Par @ spring *work*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Par @ spring *work*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 12:42

Omdat ik zelf niet zo'n spring held ben is Peggy, vriendin van Kim en wel een spring held zonder angst langsgekomen om mijn paardje te leren springen Haha!

In het begin vond ze het allemaal vreemd en eng maar na een paar sprongetjes was het best wel leuk!!!

Ellie is ook nog aan de beurt geweest maar die zet ik even in een ander topic.

In den beginne:

Afbeelding
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Of zou ze dit makkelijk vinden? Haha!
Afbeelding
Par is blij weer vast grond onder haar hoefjes te hebben *LOL*
Afbeelding
Nee dit is niet mijn hobby en echt het nut zie ik er ook niet van in Verward

En een paar sprongen later:

Afbeelding
He ik kan het, zet dat ding eens wat hoger Tong uitsteken
Afbeelding
Zie je nou wel dat ik het kan??? HOGER dat ding Knipoog

En dan het hoogste wat we vandaag gedaan hebben:

Afbeelding

Hihihi, nog een reden om giga trots op Parreteje te zijn...ze heeft in ieder geval al meer lef dan haar baasje Haha!

Eerste keer dus wees een beetje mild met je oordeel Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 12:51

Hey cross moet je Ellie eens uitchecken Knipoog Die springt helemaal op der eigen manier Haha!
Ach en de ruiter ga ik helemaal niets tegen zeggen, ze spring Z en dat is hoger dan ik ooit wens te komen Haha!
Het was trouwens Par der eerste *jaja het is een meissie Knipoog * spring keer...dus het is eigenlijk al meer dna ik verwachtte...losspringend heeft ze al meer balken vermoord dan we hadden op stal Haha!

Kelly dat deed Par ook Maar omdat ik de IBOp emt haar wou doen en dus in ieder geval wou kijken of ze iets van springen kon hebben we Peggy er bij gehaalt....oefening baart kunst he Knipoog *dan wel met iemand anders derop want bij die laatste stond het kippevel al op mijn rug Haha! *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 12:55

Op de laatste drie foto's zie je het bovenlipje waar par bij ons op stal bekend om staat Haha!

Als ze gepikeerd is of iets moeilijk vind steekt ze die altijd naar voren Lovers

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 14:51

talented schreef:
heeft dat meisje verder geen ervaring met springen maar enkel het lef? Haar houding en zit is niet zoals het hoort namelijk!Maar voor een haflinger springt hij best leuk!


Als je iets verder terug leest zie je dat ze Z springt, dus het zal wel goed zitten denk ik zo.

Daarbij lijkt het mij *als springleek* erg moeilijk om op een paard wat op een gegeven moment helemaal door het dolle was netjes te blijven zitten Haha!
Maar dan zal ik foto's moeten plaatsen waarbij je in je broek piets van het lachen moeten plaatsen, en dat worden er dan wel erg veel Haha!

Oliver op de eerste foto kon ze ook helemaal niet springen Haha!
Tijdens het losspringen sloopt ze alles wat ook maar op een hindernis lijkt, en omdat ik zelf dus absoluut geen springwonder ben hebben we Peggy gevraagt, en met wat overtuigingskracht bleek dat Par het toch neit zo slecht deed en kreeg er zelfs steeds meer lol in OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 15:12

iwayalover schreef:
Goh wat goed hee! dat meisje heeft heel wat bereikt voor de eerste keer springen voor Par! Heel goed hoor!
de techniek komt vanzelf wel. Ik vind het al goed dat ze al zo ver gekomen is!
ga je nu toch een keer zelf een sprongetje wagen als je pony het leuk vind? je weet nu dat hij het kan dus... Haha!


Ik vind springen niets...maar heb wel altijd gezegt dat als mijn paard/pony het leuk zou vinden ik wel erg gemeen zou zijn haar dat te ontnemen.....dus als ze het leuk vind zal ook ik er aan moeten geloven ja Haha!

Ik mag laag beginnen van Peggy dat scheetl al wel.

Mijn vorige paard was ook helemaal leip van springen en dressuur...dus toen ben ik toch maar een paar springlessen gaan volgen.

Dus misschien zit ik er binnenkort wel op *alleen zal mijn houding, zit en gezichtsuitdrukking tien keer bagger zijn hahahahaha*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 16:40

Iwaya foto's maken mogen ze gelijk de eerste keer al hoor, als ik op het paard zit hoor en zie ik verder toch niets meer Knipoog

En geloof me....ik ben te nieuwsgierig om het in ieder geval niet 1 keer te proberen.

Kim, nou ook wat leuks over Par zeggen he Knipoog
Wij weten hoe Par is en ik vond Peggy het geweldig doen OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:26

Het spijt me maar deze jongedame rijd op paarden Haha!

Iwaya even voor jou: heb net even geinformeert en desbetreffende jongedame geeft ook springles....dus wie weet Haha!
Laatst bijgewerkt door Sily op 18-02-04 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:37

crossmonster schreef:

ik kan haar geen ongelijk geven, moes
ze steekt het onderbeen veels te ver af en kijkt teveel naar de grond/ naar achter ? op een foto kijkt ze wel goed naar voren .
maar ponyruitertjes die z rijden hebben vaak nog niet zo'n goede rijsteil...
doordat paarden veel meer gevoel en bascule geven als pony's leert men meestal pas op paarden een goede rijsteil aan;)
dus dat ze 2x z heeft gereden dat geloof ik dan wel hoor
alleen is de rijsteil een aandachtspunt
en natuurlijk valt het niet mee om netjes te zitten op een onervaren pony
lef heeft ze iig wel !


Heeft even in cross haar profiel gekeken *ben springleek en had zo'n idee dat cross wel springfoto's zou hebben Knipoog *
En als echt leek zeg ik dat de volmaakte houding maar heeel erg weinig voorkomt als je in actie bent
Haha!

Niet rot bedoelt hoor cross, maar heb zelf geen foto's van spring dingen om te vergelijken, vandaar Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 18:19

peggel schreef:
wat zit iedereen nou over mn houding te meuten zeg. dus ik steek mn benen misschien wat af en ik kijk naar beneden op de foto's. ik stap tenminste wel op een pony die totaal geen ervaring heeft (behalve balken breken dan). dan is het naar mijn idee de bedoeling dat ie over de sprong gaat (wat namelijk niet haar bedoeling was) en je haar daarbij niet hindert. en dat lukt lijk me aardig. ik heb ook meerdere malen een stijlprijs gewonnen (onder andere provincie kampioenschap!) dus zo slecht zal die stijl ook wel niet zijn (onder normale omstandigheden). maar zal er voortaan wat beter mn best op doen Knipoog


So he, en ik maar denken dat je een lief, verlegen blondje was Tong uitsteken Haha! Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 22:05

loontje schreef:
Nou syl(ik heb gekeken zoals je ziet) ik ben trots op jullie hoor. Par die voor de eerste keer zo met iemand die vreemd voor d'r is springt vind ik toch echt wel een hele stunt aangezien ik me kan herinneren dat ze de vorige keer alleen maar de balken brak.En natuurlijk ook op jou die haar haar het plezier niet uit handen(nou ja hoeven) laat nemen.
Echt stoer van die kleine meid hoor.Geef haar maar een dikke knuf van mij.


Wat erg dat jij iedere keer de woorden uit mijn mond haalt en mijn gedachten kan lezen.

Irisje, ik ga het in ieder geval proberen *wie niet waagt valt ook nooit he Knipoog *

Sandro ze is van Atlantic

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 22:24

Moes met benen afsteken bedoelt ze naar mijn idee niet het naar achteren verplaatsen maar de afstand tussen paardenbuik en been...dus eh....afstaken...te ver van het lichaam af.

En op sommige foto's is dit idd zo...maar zoals Peggel zelf al zegt zat ze op een pony die zo onwijs kan drammen, en afentoe geen rem meer heeft Haha!

Daarbij wou ze het liefst om de hindernis heen, dus dat was links rechts en uiteindelijk toch gewoon er over heen.

Hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is en we weer kunnen gaan zeuren hoe geweldig Par wel niet is dat ze dit zomaar in een half uur tijd doet Haha! Lovers Tong uitsteken

Doet even wijzigen: Moes ze is maar 1.63 en dat afsteken wat ze zelf ook toegeeft gaat echt niet over het naar achteren leggen, zoals je zegt waar moet je ze anders laten Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 22:44

Carolien007 schreef:
die een na laatste foto is erg appart Haha!, springt leuk hoor hoor een hafjes eerste keer Haha!


Hahahaha toen ik de foto zag dacht ik he die is goed...toen keek ik wat beter en dacht wat doet dat pootje daar nou nog? Verward Tong uitsteken

Lekker rustig dooroefenen en dan komt het vanzelf wel in orde denk ik zo *hoop ik zo*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 22:25

stagave schreef:
Gave foto`s Sil! Wordt ytoch maar een springpony ipv dressuur!!



Hahahaha dan staat er toch binnenkort een advertentie met spring haf te koop Knipoog
Kreng gaat maar gewoon multifunctioneel worden Haha! Tong uitsteken
Beetje western, endurance en cross er doorheen en gaan met die banaan Tong uitsteken

Loontje idd je meent het en het is nog waar ook...zucht....ik ben afentoe iets te mutserig met Par Haha!

Griebels als je terug leest kan je lezen dat ze idd punten heeft gekregen voor stijl Knipoog
Alhoewel ze vast niet alleen daarmee de Z in gekomen is nee Tong uitsteken

Maar ok, ben het nu wel verplicht er zelf op te stappen en foto's te laten nemen van het springen he Haha! de houding die ik dan heb zal helemaal de moeite van het afzeiken zijn Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:05

Talented heel erg leuk hoor...maar kom je op die van mij rijden dan?

Dat gezeur de hele tijd zeg mensen..paard spring voor de eerste keer, is geweldig sterk en voorwaarts, wordt gewoon over de hindernis heen gereden alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Alles is al 10 keer gezegt....maar niemand die er zo even op stapt en het haar na doet en dan de hele tijd dat geemmer en gemier.

Ik weet dat er commentaar gegeven mag worden op foto's die je plaatst, maar dat foto's van een jong paard dat haar best doet en lol heeft, niet gemarteld, gedwongen of in de krul getrokken wordt een discussie zouden uitlokken over de houding van een ruiter gaat mij compleet boven mijn cap.

We hebben er alle info bij gegeven, maar blijkbaar moet het echt eerst tien keer voorgekauwd worden.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:22

talented schreef:
Ik wist niet dat het zo gevoelig lag! Ik vind dat je deze fotos dan beter niet had kunnen plaatsen! Dit vraagt tenslotte om kritiek en aangezien jullie daar niet tegen kunnen! Ik ben er heilig van overtuigd dat ze wel talent heeft maar op deze fotos valt dat niet af te lezen.Sorry


Ik kan tegen kritiek, binnen bepaalde perken, als er door gezeikt *want ja dat word het nu* word door mensen die gewoon niet verder willen lezen dan hun neus lang is word ik het zat.

Ze heeft zelf al een stukje geplaatst over haar houding, en dan nog moet er gezeurt worden terwijl wij dus hier alleen wilden laten zien dat mijn paardje eindelijk eens wat anders doet dan hindernis materiaal breken.

Maar blijkbaar zijn foto's pas goed genoeg als het paard in kwestie al Z springen is?

Lees de andere pagina's eens door, en oordeel dan of ik niet tegen kritiek kan, bekijk dan gelijk wat andere foto's en profielen en zie hier...niet iedereen rijd zo perfect als jou.

En wie geeft er nou een fiets om talent?
Ze hebben LOL.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:43

Kelly ik ga spontaan voor je duimen dat je paard ook opeens kan springen Knipoog
Hahahaha thanks hoor, ben ook nog steeds gewoon erg trots op Parrie Ach gut

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:50

*heeft eff gezocht* volgende keer wel zorgen dat je lijn niet gedraait is....het is vast en zeker ergens slecht voor Haha!
Ik zie dus aan deze foto nu al dat jij helemaal geen goede band met je longeerlijn hebt Haha!

Hahahha vind het ene geweldige foto eigenlijk....ze lijkt ook echt pissed op je Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:54

KellyenXena schreef:
Lijn +zweep vasthouden, digi proberen goed te houden en paard aan het lopen houden,gaat niet samen Haha!

Moet inderdaad beter op die lijn letten..En echt blij was ze er niet mee nee...(nouja,na een paar keer weer wel hoor Schijnheilig )...

Maar sorry,dit is jouw topic Knipoog


Maakt niet uit hoor, deel mijn leed graag Knipoog Haha! Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 23:04

Whahahaha ik was ondertussen in de veronderstelling dat dit topic allang gezakt zou zijn.

Steffie als Par op de rem zou gaan staan zouden wij allang blij zijn Tong uitsteken

Spokie hoe beviel je race dag vandaag?

En idd vroeg ik me na dit te lezen ook af waarom een Z dressuurruiter zich ging vergelijken met iemand die Z springen is? Verward
Een paard het Z dressuur inrijden lijkt mij toch iets anders dan het Z springen in rijden Verward

Maar ach ik ben een leek he Haha!

Maar tenzij iemand ngo wat nieuws te melden heeft *iets over het paard zelf zou al leuk zijn *zullen we dit topic dan maar laten zakken?

Las net in het genoemde topic van Gijsenkim dat je ook de mindere foto's mag plaatsen...ben ik wel blij mee....hoef ik me de reactie van Talented *geweldige naam hoor* ook niet meer zo aan te trekken.

Ik had het leuk gevonden als 1 van de springgekken hier op Bokt iets over Par der spring techniek had gezet, al is het de eerste keer.
In plaats dat de niet springgekken de ruiter gaan afkraken Verward

Is dit nou echt puur jaloezie *nee natuurlijk niet* wat zich hier afspeelt of kunnen sommige mensen nou echt nergens de lol van in zien?

Ik vertrouw verder geheel op Peggy en de verhalen die ik van kim over haar heb gehoort, dus zo vaak als ze wilt mag ze komen springen en mij in de toekomst les geven.
Hebben jullie hier in ieder geval iets bereikt Haha!

*willen jullie vast wel foto's van zien he Bloos *

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 23:08

Vergeet bijna Anique Tong uitsteken bladzijde terug stond mijn vraag al of het echt allemaal uitgekauwd moest worden....je antwoord heb je ondertussen wel he Tong uitsteken

Maar hoe vond je je eerste ontmoeteing met het Parrekind?
Hoop dat het er nog een paar worden *gezwellie* en dat raceknol dan een net doet alsof ze iets van opvoeding genoten heeft Haha!
*spokie heeft spierpijn morgen Tong uitsteken *

Bedenk me net dat ook Peggel afentoe wat moeite had met sturen Haha!
Goh lekker onzinnig allemaal, maar maakt het uit, topic en eerste spring foto's van par zijn toch al verziekt toch?

Blij dat bokkers niet de mogelijkheid hebben paardje in kwestie te verzieken, dat doe ik liever zelf Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 28 bezoekers