ook m'n 3 jr. zwarte hengst (dressuur)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

ook m'n 3 jr. zwarte hengst (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:12

Ben eigenlijk ook heel trots op deze. Gisteren maar weer eens wat foto's gemaakt en hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
jaaa ik weet het, hij loopt te diep!!

Afbeelding
beetje heel vaag, maar ik vond 't toch wel een mooie foto

Hij mag volgens mij wat langer in de hals lopen, maar hij had gisteren niet echt veel zin om netjes lopen, tja die dagen mag een paard ook wel eens hebben, als het maar niet te vaak gebeurt.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:14

Neem aan dat hij net onder het zadel is dus echt een constante houding zal hij nog niet hebben. Foto´s zijn een beetje donker dus moeilijk te zien, maar volgens mij ziet het er wel goed uit! Waarom rij je eigenlijk met sporen op een paard dat net is ingereden?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:25

eerste foto vind ik best een mooie foto.
Ik zie zelf idd graag wat meer lengte in de hals maar ach dat komtv allemaal nog wel toch?
Hoe lang is hij onder het zadel?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:26

Het rijden met sporen en zweep is juist beter dan zonder!!!!!
Je kan je hulpen veel beter geven!!!
De foto's vind ik goed gelukt. Je zegt zelf al dat hij op een foto iets te diep loopt Haha! Maar heb je nou zulke korte beentjes of zit je heel erg kort?

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 10:40

Rijden met zweep en sporen vind ik niet zo probleem, het is maar net hoe je het gebruikt. Die lengte komt ook wel, soms laat hij het heel mooi zien, maar hij is er nog niet en dat hoeft ook nog niet, hij is nog jong.
Hij is een paar maanden onder het zadel, maar hij wordt niet elke dag gereden hoor, ongeveer 4x per week, verder wel vaak trainingsmolen en veel paddock!

O ja, dat korte zitten, hmm, ik ben het niet zelf die er hier op zit, ik heb de foto's gemaakt. Als ik erop zit zit ik nog veel korter, springzadel, ik ben geen dressuurruiter! Waarom zij zo zit?? geen idee, zo zal ze wel fijn zitten.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:04

Heel mooi paard! Het ziet er netjes uit! Wil je er ook mee gaan springen in de toekomst?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:04

Een erg mooi paard, het ziet er dan ook netjes uit.

Ik denk wel dat hij al een stuk minder diep gaat worden wanneer jij je houden corrigeert. Je zit te ver voor over en trekt je schouders in.
Je moet dus iets meer gaan zitten, schouders naar achterbrengen, rug recht. Om dat extra te helpen kun je beter je hoofd ook gewoon recht houden. Nu kijk je heel duidelijk naar je paard. Probeer hem eens te voelen inplaats van te kijken.
Dan kun je je handen nog wel iets meer dragen en de duimen op het hoogste punt, dan zal je paard van zelf iets hoger ingestelt en waarschijnlijk ook minder diep gaan lopen.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:35

[quote="xtvax"]Rijden met zweep en sporen vind ik niet zo probleem, het is maar net hoe je het gebruikt.

Niet mee eens, zo´n jong paard moet je eerst maar eens "gewoon" aan het been krijgen, eventueel met tikje achter je hak met zweep als hij niet direct reageert. Maar om nou gelijk al met sporen aan de gang te gaan vind ik voor een 3 jarig paard beetje overdreven.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:35

ik vind het echt een super mooi paard zeg!
jeetje...
ziet er ook erg netjes uit vind ik voor een paard wat net onder het zadel is.
over sporen en zwepen ga ik niet zeuren,is jouw paard dus niet ons probleem.
maar ik vind hem echt gaaf!
laat je hem ook hengst?

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:37

[quote="Flower"]Het rijden met sporen en zweep is juist beter dan zonder!!!!!
Je kan je hulpen veel beter geven!!!
quote]Vind je zelf niet dat het beter is om eerst je paard gewoon aan de hulpen te zetten zonder sporen en als je wat verder bent en dus je hulpen moet gaan verfijnen DAN pas met sporen aan tehet werk te gaan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:39

oke met die uitdrukking van flower ben ik het ook niet eens.
maar zoals ik al schreef het is haar paard,dus niet ons probleem.
en sannie ik zou niet teveel offtoppic gaan stuur haar anders even een pb'tje.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:40

sorry, is waar is beetje off topic.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 13:23

DEESenJAMBO"]
Heel mooi paard! Het ziet er netjes uit! Wil je er ook mee gaan springen in de toekomst?
[/quote]

ja, daarvoor heb ik hem eigenlijk. Maar omdat het best een leuk plaatje is, gaat iemand anders hem in de dressuur ook uitbrengen. Volgend jaar mag hij het met mij in het parcours proberen

[quote="beautyfull_mickey schreef:
laat je hem ook hengst?

ja, zolang als hij zich netjes blijft gedragen mag hij z'n mannelijkheid behouden. Tot nu toe gedraagt hij zich voorbeeldig, maar ja, je weet niet wat de toekomst brengt.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:29

mooi paard! ik kwijl altijd op zo'n zwarte mannetjes lol Lachen en je beslist zelf maar of zweep of sporen gebruikt, zoalng het geen dingen worden waarbij je niet meer zonder kan. Maar héél leuk paard!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:01

Ik zie kruisjes en ben zo nieuwschierig Huilen

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:06

Ben ook heel nieuwsgierig,dit is toch die van Indoctro?
Wat vond je van de mijne? Haha!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:39

ik zie ook kruisjes Scheve mond

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:02

wow mooi paardje Bloos! loopt ook heel netjes voor een paar maanden onder het zadel! OK dan! en alles is zoon beetje al gezegd dus geen commentaar Haha!

en zwarte paardjes ...... Kwijl Kwijl Kwijl

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:03

prachtpaard!!!! Echt mooi hoor! Geen wonder dat je trots bent! Heeft mooie gangen, goed grijpend voorbeen, als ik het zo zie op de eerste foto? Nouja, succes met de wedstrijden later Lachen

jullie krijgen iedergeval al een 10 van het uiterlijk in geheel:P Haha!

Doeg!!! kussies BounceBabe

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:16

Damn!!!! wat een pracht paard Kwijl:~:~:~

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 08:47

Bedankt voor alle reacties. Tuurlijk zijn er op- en aanmerkingen te maken, een jong paard loopt niet in 1 keer helemaal zoals het hoort en dat hoeft ook niet. Mij maakt het sowiezo niet zoveel uit, ik wil springen, maar het is wel leuk als je paard ook een beetje leuk kan lopen.

Fairie schreef:
Ik denk wel dat hij al een stuk minder diep gaat worden wanneer jij je houden corrigeert. Je zit te ver voor over en trekt je schouders in.
Je moet dus iets meer gaan zitten, schouders naar achterbrengen, rug recht. Om dat extra te helpen kun je beter je hoofd ook gewoon recht houden. Nu kijk je heel duidelijk naar je paard.


Zit te ver naar voren => beetje
Schouders ingetrokken => zie ik écht niet !
rug recht => heel klein beetje mee eens, maar heel veel rechter kan niet
naar paard kijken => zie ik ook écht niet
maar goed, ik ben zelf geen echte dressuur ruiter, misschien dat ik het daarom niet zie. Ik weet van mijzelf dat ik ook niet genoeg naar achteren zit. (ik ben het dus niet op deze foto's)

omarc

Berichten: 98
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: in de buurt van Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:46

Ziet er erg goed uit. Mooi paard, en zo te zien mooie gangen. Vind de amazone niet verkeerd zitten hoor. Tuurlijk op iedereen is wel iets aan te merken, maar zoals deze amazone zit heeft het geen nadelig effect op het lopen van het paard hoor, vind ik.
Ook als het paard soms wat dieper loopt kan geen kwaad, hij moet kunnen zakken. Niet dat je hem daar constant moet hebben, maar zo te zien gaat dat best goed. Terecht dat je trots bent! Zweep & sporen? ach als je ze goed weet te gebruiken, is dat ook helemaal geen probleem.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:58

De amazone zit gewoon iets verlicht, dat is zeker op een jong paard niet verkeerd en juist met lichtrijden heel natuurlijk. Op foto's staat het minder mooi maar who cares.
Net als het gebruik van sporen en zweep, dat ze ze in de aanslag heeft wil nog niet zeggen dat het paard er ook daadwerkelijk mee gereden wordt. Ze zit het paard er niet mee in de weg en mocht een situatie voordoen waarbij ze ze nodig heeft kan ze ermee ingrijpen.
Ik rijd ook altijd het liefste zo snel mogelijk met sporen.

Jammer dat de foto's niet zo scherp zijn, het lijkt me een erg mooi paard en volgens mij loopt hij al heel fijn!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:27

Sjuimpje schreef:
Ik rijd ook altijd het liefste zo snel mogelijk met sporen.


Mag ik vragen waarom in hemelsnaam?? Als je paard toch goed op je hulpen reageert en het gevraagde goed wordt uitgevoerd is het naar mijn mening niet echt nodig. Ga je wat verder en de hulpen moeten steeds fijner gegeven worden dan ga ik pas met sporen aan de slag.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:35

Misschien moet je daar een ander topic voor starten,
dit is het topic van xtvax.