zonnig rijlesje *veel;-)*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

zonnig rijlesje *veel;-)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:04

Superheet dus!!
Veelste warm om te werken en daar was Par het helemaal mee eens Haha!

Maar we hebben ons best weer gedaan



Afbeelding
Harder dan dit wil ik vandaag niet hoor.....
Afbeelding
Ok...ik doe de volte in stap ook nog netjes maar harder dan dit ga ik vandaag echt niet meer hoor Haha!
Afbeelding
Ok...draf op de volte doe ik ook nog wel...maar ehmsz...harder dan dit ga ik echt niet meer hoor Tong uitsteken
Afbeelding
Oja...ik ben een crosspony he?
Ok..ik ga wel hard maar geen moeilijke dingen doen hoor Haha!
Afbeelding
Even heel erg geconcentreert naar de instructrice luisteren.
Afbeelding
Even afkoelen tussendoor.
Afbeelding
Volgens mijn baasje ga ik vooruit....beetje dom van haar...je gaat toch altijd vooruit als je loopt?
Afbeelding
YEAHHHHH boscrosspony...ja...beetje een discussie tussen ons twee dus Haha!
Afbeelding
Voltes kan ik ondertussen met mijn ogen dicht
Afbeelding
Baasje heeft er ook een handje van moeilijk te gaan kijken naarmate ze het warmer krijgt Tong uitsteken
Afbeelding
Veel voltes vandaag.....en dat terwijl ik het rustig aan wou doen Haha!
Afbeelding
Ik weet zeker dat dat handje zo niet hoort Haha!
Maar ik heb wel een mooi gespiert achterbeentje toch?
Afbeelding
Nog een volte?
Afbeelding
Whieeee ik ga hard ik ga hard.....*en val compleet uit elkaar maar ach...tis moeilijk hoor Tong uitsteken Haha! Knipoog *
Afbeelding
Kijk, dit is ons lesgeefmens.....bij haar kan ik ook heeeeeeel erg hard Tong uitsteken
Afbeelding
En ik wordt uitgestapt door een mini Anky Tong uitsteken
Afbeelding
Blegh...ben helemaal vies en nat....
Afbeelding
Baasje...ze beult me af....echt waar.... Ach gut
Afbeelding
Eerst het ene been...dan het andere been..zucht....moehoeeeee

Commentaar niet welkom maar kan het niet verbieden he Knipoog
Verders volgen we iedere week trouw onze lesjes en wordt het dus wel steeds iets beter.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:09

Haha, mooie haf *LOL*
Het rijden ziet er best goed uit hoor Lachen (neeh hor, ze gaat niet hard Tong uitsteken)

Maar dat het bij jullie al zo warm was dat je met een spaghettihempje kon rijden?? Ik had een vest met lange mouwen aan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:11

Hihihi die foto van mij is niet publicerend waardig............. maargoed. Moeilijk moment zullen we maar zeggen.......... iemand nog tips voor een paard die standaard verkeerd aanspringt........... en dan heb ik het over dingen die niet in de boekjes staan.. ...alles waar ik vanaf weet heb ik al geprobeerd Haha! Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:14

Gaaaave foto's weer!! Par ziet er weer super uit. Ze loopt echt netjes al!!
Blijft zij zomer en winter dezelfde kleur?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:19

Verkaatje het was echt superheet!!!
Bij ons achter is het raar.....als het waait waait het daar 3 keer harder...maar als de zon schijnt is het gewoon 5 graden warmer dan aan de voorkant *ben dan ook nu rood*

Gaat met Kim mee Haha!
Par springt rechtsom steeds in de verkeerde galop, welke trucjes je ook probeert, ze springt gewoon linksom aan op de rechterkant Haha!
Ze is wel lenig he Kim Knipoog

Joyce ze wordt nog iets lichter, maar neit veel meer, Par blijft altijd vrij donker *ikke blij*
En eh tanx voor je complies Bloos

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:24

gijsenkim schreef:
Hihihi die foto van mij is niet publicerend waardig............. maargoed. Moeilijk moment zullen we maar zeggen.......... iemand nog tips voor een paard die standaard verkeerd aanspringt........... en dan heb ik het over dingen die niet in de boekjes staan.. ...alles waar ik vanaf weet heb ik al geprobeerd Haha! Haha!



Guus doet het ook. Op de linkerhand. Ben zeker een jaar bezig geweest dit eruit te krijgen en toch dmv de standaard dingen.
Maar goed oefenen tijdens longeren... als ze verkeerd aanspringen en verkeerd aan blijven springen moet je haar eens laten schrikken tijdens het longeren.... wedden dat ze goed aanspringt Zo doe ik het namelijk met Guus.
Nu gaat het langzamerhand steeds beter... soms vertikt hij het gewoon.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:26

Fsoudan bedankt.....geeft de mens hoop dat het over een jaar over kan zijn Knipoog

Aan de longeerlijn springt ze dus zonder problemen in de goede galop.
Dus dacht dat het aan mij lag..maar bij Kim doet ze het dus ook.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:29

Ziet dr leuk uiit..

alleen als je nu al in zo'n hempje rijd hoe ga je vande zomer dan wel neit ??
volegns mij ga je t heel warm krijgen Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:30

xx_Irisje schreef:
Ziet dr leuk uiit..

alleen als je nu al in zo'n hempje rijd hoe ga je vande zomer dan wel neit ??
volegns mij ga je t heel warm krijgen Knipoog


In mijn bikini *LOL* Zal daar alleen geen foto's van plaatsen hoor, wees neit bang Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:32

Haha die foto van je lesgeefmens is leuk Haha! Heeft je Haffie daarna nog een doucheje gehad?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:35

LuvdaTossa schreef:
Haha die foto van je lesgeefmens is leuk Haha! Heeft je Haffie daarna nog een doucheje gehad?


ja leuk he Verdrietig Verdrietig Knipoog Haha!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:37

leuke foto`s!maarre moet dat kleintje niet met een cap op rijden?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:40

lovebonney schreef:
leuke foto`s!maarre moet dat kleintje niet met een cap op rijden?



niet alleen kleintje lovebonney, niet alleen kleintje. Ik kan geen reden geven waarom het vandaag niet zo was. Maar Syl rijd altijd met cap en Sanne ook......... kweenie waarom vandaag niet Scheve mond

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:41

Sily schreef:
Fsoudan bedankt.....geeft de mens hoop dat het over een jaar over kan zijn Knipoog

Aan de longeerlijn springt ze dus zonder problemen in de goede galop.
Dus dacht dat het aan mij lag..maar bij Kim doet ze het dus ook.


Hahaha tja het blijven haflingers he!! En ipv stelling naar binnen bij het aangaloperen stelling naar buiten?
Tijdens het draven inhouden en vervolgens op een razend tempo aangaloperen?? Guus struikeld dan bijna en uit een soort reflex springt hij goed aan Verward Daarna corrigeerd hij zichzelf om een changement te maken (op de hoefslag) en verder te gaan in de verkeerde galop Boos! Daarom het blijven Haflingers he!!
Jou hafje loopt tenminste aan de teugel Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:46

Ja fsoudan dat is het ook, ik kan het zelfs haast niet voelen met zoveel gemak. En idd dat overspringen....... soms gewoon om de pas.......... ik zeg maar tegen syl dat het door te weinig kracht komt, en ondertussen ga ik eens diep in mijn herinneringen graven of ik nog andere truuken tegenkon

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:47

LuvdaTossa schreef:
Haha die foto van je lesgeefmens is leuk Haha! Heeft je Haffie daarna nog een doucheje gehad?


Ja leuk he mijn lesgeefmens *ook al zonder cap Bloos! Knipoog *
Ze heeft geen douche gehad, ze heeft na het flinke uitstappen een geweldige rolbeurt gemaakt in dezelfde bak Haha!
Vind ze zalig

Fsoudan.....stelling naar buiten geprobeert, erin laten rennen, geprobeert, overdreven veel stelling, geprobeert, op een volte, geprobeert, proberen over te laten springen, geprobeert....toen zijn we ook nog linksom gaan galoperen, afwenden terugnemen, stelling rechtsom en aanspringen...ook mislukt....lange teugel, korte teugel, tikje met de zweep, onverwachts, voorbereid.....
Maar ok...ze loopt wel aan de teugel Haha! *met gebruik van achterhand jaja das ook al heel wat Knipoog *

Lovebonny dat kleintje *en de grote ook* moeten idd met een cap rijden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 20:49

gijsenkim schreef:
Ja fsoudan dat is het ook, ik kan het zelfs haast niet voelen met zoveel gemak. En idd dat overspringen....... soms gewoon om de pas.......... ik zeg maar tegen syl dat het door te weinig kracht komt, en ondertussen ga ik eens diep in mijn herinneringen graven of ik nog andere truuken tegenkon


Ja dat ook nog eens, soms voel je neit eens dat ze verkeert zit, dan springt ze achter en voor omstebeurt over Verward

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:52

Hahaha over een jaar gaat het wel beter Schijnheilig Zijn ze dan allemaal hetzelfde Haha!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:56

Ik verander van hand en dan nog een keer.. Als ik dan op de hoefslag ( in de hoek ) aankom dan laat ik Winnie aanspringen. Hij heeft het echt nog nooit voor elkaar gekregen om alsnog verkeerd aan te springen, terwijl hij toch best handig is Haha!

Misschien is het een idee?? Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:00

Tallie1979 schreef:
Ik verander van hand en dan nog een keer.. Als ik dan op de hoefslag ( in de hoek ) aankom dan laat ik Winnie aanspringen. Hij heeft het echt nog nooit voor elkaar gekregen om alsnog verkeerd aan te springen, terwijl hij toch best handig is Haha!

Misschien is het een idee?? Haha!


Geprobeert.....op verschillende manieren wel trouwens Haha!
Eerst van hand veranderen normaal de hoek door, werkte niet.
Toen van hand verandert, helemaal de hoek door, werkte niet.
Toen van hand verandert, een slappe hoek genomen, werkte ook niet.....

Maar misschien heeft Kim wel gewoon gelijk en meot ze echt eerst sterker worden rechtsom, het is natuurlijk wel haar moeilijke kant

Edit: Kim die had ik dus van de week zonder jou geprobeert.....die herinnerde ik me nog van vroeger Haha!
Maar als jij er bij bent werkt het miscshien wel dus we proberen het gewoon nog een keer hahahaha
Laatst bijgewerkt door Sily op 14-04-04 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:00

Ik ben rechts aangesprongen en heb toen van hand veranderd teruggenomen en weer opnieuw echt tallie, dit heb ik nog nooit meegemaakt....... zelfs op de kleine volte met het koppie helemaal naar binnen en gewoon nog verkeerd aanspringen.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:14

heej!!
Mooie haflinger.. maar ik vind zelf.. dat je je tenen erg afwijkt van je paard.. Verder vind ik het er leuk uitzien..
Ik rij ook nooit met cap op mn paard hoor Verward Alleen als ik naar het bos of strand zou gaan.. verde niet ..

-xx-Madieke

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:32

Wat is het toch een leuke ding! Ik vind het echt een stoer haflinger Kwijl8-) Haha! !

Veel succes nog met de galop Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:39

gijsenkim schreef:
Ja fsoudan dat is het ook, ik kan het zelfs haast niet voelen met zoveel gemak. En idd dat overspringen....... soms gewoon om de pas.......... ik zeg maar tegen syl dat het door te weinig kracht komt, en ondertussen ga ik eens diep in mijn herinneringen graven of ik nog andere truuken tegenkon


Met barebackpad rijden... dan voel je alles een stuk beter Ik ken dit probleem ik heb toen ook alles uit de trukkendoos moeten halen.
Is ze net ingereden? Guus toen wel en na een tijdje gingen de knoppen er wel op zitten maar het heeft een aardig tijdje geduurd. Ik merk wel nu Guus steeds soepeler word hij ook makkelijker op zijn moeilijke hand in de goede galop aanspringt.... maar goed ik ben dan wel 2,5 jaar verder Scheve mond

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 21:42

Fsoudan ze is nu bijna 9 maanden onder het zadel.
Bareback zat ik in je andere topic al naar te kijken.

Het is ook neit zo'n groot probleem dat ik er speciaal een topic voor ga openen of elke dag alleen nog maar dat oefen Haha!

Maar het is wel vreemd dat ze gewoon in een complete stelling etc. nog zo verkeert aan kan springen Verward
Zal eens kijken of iemand bij ons op stal zo'n bareback te leen heeft.