Joepie voor de slee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Joepie voor de slee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 14:01

Heb even in twijfel gezeten of het bij ITP of bij HAW hoort, maar aangezien het ook weer voorbereiding is op het karretje er achter vind ik het toch wel HAW. Als het niet goed staat dan moet er maar even een moddie het topic verplaatsen Schijnheilig

Ze zijn jammer genoeg niet allemaal even duidelijk, maar goed.

Eerst even met alleen het sleetje:
Afbeelding
Afbeelding

Buurmeisje wil ook even op de slee:
Afbeelding

En toen ik op de slee:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna wou Ralph nog, maar toen was Joepie het een beetje beu, dus zijn we maar gestopt Lachen

En dan warme chocolademelk, wat een beetje fout ging Schijnheilig
Afbeelding


Met dank aan Ralph, de vriend van m'n zus, voor het maken van de foto's Haha!



daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 19:01

Wat een leuke reacties allemaal!
Er was hier, zeker voor in Zeeland, erg veel sneeuw gevallen vannacht Lachen

Joepie heeft vorig jaar een keer of 3 voor het karretje gestaan, maar door een tekort aan tijd, en eigenlijk ook aan ervaring, komt het er te weinig van. Nu ben ik de laatste tijd weer wat fanatieker met hem bezig. Van de week weer een keertje een autobandje er achter gehangen, dat ging super, dus de slee moest ook wel weer lukken Lachen In het begin had hij wat moeite om het sleetje met mij er op op gang te krijgen, maar als hij eenmaal liep wou hij alleen maar harder Haha!

Joepje stond idd tot aan z'n knieen in de sneeuw, maar nu is hij ook niet zo heel erg groot Knipoog Ik schat hem op ongeveer 90cm, kan er naast zitten, want hij is nooit echt gemeten.

En Peggel, kom maar, dan mag je een keer mee op het sleetje Haha!

klifford, ik heb niet gemeten hoeveel sneeuw er hier lag Knipoog Maar ik gok zo'n 15 tot 20 cm.
Het was zelfs iets te veel om lekker te sleeen, al de sneeuw hoopte zich op voor het sleetje, waardoor het erg zwaar werd. Misschien eens een keer creatief proberen of ik de voorkant van de slee dicht kan maken, dat scheelt al denk ik!

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 19:34

Sorane schreef:
Het ziet er erg leuk uit, maar het is wel ontzettend gevaarlijk.


Wat maakt het volgens jou zo ontzettend gevaarlijk? Tuurlijk kan het een keer misgaan, maar alles kan een keer fout gaan...

Ik wil best advies opvolgen als ik iets fout doe, of op een gevaarlijke manier aan het doen ben, maar dan wil ik wel graag wat toelichting op wat er zo gevaarlijk is...

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 21:08

Thanx voor alle leuke reacties weer Lovers

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 00:10

SharirBobby, er is inderdaad niks wat het sleetje tegenhoudt, maar toch remde het zelf snel genoeg af als Joepie langzamer ging, en anders zet ik even snel m'n voet in de sneeuw en dan staat het ook stil.
En ja, achteruit op het sleetje springen kan gebeuren. Maar het is niet dat ik uit het niets het sleetje er achter heb gehangen, ik heb eerder al getypt dat er al een paar keer een karretje voor gehangen heeft en dat ik van de week met een bandje bezig ben geweest... Daar kunnen ze ook achteruit op springen.
Maar ik vertrouw echt op Joepie, wanneer hij schrikt, wat hij niet snel doet, zal hij even rond kijken en dan weer onverstoorbaar verder gaan met waar hij mee bezig was. En natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, het blijven dieren, maar dan kan ik nog wel meer dingen bedenken die ik maar beter niet meer kan doen.

Overigens, als er iemand iets op merkt hoe ik iets beter anders kan doen mag dat heus gezegd worden hoor! Maar met alleen een opmerking; ik vind het gevaarlijk, kan ik zo weinig.

Enne, ja de chocolademelk zullen we voortaan wat beter in de gaten houden Schijnheilig

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 19:07

Sorane schreef:
Wat er gevaarlijk kan zijn? Er zit geen rem op de slee, dus als die pony stopt glijd het sleetje door. ALs dat hard gebeurd kun je wel raden wat er gebeurd.
Als die pony schrikt en ervandoor gaat kun je niets doen.


Er zit inderdaad geen rem op de slee, maar wat ik al zei; even je voet op de grond en dat sleetje staat stil. En het is niet dat we in volle vaart de wei doorgecrosst zijn oid...

En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet. En dat zelfde geld, lijkt mij, wanneer er een karretje achter hangt. Als de pony dan schrikt en je hebt een ongeremd karretje kun je ook niks doen.
En wanneer Joepie schrikt zal hij even wegspringen, vervolgens kijken naar het enge en dan weer door gaan. Het is geen pony die er van door zal gaan wanneer hij schrikt.

Bovendien stonden er twee mensen aan kant te kijken die in konden grijpen als het nodig was, lag er een mes klaar om de strootjes van de slee door te snijden, mocht dat nodig zijn. En we zijn in de wei bezig geweest zodat, wanneer er iets mocht gebeuren, de pony niet ver weg kon.


Verder bedankt voor alle reacties!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 19:09

Kenzo schreef:
Waha wat leuk zeg!! hoe kom je op zoon idee echt geweldig!! leuke foto,s.


Vorig jaar hebben we ook al een keer een sleetje er achter gehangen... Hoe ik op 't idee kom... Ik denk door een keer foto's gezien te hebben van iemand anders die ook z'n ponytje voor de slee had staan Lachen Afgekeken dus Knipoog

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 19:02

moniek21 schreef:
hahaha echt leuk ,komisch met dat sleetje
kon je wel makkelijk stoppen?


Ja, ik typte het al eerder, maar het sleetje remde uit zich zelf al snel af wanneer Joepie langzamer ging lopen, en anders even je voet op de grond en het staat stil Lachen

Weer bedankt voor alle leuke reacties!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 19:14

Sorane schreef:
Citaat:
En als de pony er van door gaat en schrikt kun je idd niks doen, maar ik vertrouw er op dat Joepie dat niet doet.


Een paard is en blijft een dier. En een dier is nooit voor 100% te vertrouwen. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat de pony er niet vandoor zal gaan.


Daar heb je helemaal gelijk in. Natuurlijk blijft het een dier. Maar dit gevaar blijft dan toch bij alles bestaan? Ook bij mensen die met pony en kar de weg op gaan, mensen die op buitenrit gaan... Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren.
Maar als je alles moet laten wat risico's met zich mee brengt kun je volgens mij beter in bed blijven liggen (bij wijze van spreke dan...).

En als ik wil dat mijn paardje mij vertrouwt vind ik dat ik ook vertrouwen moet hebben in hem.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:47

Ik wilde zeggen: Er zijn volgens mij ook veel mensen die zonder geremd karretje de weg op gaan. Maar dat is, in jouw ogen, denk ik dan ook onverantwoordelijk. En het komt natuurlijk een beetje neer op: Wanneer ik in de sloot spring doe jij het dan ook?

Maar goed, laten we er verder over op houden. Ik snap je standpunt, en begrijp best wat je bedoelt Lachen Maar ik vind dat je het vertrouwen moet kunnen hebben om zoiets te doen.
En het zou natuurlijk best kunnen dat ik er over een jaar of 5 ook anders tegen aan kijk.

Verschillend van mening zullen we hier over wel blijven, maar dat zal altijd wel eens gebeuren op een openbaar forum.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:32

Er blijven maar reacties komen! Nogmaals bedankt allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 61 bezoekers