Yasmine op bezoek bij Marengo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Yasmine op bezoek bij Marengo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:53

Je zal het waarschijnlijk al niet meer weten, maar bijna twee weken geleden, op vrijdag 19 maart, was het echt ongelooflijk slecht weer. En juist op die dag, kreeg mijn baasje het in haar hoofd om Mientjeuh met liefdesverdriet uit te nodigen. Moest ik haar proberen te troosten na het verlies van haar Trixie Ach gut

Eerst gingen we wat aan vrijheidsdressuur doen. Mientjeuh nam mijn vriendje Texas en mijn baasje nam mij. Na een tiental minuutjes was Texas het vd'en al beu en is hij binnen gegaan. Maar ik ben een doorbijter, door de wind, door de regen, het maakt me niet uit: ik ben stoer! Haha! Nu had Mientjeuh dus haar handen vrij om foto's te maken van mijn werk! Cheese!

Voor de eerste foto moest ik een voetje geven.

Afbeelding
Mijn baasje vindt dit een geweldige foto, maar ik vind van mijzelf dat ik het echt wel beter kan! De fotograaf had een slechte timing waarschijnlijk Schijnheilig Maar mijn baasje vindt vooral dat ik er zoveel beter uitzie op deze foto. Ik ben namelijk zwaar ziek geweest!


Na het voetje geven moest ik buigen. Ik ga niet zo ver hier, maar mijn baasje durft ook nog niet zo ver door te vragen, ze is nog niet zo ervaren zie je? Het touw ligt wel volledig los hoor, ze heeft het niet vast. Maar ik had beetje zin om weg te lopen, vandaar dat ze het niet losmaakte van mijn halster.

Afbeelding
En weet je wat ze nu uitgevonden heeft? Een paar dagen geleden moest ik buigen, ik doe dat braafjes, snuffel aan haar hand, wachtend op het snoepje en ze had er helemaal geen. Boos! Wel de volgende keer zal ze mij niet meer beet hebben hoor!


Na de vd mocht ik weer in mijn box, maar enkele minuten later stonden ze daar al met mijn zadel. Heb ik even pech zeg...

Hier warmt mijn baasje mij op. Zalig vind ik dit aan de lange teugel mogen sleffen! Spijtig genoeg wordt mijn baasje strenger en moet ik al van bij mijn opwarming sneller gaan draven.


Afbeelding


Hier moet mijn teugel al wat korter en probeert mijn baasje mijn achterhand al iets meer erbij te krijgen. Lukt haar nog niet echt hè. En die tippen van haar voeten mogen ook wel wat meer naar binnen!

Afbeelding


Mijn baasje is gelukkig best wel een goed mens, vaak krijg ik tussen het werken door weer even wat langere teugels. Maar meestal moet ik dan wel weer voorwaartser gaan lopen.

Afbeelding


Iemand anders op mijn rug nu, het is de beurt aan Mientjeuh! Tja die wazige foto, mijn baasje kent een digitaal fototoestel niet zo goed hè... Hier loop ik toch al wat ruimer, vind je niet?

Afbeelding


En in stap:

Afbeelding

Ben ik niet verschrikkelijk fotogeniek? Smak aan de fotograaf want das mijn allerliefste baasje!

Afbeelding


Kritiek is welkom, maar liefst wel opbouwende met wat raad erbij. Want mijn baasje heeft er niet veel aan dat jullie alleen maar zeggen wat we fout doen. Ze hoort ook graag hoe ze het beter kan doen.

Sinds kort nemen we samen dressuurles, is dat vermoeiend. Maar ik moet zeggen dat we vooruitgaan. Ik begin weer het been van mijn baasje te voelen, heel af en toe werk ik ook met mijn achterhand en ik begin weer mijn gaspedaal terug te vinden!

Trouwens wat vonden jullie van mijn setje? Clown

Groetjes van Marengo

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:56

haha leuk paardje hoor Haha! het setje staat dr heel mooi

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:03

Hem Knipoog
Spijtig dat het zo'n slecht weer was, hè?
Op die voorlaatste foto valt het wel wat op dat ik nogal kort zit Scheve mond
Maarja, 't was leuk, en dat is het belangrijkste Lachen
En het was al een hele troost om eens met andere paardjes bezig te zijn Ach gut

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:07

Ja ik denk dat je mijn stijgbeugel maat had laten staan? En ik ben een klein dutske...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:08

Neenee, had ze langer gezet Knipoog
Was wss gewoon zelf te lui om ze te verzetten Bloos!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:15

Je zit er echt op alsof je hem niet aan wilt raken, heel voorzichtig!
Je mag we de teugels wat meer oppakken en wat door laten lopen!!
Je mag ook wel wat meer naar achter zitten, het lijkt of je ene beetje voor hem uitzit!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:51

Heel leuk paardje hoor! Mooi setje ook. *LOL*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:04

scooby schreef:
Je zit er echt op alsof je hem niet aan wilt raken, heel voorzichtig!
Je mag we de teugels wat meer oppakken en wat door laten lopen!!
Je mag ook wel wat meer naar achter zitten, het lijkt of je ene beetje voor hem uitzit!

Ik? Clown
Je moet juist zo hard op hem slaan als je hem wil laten draven Scheve mond Haha!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 11:56

scooby schreef:
Je zit er echt op alsof je hem niet aan wilt raken, heel voorzichtig!
Je mag we de teugels wat meer oppakken en wat door laten lopen!!
Je mag ook wel wat meer naar achter zitten, het lijkt of je ene beetje voor hem uitzit!


Als het over mij gaat (eerste ruiter): ik hoor het zo vaak dat ik te lief ben met mijn paardje. Bloos Maar na de opwarming pak ik de teugels wel altijd korter op en probeer ik hem ook meer te laten doorlopen. Met de nadruk op proberen, want ik denk dat Marengo veruit het sloomste paard is van de BeNeLux. Die dag heb ik hem enkel opgewarmd en dan is Mien erop gegaan.