Rijfoto's vandaag (En een schaamte foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Rijfoto's vandaag (En een schaamte foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:54

Oke oke.. Durf ik het aan of niet ? Ik heb net die ene foto, die vreselijk genant is, maar toch plaats ik hem haha..

Oke, vandaag waren er dus onderlinge wedstrijdjes (voor manegeklantjes) ook wel genoemd, het bronze krentje.. (echt schattig) Dus kon er pas na 5en in de binnenbak gereden worden, aangezien ik nogal moe was, besloot ik toch maar in de buitenbak te gaan rijden (1 en al blubber) maar ach voor deze ene keer.. Dat had ik natuurlijk beter niet kunnen doen..
Eerst was het plan dat mijn vriendin foto's zou maken, maar de batterijen waren op, en toen kwam Esther (Shabash) langswippen...

Eerst lekker genieten van een lekkere massagebeurt..Oeiii dat voelt lekker zeg !
Afbeelding

Oeeiiii...mmmm
Afbeelding


We beginnen met een ongelukkige stapfoto..
Afbeelding
Nogal gespannen en opgekropt..

En dan maar gaan draven, hij loopt nu al sinds hij kreupel is geweest zo, echt verschrikkelijk vooruit gegaan !

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDrAtISI1nrzt714uX9Klsf4y*CTeSDCjUW6hrBcN2HiVmGLPTHihNPL4GU*sL53l83jd!oqHdz7LY*h*eyyuKZQMUL6OO0!M1G4D4Zejw/n(1).JPG?dc=4675453219466621104[/img]
Net aangedraafd, nog erg sterk, en valt tamelijk uit elkaar..

Afbeelding
Een rondje verder, wel lekker voorwaarts en neerwaarts, maar valt ontzettend op zijn voorhand.. (Wat ook eigenlijk logisch is met zijn bouw..)

Afbeelding
Al kijkend naar het zeil dat aan het einde van het hek lag... Rolleyes

Afbeelding
Een volte inzetten...de achterhand er al beter achter (hierboven trouwens ook..) zo zie je maar.. zijn bouw kan ook een ander plaatje geven Lachen

Afbeelding
Hij kan wel lopen hoor :lol:

Tja.. en toen kwam het gebruikelijke.. ik ga klieren moment.. (Ach wat wil je.. gillenden blije kinderen in de binnenbak, een flinke wind, en allemaal enge mensen die in het park lopen Rolleyes

Afbeelding
Na een steigerbok, 4 benen in de lucht, kreeg ik het simpelweg niet meer voor elkaar om in het zadel te blijven zitten... :shock: (JA ER MAG GELACHEN WORDEN, HET DEED GEEN PIJN HAHA) Ik vind hem zelf errug gaaf haha Bloos!

Dan toch weer opstappen, want ik laat me natuurlijk niet kennen..

Afbeelding
Bob natuurlijk gelijk kwaad.. maar dat is zijn probleem..

Afbeelding
Weer een poging tot bokken, maar ik trok zijn hoofd gelijk omhoog, wel errug ongelukkig... maar beter zo'n foto dan weer een enkeltje richting het natte zand..

Dan maar even van hand veranderen.. (Mijn slechte kant, ook die van Bob)

Afbeelding
Bah al dat natte zand, ik trek mijn benen lekker hoog op !

Afbeelding
Samen met Risky

Afbeelding
De enige, tot nu toe mooie foto van mijn slechte kant.. Alhoewel ik er niet helemaal tevreden over ben..

En ook op deze kant natuurlijk mijn baasje uitproberen...
Afbeelding
Zucht.. Rolleyes

Nog even de andere kant op.. (mooie foto vind ik zelf !)
Afbeelding

Afbeelding
Nog een sta foto, erg charmant, zo met die cap op (Voor het eerst trouwens en op aanraden van vriendinnen !!) een vol met zand achtige laars... en mijn kont was ook helemaal nat en vies..

Oke nog wat feitjes, die mijn intructrice opnoemde..
1 : Ik hang teveel op rechts (met mijn hand, kun je op sommige foto's zien) Dit omdat hij daar vast zit, ga ik meer kracht zetten (heel fout)
2 : Tenen naar binnen (Maar gaat errug moeilijk op het moment met die stijve nog niet ingereden laarzen..)
3 : Schouders naar achter..

Wie heeft er nog meer opmerking Knipoog

Ps. Dan te bedenken dat ik nog zo'n spierpijn had van vrijdag waar hij me er 2 keer in het park heeft afgegooid :cry:
Lovers


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:23

grandeur schreef:
Die er-af-val-foto is wel errug gaaf !! Voor de rest zitten er ook een aantal mooie plaatjes tussen. Hoe groot is jouw paard??


Ongeveer 1.63


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:44

Dit is wel grappig..

Er staat juist absoluut geen druk op mijn teugels, alleen op sommige momenten na.. Ik heb juist het probleem dat ik mijn handen te snel losgooi, waardoor ik met een veels te lange teugel rijd.. Daardoor loopt hij wel lekker laag en voorwaarts, maar zodra hij zijn hoofd omhoog haalt, ben ik hem dus kwijt, en moet ik mijn teugels weer op maat maken, hier heb ik ze tamelijk goed op maat, maar nog niet volledig. En zet absoluut geen kracht. En aangezien ik geen kracht op mijn teugels heb, loopt hij dus met zijn hoofd zelf achter de loodlijn laat ik hem losser (de teugel) ben ik hem na een tijd dus weer kwijt, op dat moment moet hij zelf naar de ontspannenheid gaan zoeken.

Overigens is dit voor zijn doen ontzettend ontspannen, wat hij ook echt was (behalve dan de tegenstrijdige foto's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:34

Apple schreef:
Maar waarom moest je nou per se afstappen zo halverwege Verward Haha!.


Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:37

Anoukie schreef:
Leuke foto's Shanna, en die valfoto Nagelbijten / Gniffelen GEWELDIG!

Ik zou Bob alleen wat meer naar je hand toe laten komen, hij duikt nu duidelijk achter de teugel en zal waarschijnlijk ook niet goed voor je been zijn (wegrennen bij drijven = ook achter je been)?


Hey Anoukie,

Het wegrennen voor mijn been heb ik er vrijwel uit kunnen krijgen, maar af en toe luisterd hij nog niet helemaal.. Hij wil wel daar zijn, en verder wil die niet zoeken, maar we gaan steeds verder vooruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:58

Oscar schreef:
Mooie foto's !
Wat meer ontspanning zou hem goed doen, maar daar ben je vast en zeker al druk mee bezig...... je kunt tenslotte niet alles in 1 keer hebben Knipoog

Eigenlijk heb ik ook nog een vraagje (puur uit nieuwsgierigheid):
Waarom rijd je je paard met een lage neusriem ?
Ik denk dat z'n hoofd met een gecombineerde neusriem zoveel mooier uit zou komen


Ja ontspanning, zou hem zeker goed doen, maar het is een echte eerste klas heethoofd, ben al blij dat ik hem nu op dit moment zo kan rijden..

Ik rij hem met lage neusriem, omdat hij daar ontzettend goed op reageerd, ik heb 2 hele mooie (dure !!) neusriemen in mijn kast liggen, maar daar loopt hij gewoon niet lekker op. En ach.. het zicht is misschien wat minder, maar het werkt wel *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:59

Pellie schreef:
hahaha geweldige foto!! *LOL*

wat voor voer geef jij je paard? allehemels zo gespierd en vierkant! Bloos!


Uhm, ze krijgen 3 keer sportbiks (per dag), s'middags zemelen (erbij), en ook 2/3 kuil..

Zelf geef ik hem nog wat lekker af en toe..

Maar hij is vanzichzelf nogal breed gebouwd..

Stoere kerel Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 10:03

marloes-joy schreef:
Ik vind het een leuk paard (of is het nog net een pony?)
mooi front! en je hebt er mooie spullentjes opliggen en je ziet er zelf ook deftig gekleed uit! OK dan!
best mooie foto's! *LOL*


Het is nog wel een paard, hij is 1.63, maar daarmee wel de kleinste van zijn rij haha... Valt toch tegen als je altijd dacht dat je een standaard paard hebt, en dan tot de ontdekking komt dat dat net iets hoger ligt.
Ik ben zelf 1.76...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:06

Anoukie"]
[quote="ShannaY"][quote="Anoukie schreef:
Leuke foto's Shanna, en die valfoto Nagelbijten / Gniffelen GEWELDIG!

Ik zou Bob alleen wat meer naar je hand toe laten komen, hij duikt nu duidelijk achter de teugel en zal waarschijnlijk ook niet goed voor je been zijn (wegrennen bij drijven = ook achter je been)?


Hey Anoukie,

Het wegrennen voor mijn been heb ik er vrijwel uit kunnen krijgen, maar af en toe luisterd hij nog niet helemaal.. Hij wil wel daar zijn, en verder wil die niet zoeken, maar we gaan steeds verder vooruit
[/quote]

Je kunt op de foto's ook al duidelijk de verbetering zien (ik "ken" je immers al ruim een jaar), maar je ziet nog dat hij zich opkrult en spant (ook dat ken ik) wat vaak ook betekent dat hij wel rent, maar niet voor je been is. Veel overgangen rijden, ook veel schakelen en hem dan laten wachten (dus denken aan stap vanuit de draf maar net niet laten stappen en dan weer een paar passen voorwaarts). Als je dat voor elkaar hebt, kun hje hem ook lager (en met het neusje er eventueel wat uit) in gaan stellen, zodat hij je hand gaat volgen.

Als hij lief is zou ik er echt graag een keertje op gaan zitten, maar op de stouterd die hij nu is waag ik me niet *LOL* Knipoog.
[/quote]

Idd, helemaal gelijk. Ik had gisteren les, toen vertelde ze ook dat hij wel aan mijn linkerbeen is, maar door mijn rechterbeen heen valt (waardoor ik dus ook weer op rechts ga zitten trekken, kijk maar op de foto's mijn rechterhand is altijd hoger dan mijn linker, Foei shanna) Nu moet ik dus veel gaan wijken voor mijn rechterbeen, en veeeeeel overgangen maken, ik vind het wel moeilijk, want werd aardig geconfronteerd Schijnheilig Ik kan hem leuk rijden, maar er klopt niks aan (oeeeiii die is hard) maar ze zei ook weer wel, je doet goede dingen uit jezelf, maar je werkt de puntjes niet af..

En ach Anouk... niet bang zijn, hij is nu al wat liever, (2 daagjes )
Hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:29

roosje84 schreef:
Leuke fotos alleen 1 tipje, misschien een gecombineerde neusriem staat wat sportiever!! Lachen


Dat is dus geen tip, ik doe het niet voor het zicht Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:55

Kinglover schreef:
:D leuke foto's hoor:D
maar ze hebben wel gelijk je houd je teugels te strak.
ik doe dat ook wel is hoor Verward
maar wel een mooi paardje.
was wel grappig dat ze precies een foto hadden gemaakt dat je er af viel.
groetjes clara(kinglover)


Me teugels waren juist te lang Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:14

miesie"]
[quote="ponyzotje schreef:
práchtige foto's, echt prachtig hoe je dat paard rijdt. misschien een tip, maar ik denk dat je vast wel een reden hebt, kan je niet zonder sporen rijden? omdat je zei dat hij nogal rende.
maar het zie er echt magnifiek uit Haha!

Je rijdt met sporen om je hulpen te verfijnen en je drijft met je kuit! Dus als je een paard hebt dat voorwaarts is, gebruik je je spoor misschien wel helemaal niet en heb je een langzaam paard gebruik je ze weer meer!


Ik vind je teugels trouwens ook niet te kort eerder te lang zoals je zelf ook zegt Knipoog Als je je teugels nog langer doet heb je helemaal geen controle en contact meer...
[/quote]


Amen, voor beide opvattingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:32

Pluutje schreef:
Ik vind die val foto echt geweldig!!!! ik zou er bijna af gaan vallen om zo'n foto te krijgen(maar toch maar niet.. Knipoog )

Die Risky komt me heeeel bekend voor....enig idee hoe lang ze hem hebben?


Uhm... ik denk nu ongeveer zo'n 2 jaar.. hij is 5 jaar en een Jetset, en heeft nu ongeveer een hoogte van 1.83.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-04 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:46

Belker schreef:
Past jouw zadel zo slecht dat je en een dik Ankypad en een bontonderlegger nodig hebt?
Imo is het zo dat de bontonderlegger je kamer versmald en het Ankypad ook. Dus een dubbele versmalling van je zadel in de kamer. Dat is niet fijn.


Dat is dus echt onzin !
Hoe kom je bij de onzin dat een anky-pad het zadel smaller maakt ? Ik werk zelf in een ruitersportzaak, en dat zou ik dus nooit aan de klanten verstellen omdat dat reinste onzin is. Het bontje heb ik voor zijn rug, omdat hij een behoorlijk zwakke rug heeft, op deze manier worden de schokken meer opgevangen. Verder ga ik niet in discussie of het nu wel of niet goed is, mijn zadel ligt perfect en word ook niet versmald door de dingen die ik eronder heb liggen,

Vind het trouwens een hele rare opmerking

"Past jou zadel zo slecht dat dat je en een dik Ankypad en een bontonderlegger nodig hebt? "

Ik zie hier niet echt het nut van in..

Jammer.. maar zoiets kun je ook over Pb doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:50

curly2day schreef:
Het lijkt alleen wel of de lage neusriem erg strak zit ( vooral op de laatste foto), maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Wel een lekker ding hoor, ik hou wel van een ondeugend ding !!


Dat valt mee, 1 seconde daarvoor kwam er keihard een hond uit het niets de bak uit rennen dus daar stond hij nog half van te blazen. Trouwens moet deze neusriem ook niet te los zitten anders heeft hij nog geen werking. Het heet niet voor niks een africhtingsneusriem, overigens vind ik dat ook de enige goede neusriem ! De rest is allemaal mooi voor de sier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 00:11

Vonnie84"]
[quote="roosje84 schreef:
Leuke fotos alleen 1 tipje, misschien een gecombineerde neusriem staat wat sportiever!! Lachen


Was ik eigelijk ook aan het bedenken. Dan komt z'n hoofd veel mooier uit. Natuurlijk gaat het niet alleen om het zicht, maar het geeft wel iets extra's.

Maar leuke foto's. Mooi paard *LOL*
[/quote]

Waarom gaat het om het zicht van je paard dan ? Waarom moet hij dan perse een mooie hoofdje hebben met een mooie neusriem ? Vind je dat zo belangrijk ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 09:56

Vonnie84"]
[quote="ShannaY"][quote="Vonnie84"]
[quote="roosje84 schreef:
Leuke fotos alleen 1 tipje, misschien een gecombineerde neusriem staat wat sportiever!! Lachen


Was ik eigelijk ook aan het bedenken. Dan komt z'n hoofd veel mooier uit. Natuurlijk gaat het niet alleen om het zicht, maar het geeft wel iets extra's.

Maar leuke foto's. Mooi paard *LOL*
[/quote]

Waarom gaat het om het zicht van je paard dan ? Waarom moet hij dan perse een mooie hoofdje hebben met een mooie neusriem ? Vind je dat zo belangrijk ?
[/quote]

ja Bloos

(sorry, is een vervelende tik van mij )
[/quote]

Tja, dan wel mooie spullen, maar wel een paard die er niet goed oploopt ? Vreemde tik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:24

XoNo schreef:
Jongens, ze heeft al meerdere keren gezegd waarom ze met een lage neusriem rijdt. Niet zo over doorzagen hoor...

Maar eeh, Shanna, ik vind niet dat je jezelf zo moet afkraken. Je rijdt je paard prima vind ik. Tuurlijk, er zijn altijd dingen die kunnen verbeteren, maar loop niet op de zaken vooruit Knipoog Gewoon lekker rustig aan.


Dank je wel !

En tja.. ik heb mijn paard zelf verziekt, en daar ben ik ook keihard mee gefronteerd toen die tijd, dus ik zal er zelf ook weer helemaal uit moeten komen, nu moet ik zeggen dat we enorm vooruit zijn gegaan hoor ! Maar alles kan altijd beter, het is geen makkelijk paard.. dus het gaat nog lang duren, maar ik heb het er voor over Lovers

En het gezeur over de neusriem, ik vind het een lege opmerking als je gaat zeggen dat je een gecombineerde neusriem mooier vind staan, het gaat om het effect daarmee klaar !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:00

Lenn schreef:
Niemand kan toch van tevoren weten dat hij daar problemen mee heeft?
En natuurlijk wil het oog ook wat, waarom heb je dan zo'n fraai anky-dekje? Bovendien geven gecombineerde neusriemen normaal helemaal geen negatief effect, het is niet dat iemand je een mexicaanse neusriem aansmeert ofzo... Maar goed, even ontopic: ik vind dat je hem goed rijdt Lachen



Een dekje is toch wel heel wat anders dan een neusriem nietwaar ?
Hij heeft geen problemen gehad met andere neusriemen, als je in mijn profiel kijkt, zie je ook dat hij een stang en trens neusriem heeft, waar hij ook gewoon op loopt, maar een lage neusriem heet niet voor niks een AFRICHTINGSNEUSRIEM, omdat hier vaak paarden (vooral jonge) mee worden ingereden. Coby van Baalen, rijd hier trouwens al haar paarden mee. Misschien moet je het zelf eens ervaren en kun je oordelen of je nu uiterlijk of effect belangrijker vind.

En even over het dekje, ik vond de kleur mooi, ik had liever "Anky" er niet op staan, maar dat kunnen we niet allemaal wensen. Of hij nu €50 of €15 was, als ik hem maar mooi vind !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:04

Lenn schreef:
voel je toch niet zo aangevallen



Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:31

Lenn schreef:
haha ja, het enige wat von zei is dat een gecombineerde neusriem hem mooier zou staan, ze wist niet dat je bewust met die lage neusriem rijdt, en jij begint meteen dat zij het uiterlijk belangrijker dan de functie zou vinden, maar dat is natuurlijk niet.



Maar dat had ik al eerder aan gegeven.. ze heeft het andere meisje zelfs gequote..

Maar ja.. terug naar het werkelijk onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:43

curly2day"]
[quote="Lenn schreef:
haha ja, het enige wat von zei is dat een gecombineerde neusriem hem mooier zou staan, ze wist niet dat je bewust met die lage neusriem rijdt, en jij begint meteen dat zij het uiterlijk belangrijker dan de functie zou vinden, maar dat is natuurlijk niet.


Heel erg off-topic: You go girl

Niet iedereen weet van te voren waarom iemand zoiets gebruikt, dus dan is het toch niet erg dat er mensen ideeen opperen Verward

Ik denk dat niemand het rot bedoeld, dus een beetje vriendelijker reageren zou denk ik wel op prijs gesteld worden.
[/quote]

Waarom ga je nu toch door ? Zo verziek je dus een topic, iets wat ik niet wil als ik dit topic start. En daarbij scheld ik ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:31

Even goede vrienden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers