Lobke aan de pessoa....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Lobke aan de pessoa....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:17

Sinds een tijdje longeer ik Lobke ook aan de pessoa. Maar ik heb het idee dat ze nog niet helemaal goed loopt. Moet er iets strakker of losser? Iemand commentaar of tips?????

Eerst stilstaan:
Afbeelding

Dan lekker stappen:
Afbeelding

En de andere kant op:
Afbeelding

Dan draven:
Afbeelding

En ook op de andere hand draven:
Afbeelding

En nog een galopje:
Afbeelding

Dit waren ze!!! Commentaar is dus welkom!!! Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:28

Ik vind het wel ergoed uitzien hoor Ik hoef geen commentaar te geven!
Ik vind het zo te zien wel goed.
Ik denk dat ik dat beter in het echt kan zien voordat ik ga oordelen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:29

op de manier zoals jij hem vast hebt gedaan hoort het paard lang en laag te lopen. daar zit hij te los voor; ze komt nog heel ver omhoog met haar hoofd. ik zou hem persoonlijk een stukkie strakker doen.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:10

mijn paard longeer ik ook af en toe in de set om haar losser te krijgen, ik bind haar niet strak vast ofzo. Het is heel goed dat je je paard eerst lekker los zet want direct strak is helemaal fout, mijn paard zou in paniek raken! Dus langzaam steeds wat strakker en meer afwisselen! Het ziet er aardig uit, maar het bontje lijkt net wat te hoog zitten (maar als je haar strakker later zal zetten zit ie wel beter) Maar je kan altijd dus die bovenste lijn die naar het miden van je longeersingel gaat ie lang maken, niet te lang, want anders gaat het fout als het dier een bokt of:S

eigenlijk is dit commentaar neit van levensbelang, zolang je het maar kalm aandoet:) Heel veel succes! Kussies BounceBabe!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:36

Ik zou hem ook nog iets strakker zetten, want ze komt vooral op de laatste foto wel erg ver naar boven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:22

nee hoor zit hartikke goed niet te strak niet te los je bent goed bezig!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 22:35

Ik vind het er goed uitzien hoor!!!
Mooi paard ook!

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 02:29

Naar mijn mening (en dat vroeg je toch Haha! ) zit het bontje idd iets te hoog, het moet je paard stimuleren de achterhand meer te gebruiken en goed onder te brengen, dan moet hij geen druk op zijn billen.
Verder vind ik dat wanneer je paard er goed aan gewend is, je hem wel wat strakker mag zetten, als je hem in deze lage positie (tussen de voorbenen door) terug vastzet.
Je paard kan nu met zijn hoofd helemaal omhoog lopen, zonder dat hij gecorrigeerd wordt. (vooral op de vierde foto goed te zien. De lijn tussen achterhand en mond staat nog niet eens strak, hij loopt onder je dekje door, je ziet een lichte knik in de lijn.
Het doel van de pessoa wanneer je hem zo vastzet, is optimaal ruggebruik. Daarvoor zal je paard toch echt zijn hoofd meer naar beneden moeten brengen. En natuurlijk moeten ontspannen!
Maar goed, als je je paard er alleen aan wilt laten wennen, dan kan dit prima zo.
Maar voor het echte werk is hij mijns inziens niet goed afgesteld.

Succes!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:38

Ik vind het wel en heel gaaf paard

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:03

Achterkant zit te hoog, moet lager en ik zou proberen hem wat lager in de hals te krijgen.