Tammy's eerste koers (Wolvega)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Tammy's eerste koers (Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:24

Afgelopen zaterdag heeft onze Tammy haar eerste koers gelopen!!! Ik was uiteraard weer ontzettend zenuwachtig, gelukkig was Maaike (bloemkooltje op bokt) ook mee Haha!

Eerst voorwerken. Er lag iets engs op de baan geloof ik.... Verward
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een versnelling harder Cool
Afbeelding

Defile:
Afbeelding

Tussen defile en koers, lekker in het zonnetje
Afbeelding

Afbeelding

Naar de start:
Afbeelding

Gestart, na een half rondje
Afbeelding

En de finish:
Afbeelding

Uiteindelijk werd ze zesde. We hadden eigenlijk nergens op gehoopt, Roelof (trainer) is twee weken op vakantie, en in die tijd is ze niet snelgereden... Ze had genoeg lucht, alleen ze mist de snelheid nog. Jammer, volgende keer beter

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:04

Nou 6de voor een eerste keer is toch perfect!
En dan vooral als ze niet meer getraint is in de tussen tijd, dat komt dan nog wel! Goed hoor! En gefeliciteerd!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 12:53

Ik vond 6 ook al aardig goed. Ze heeft drie weken geleden kwalificatie gelopen in 1.20,9 en deze koers ging in 1.19,1. Bijna twee seconden sneller dus.... Ach gut

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:03

Is het normaal dat ze zoveel dr mond open heeft? (heb er geen verstand van hoor!)

Feli!!
Tamara

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:40

hoi,
dat viel mij ook al op .
gr,sas.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:01

Haar tong zit met een bandje vast aan haar kin en het kan zijn dat die net niet lekker zit zeg maar Tong uitsteken In de koers was het een stuk minder. Ik denk dat ze de volgende keer een gecombineerde neusriem om krijgt, een ander paard van ons deed het namelijk ook

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:52

Er was toch ook een ongeluk gebeurt?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 09:12

Ja, maar dat was in een van de laatste koersen, de finale van het leerlingenkampioenschap. Paard stapte in de sulky van een ander. Weet niet hoe dat afgelopen is Verward

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:08

ik heb hier maar een paar woorden voor......................

+:)+ GAAF Vingers aflikken WAANZINNIG Cheese! FANTASTISCH Cool TE GEK Tong uitsteken TE WAUWS COOL TOF EN DAT ALLES NOG 1000 X!!!!!! Wow!

*LOL* Toppy!!!! *LOL*

ik hou wel van de draverij!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:15

wkoekoek schreef:
Haar tong zit met een bandje vast aan haar kin en het kan zijn dat die net niet lekker zit zeg maar Tong uitsteken In de koers was het een stuk minder. Ik denk dat ze de volgende keer een gecombineerde neusriem om krijgt, een ander paard van ons deed het namelijk ook


Het viel me ook al op dat ze overal met haar mond open liep. Waarom maken ze die tong dan vast?

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:02

Citaat:
Het viel me ook al op dat ze overal met haar mond open liep. Waarom maken ze die tong dan vast?


Volgens mij zodat ze dr tong niet over het bit heen legt Verward .... dat was iig de reden bij de stal waar ik stage heb gelopen.....

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:22

Super foto's hoor!!!!! Haha!:D
Dan is die eerste koers toch eindelijk geweest, maar nog steeds jammer dat het toen op de drafbaan niet door ging, want daardoor heb ik het niet kunnen zien Haha!:D

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:06

wkoekoek schreef:
Ja, maar dat was in een van de laatste koersen, de finale van het leerlingenkampioenschap. Paard stapte in de sulky van een ander. Weet niet hoe dat afgelopen is Verward

paard is dood, hij had iets met z'n pees ofzo?

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:30

Wat leuk zeg, gefeliciteerd!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:41

mooie foto's ik heb er totaal geen verstand van.
Lijkt me best wel een keertje leuk om te zien.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 17:16

Ik zou zeggen ga een keer mee!! De uitnodiging staat nog steeds! De mensen in het noorden van het land zijn welkom om een keertje mee te gaan met mij, in het zuiden van het land zou je ruitje even moeten proberen, die komt vaak op Duindigt.

Citaat:
paard is dood, hij had iets met z'n pees ofzo?
Ja, was met zn been in de sulky van een ander gestapt, echt heel sneu... kan in ieder sport gebeuren

het vastbinden van de tong is idd zodat ze de tong niet over het bit leggen. Veel paarden hebben twee bitten in; een gewone en een bitje van de opzet. Sommige paarden hebben ook nog een ketting door de mond. Vergelijk het met rijden met liverpoolstang bij de tuigers, hier wordt niet gereden met stangen. Niet vaak iig. Ofir en Respectful liepen beide op een dubbelgebroken trens met een ketting erbij (en opzet).

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 11:57

Stoom uit je oren het zijn nu al kruisjes Stoom uit je oren maar ik kan wel zeggen dat ik Tammy haar eerste koers in real life heb gezien *LOL* het was echt super cool! ze liep hartstikke goed vond ik en ze was iig sneller weer op adem als sommige andere paarden Schijnheilig
bokkers die nog nooit naar een drafbaan zijn geweest: gewoon doen! is echt een leuke ervaring.. en wat ze al niet verzinnen om paarden goed te laten lopen. allemaal erg crea Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:31

Het zijn helaas allemaal kruisjes maar ik wil ze zo graag zien want een vriendin van mij had daar ook gereden vlede week zaterdag!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 22:11

Emy_Dreiklang schreef:
paard is dood, hij had iets met z'n pees ofzo?


Hij leeft dus nog. Zn kogel was uit de kom, staat nu in het gips in de dierenkliniek in Wolvega, en het ziet er wel zo uit dat ie weer kan koersen.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:06

Ik zie alleen maar kruisjes Huilen .

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:50

SUPER GAAF!!!!! ECHT GEWELDIG!!!voor de eerste keer en dan al meteen zo goed!...het gaat niet om welke plaats het is het gaat om hoe goed ze gelopen heeft en zo te horen heeft ze goed gelopen ook!!!(trouwens de 6de plaats is ook goed Haha! )...heb je die foto's nog op je computer staan?wil je ze dan PBen of mailen?of zet ze op je site Haha!..echt gefeliciteerd!!welk paard was dat eigenlijk?die met de kogel uit de kom(mn vader is een weekje op vakantie geweest en hij is erg boos dat hij niet weet welk paard het is Haha!) hihi!!

Mancho

Berichten: 22
Geregistreerd: 06-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:14

Heej! Jammer dat ik niet wat al wat langer op bokt was, want ik heb die koers ook gezien!!!! Mooi paard is het hoor!!! grrr... echt jammer anders had ik jullie kunnen ontmoeten!! (misschien een andere keer??) rijden jullie vaker koersen in wolvega??

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:14

Ja, we koersen vaker op Wolvega, en verder op Groningen. Tammy loopt de 17e als het goed is weer in Groningen. Het paard met de kogel uit de kom was Ovidiu Flash.

Als alles goed gaat staan hier de foto's weer:
Sorry als ze een beetje te groot zijn Bloos
Voorwerk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Defile:
Afbeelding

Na het defile;
Afbeelding

Afbeelding

Naar de start:
Afbeelding

Na 1 ronde
Afbeelding

En de finish:
Afbeelding

Ergens anders op ITP zet ik zo nog de foto's van het trainen toen TTP ook mee was... Pling

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:20


bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:20

Stoom uit je oren de foto's doen het weer niet... dan maar een keer op jpuw compu kijken Haha!