mn moeder op Desire!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

mn moeder op Desire!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 19:51

jaja ze gaat weer meer rijden nu ik sinds een week of 4 fanatiek met desire bezig ben en ze ziet dat desire toch best wel leuk kan lopen, is ze weer naar clubles gegaan, en heeft zelfs een keer thuis in de bak gereden

ze riep me omdat dee zo goed liep, enm vroeg of ik foto's wilde maken
(ze bedankte me van de week zelfs voor alle tijd&energie die ik in Desire stop, omdat ze nu voor t eerst sinds 2 jaar echt heel makkelijk en fijn te rijden is!mn moeder&ik gaan niet zo goed met elkaar om, dus dat ze me hier voor bedankt is echt een uitzondering!)

maargoed, mn moeder rijdt inmiddels 3 jaar, 1/2 jaar manegeles, daarna desire gekocht, 1 jaar 2x per week clubles en 1x per week priveles

daarna een jaar bijna niet gereden(te warm/koud/nat/droog enz.....) toen ben ik Desire een week of 4/5 geleden gaan longeren, en daarna gaan rijden(ze heeft Z1 gelopen en was nu erg dik en slecht bespierd, daar wilde ik wat aan doen want t is een fijn paard)

inmiddels ben ik een paar keer met haar naar t bos geweest
en ik rij nogsteeds regelmatig een beetje dressuur in de bak thuis en longeer haar af en toe

maargoed, hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik vind het alleen heel erg jammer dat ze nogsteeds niet zo goed kan zitten, ze werkt heel erg terug met haar zit, rijdt uit het ritme licht in draf en verliest daardoor nog regelmatig haar evenwicht/balans, en kan ze ook geen correcte hulpen geven(met zit/hand&been) daardoor werkt ze heel erg grof in met haar handen, want ze wil dat desire net als bij mij aan de teugel loopt, maar dat ze daarvoor eerst de achterhand erbij moet rijden en dat desire haar rug moet kunnen ontspannen, en zij dus beter moet gaan zitten, dat ze dan pas echt aan de teugel kan lopen, dat krijgt niemand haar duidelijk gemaakt, helaas

dus ik rij desire maar zoveel mogelijk, zodat ze toch nog soepel blijft in haar lijf, licht aan de hulpen en steeds makkelijker wil nageven, want het is best een leuk en lief paardje!

en hier staan de foto's van desire bij mij onder t zadel

[HAW] heb Desire gereden!

was de 2e keer ofzo dat ik er weer op zat na een jaar bijna niets te hebben gedaan, ze is nu al een stuk afgevallen!

[ITP] Desire in het bos

vandaag met 2 bokkers(merelberfe&miekevgool) buitengereden&foto's gemaakt die komen ook nog wel op bokt denk ik!
had desire meegenomen naar t bos omdat ik met Quentin morgen wedstrijd heb en hij 'serieus moest werken' vandaag en dus niet mee mocht naar t bos Knipoog

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:07

Tis wel een ideaal paard voor jullie mam he! Komt helemaal goed met je moeder & desire!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 20:09

ja een braver paard is er niet!
zo maf als ze in het bos doet, zo braaf is ze bij ons mam in de bak

ze weet gewoon precies wie er op haar rug zit!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:44

wat een leuk paardje zeg... ze doet me heel veel aan Banjer denken... Lachen

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:48

Wat een mooi paardje.. het ziet er echt leuk uit joh *LOL*

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:05

Ze ziet er goed uit Renske! Ze liep hier beter als insdag tijdens de clubles! Photos van vandaag ben ik mee bezig! Komen strax op bokt!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:55

vind het er best nog netjes uitzien hoor!
ik zie het iig mijn moeder niet doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:31

Wat een leuk paardje, lees dat ze 18 is? Ziet er goed uit hoor. Wou dat ik mijn moeder zo gek kon krijgen, vind dat ze het ontzettend goed doet hoor, komt wel goed met jouw begeleiding.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 10:34

Veel suc6 met de wedstrijd he Tong uitsteken
Desire ziet er goed uit

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:12

En las je moeder nou eens zitlessen zou nemen, volgens het Centred Riding-systeem bijvoorbeeld? Of wil ze dat niet?

IK vind het trouwens wel stoer hoor, ze gaat er toch wel op - mijn moeder vind het nog steeds eng om überhaupt een paard vast te houden....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 18:13

ze heeft al 2x een hele dag zitles gevolgd, van Ing van ewijk(schrijf ik dat zo goed) die geeft hier veel zitlessen in de buurt, ben je een hele dag mee bezig theorie&praktijk, maar het wil gewoon niet, en dat is juist zo jajmer, want als ze netjes zou zitten zou het zoveel beter en makkelijker gaan, maar ivm tegenwerkende zit, wil Desire ook niet actief worden, rug ontspannen en netjes gaan lopen, of ze doet haar hoofd naar benedne 'in de krul' en gaat dat enorm op de voorhand sloffen, en dan snapt mn moeder niet dat dat niet goed is

maar ja ben allang blij dat ze weer rijdt want ze had Desire een jaar zo ongeveer stil laten staan

nu ziet desire er al weer stukken beter uit, nu nog wat meer goede spieren krijgen en ze ziet er weer oke uit!en dat voor een paard van bijna 19!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 21:34

Tja, als volwassenen leren paardrijden komen ze bijna nooit zo mooi te zitten als iemand die als kind al heeft leren paardrijden. Ik denk niet dat daar echt wat aan te doen is. Zitlessen zijn natuurlijk heel goed, maar voor iets oudere mensen is het gewoon heel moeilijk.
Desire ziet er wel super uit hoor! (vooral bij jou... sorry voor je ma!)

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:28

Wat een verschil zeg!!!!!

Het is een heel ander paard als je moeder erop zit, best wel jammer
Kan jij je moeder anders niet een beetje op weg helpen?

Of wordt het dan oorlog Haha!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 13:44

je moeder gaat we iets vooruit rens! Toen ik haar zag rijden, had ze de teugels strakker imo...

Verder ziet dee er goed uit hoor!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 14:13

Zit er toch netjes uit

Maar heb een vraagje je zecht dat ze nog niet echt goed zit en alles.
Waar is dan die cap als ze er nu een keetje afdonderd Ziek

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 17:49

pearl_tje een cap wil ze niet op(al mag ik niet zonder cap buiten rijden van haar, maar ja ik zet hem uit mezelf (bijna) altijd al op) en ze zit stevig genoeg om er op te blijven zitten, maar ze zit uit het ritme en stoort desire daardoor, waardoor desire haar rug vasthoudt, en omda het een halve tuiger is kan mn moeder dan al helemaal niet meer netjes zitten, en gaat desire heel erg op de voorhand lopen sloffen ipv netjes achterhand eronder te houden

Machie: ja die teugels....ik zeg 10x per dag ofzo Knipoog dat ze die teugels langer moet laten, eindelijk doet ze dat, behalve in galop, dan houdt ze ze heel kort en strak en beweegt niet mee(ze wist niet dat ze mee moest gaan in de galop met haar handen, tot ikhaar dat laatst dus rustig uitlegde) maar juist als ze de teugels wat losser laat, gaat desire beter lopen, maar mn moeder denkt dus dat ze met korte teugels haar hoofd eerder naar beneden heeft, maar gelukkig laat ze ze al steeds vaker wat langer.

Flowe: het is al heel wat dat ik Desire mag rijden, en mn moeder af en toe wat aanwijzingen kan geven, maar echt wat helpen tijdens t rijden mag niet, want ze denkt namelijk dat ze t meeste al wel weet


helaas is Desire nu hardstikke kreupel Verdrietig

zaterdag een leuke buitenrit gemaakt met wat bokkers, mn moeder zou haar zondag rijden en maandg ook eventjes en dan dinsdag clubles

heeft ze haar zo+ma stil laten staan, maandag smid geweest en dinsdag een uur heel hard moeten werken bij de clubles

nu is ze aan 4 benen kreupel, hardstikke stijf en staat er bij alsof ze bevangen is(benen heel ver naar voren en achterbenen heel ver naar achter)

heb haar even in de bak laten lopen, toen werd t wat beter, dus hoefbevangen is het niet, dacht zelf aan hele erge spierpijn of anders zelfs spierbevangen
als t morgen niet verbeterd is komt de DA

maar ja ik zorg ervoor dat ze bijna iedere dag loopt, zeker na een flinke buitenrit, maar zonda had ik zelf geen tijd, en zaterdag heeft ze 1 1/2 uur buiten gereden(niet al te wild gedaanmaar wel een flink eind gereden) dus moest ze zondag gewoon wat doen, en niet hele dag stilstaan
maar zondag was ik er zelf niet en maandag heb ik de hele dag gewerkt, dinsdag rijdt mn moeder dus na 2 dagen stilstaan een uur heel fanatiek, denk dat dat net teveel is geweest, na een flinke buitenrit 2 dagen stilstaan en dan weer fanatiek rijden

gelukkig is mn moeder er heel erg van geschrokken, en zegt ze dat ze nu snapt waarom ik het dus zo belangrijk vind dat ze zeker als ze een dag hard heeft gewerkt, de dag erna ook even gereden moet worden en niet dan 2 dagen stil moet staan!

hoop dat ik binnenkort weer nieuwe rijfoto's kan laten zien, want desire is al best aardig afgevallen!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:16

Leuke foto's kan idd netjes lopen bij jou. tja en je moeder doet het ook wel goed maar haar houding is idd nie zo goed. Succes ermee!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:00

leuke foto's, je moeder zit ook wel nestjes Lachen
alleen ze trekt (beetje te groot woord, maarja) een beetje aan de binnenteugel volgens mij, want z'n bit hangt een beetje aan de binnenkant uit z'n mond.
of ligt dat ergens anders aan?

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 20:08

Rieja schreef:
IK vind het trouwens wel stoer hoor, ze gaat er toch wel op - mijn moeder vind het nog steeds eng om überhaupt een paard vast te houden....


Haha ja mijn moeder durft dat ook niet! Haha!