erop zit die hulpen kun je geven. Het is wel eventjes wennen maar kreeg hulp van erik Haha! Het viel me igg niet tegen. Ze blijft voorlopig nog wel eventjes staan tenminste met mijn nek gaat het al wel beter maar de rust kan ik nog wel gebruiken.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:00

Hoi, dat ziet er al gaaf uit zeg. Die pakt het ook goed op zo te zien. Leuk om te zien dat al die jonge "bokt"-paarden het zo fijn doen allemaal!

Judith

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:01

netjes hoor Lachen ben benieuwd wat eruit komt!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:03

Heeey

Knap! Het is toch altijd wel spannend zo de eerste keer Lachen Merrie ziet er trouwens zeer chique uit. Mooie hengstenkeuze *LOL*

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:03

Leuk dat het zo goedgaat!
Het is echt een knapperd!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:11

heeej!
hele leuke foto's, mooi paardje ook en het veulen krijgt zeker een heeeele knappe papa Kwijl

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:24

netjes dat ze blijft staan om op te stappen.

een paard met goede manieren OK dan!
dat zegt ook wat over de ruiter die haar leert.

kan je echt geen foto's trekken terwijl je staat te longeren? moet toch lukken? Haha! Knipoog

vind het nog steeds een ware black beauty.

en wat gaat dat al aardig.

ben al benieuwd naar het veulen. Tong uitsteken

hopelijk wil je nek snel meewerken, denk dat je staat te trappelen om haar te rijden.

succes met haar hé !

mootje20
Berichten: 168
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:27

wouw wat een mooi dier zeg echt een beauty,mooie hengst ook

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:29

Wow wat een black beauty zeg Zal vast een heel leuk veulen uit komen ben beniuwd naar die foto's al is dat pas volgend jaar Tong uitsteken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:33

kattebeest schreef:
kan je echt geen foto's trekken terwijl je staat te longeren? moet toch lukken? Haha! Knipoog !


Uhm ff denken ene longeerlijn in de linkerhand de andere lijn in de rechterhand. Wist al niet waar ik mijn zweep moest laten Haha! Haha!
Maar voor jou zal ik de volgende keer ook nog proberen foto's te maken. Ben bang dat er veel grond op te zien zal zijn. Bloos Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:37

Btw een vraagje: Wat voor kleur heeft ze volgens jullie?