Foto's Jesper in Lisse na de proef.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Foto's Jesper in Lisse na de proef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:53

Met dank aan AMSAMSAMS!! Cheese!

Afbeelding
Hoofd van Jesper, hoezo moe?
Als iemand enig iedee heeft hoe hij aan die witte vlekjes komt, hou ik me aanbevolen.
Hier zie je er 1 heel duidelijk, maar hij heeft ze over zijn hele lijf en het worden er echt per dag meer.
Straks heb ik een schimmel. Haha!

Afbeelding
Het resultaat van iemand die niet op de foto wil, maar een iets te slimme fotograve. (maar net niet snel genoeg):D

Afbeelding
Pff, denkt die nou dat dat kür rijden is? Had je mij net moeten zien!! Jesper al overtuigd van zijn goede prestatie.

Afbeelding
Gaan we vandaag nog naar de trailer of heb je een parkeerkaart aangevraagd??

Volgende keer hopelijk actie foto's.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:37

Mooi paard hoor!
Hoe ging het?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:53


AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:33

Tjeeeee, ik heb idd een grote liefde in Jesper gevonden! Kwijl Wat een lekkere kerel!

Volgende keer idd actiefoto's!

Idd verbazingwekkend hoe energiek meneer zich nog even toonde na de kur Knipoog

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:06

mooie foto's!
en als jije rachter komt..(van die witte vlekjes) laat je het mij ook even weten? *LOL*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 07:47

Jaa, hehe eindelijk weer eens foto's van Jepsper Jasmijn!! *LOL*
Hier heb ik al voor moeten zeuren Knipoog

Kunnen die vlekjes niet gewoon komen doordat hij stekelharig is? Verward
Meestal zijn het een paar witte haren, maar wie weet overdrijft hij gewoon wat Haha!
Op sommige momenten heb ik bij Magic ook het gevoel dat ze nog een wit wordt Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:04

Heb je geen actiefoto's??
Niet dat deze niet mooi zijn hoor, maar ik zie graag paarden in actie, helemaal op dat niveau! Hij heeft iig een lekker bekkie Haha!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 09:35

Picasso schreef:
Heb je geen actiefoto's??
Niet dat deze niet mooi zijn hoor, maar ik zie graag paarden in actie, helemaal op dat niveau! Hij heeft iig een lekker bekkie Haha!


Ik ga AMSAMSAMS nog even lief aankijken Of 1 van de andere fanatieke Cheese! bokkers. Haha!

En mijn instructrice heeft 2 foto's kunnen maken van het losrijden, voor haar camera het begaf, dus even kijken wat daar tussen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:13

Aha, dus er zijn wel degelijk actiefoto's gemaakt! OK dan!
Komop AMSAMSAMS, doe effies je best voor Jasmijn en zet ze op Bokt! Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:50

Jasmijn schreef:
Met dank aan AMSAMSAMS!! Cheese!


Als iemand enig iedee heeft hoe hij aan die witte vlekjes komt, hou ik me aanbevolen.
Hier zie je er 1 heel duidelijk, maar hij heeft ze over zijn hele lijf en het worden er echt per dag meer.
Straks heb ik een schimmel. Haha!


Wat mankeert er aan een schimmel >;) ??

Die witte vlekjes zijn stressvlekjes. Waarvan?? Dat zal ik je uitleggen.
Het zijn eigenlijk stress/schaamtevlekjes. Laatst had ik een diepgaand gesprek met Jesper en hij vertelde mij dat hij af en toe tureluurs van jou werd m.b.t. kürrijden.
Heeft hij het hele programma goed in z'n hoofd zitten, gaat dat rare vrouwtje van hem ineens heeeeeeel andere dingen vragen. Een galopappuyement in een overkruiste galop bijv. of ze vergeet een onderdeel en gaat ze dat op de één of andere rare plaats ineens invoegen en ga zo maar door!
Toen ik Jesper vroeg of ik dan maar een hele nieuwe kür voor het vrouwtje zou maken, ééntje met hele mooie muziek waar vrouwtje ook rustig van zou worden zei hij "Graag ome Eyes want hier kan ik echt niet meer tegen. Ik krijg er vlekken van in m'n nek".
Zo gezegd zo gedaan en zowaar, de training ging prima. Totdat bijna het grote moment was aangebroken, gaat dat mens door haar rug!
"Kijk ome Eyes, nog meer vlekken".
Tot afgelopen zondag kwamen er steeds meer vlekken bij want de spanning steeg. Wat zal ze nu weer gaan doen? Wat voor rare onverwachte dingen zal ik nu weer voor m'n kiezen krijgen? (dacht Jesper hardop).
Tijdens het losrijden werd Jesper helemaal nerveus. " O, o, ome Eyes, ik ben zo zenuwachtig. Ik ken de hele kür uit m'n hoofd maar ik weet niet wat m'n mensenmama nu weer zal gaan doen".
Ik keek hem aan en zei;" Jesper, laat haar maar de hik krijgen en loop de kür zoals JIJ denkt dat het moet".
"Ja maar......", "Niks ja maar, schijt aan alles en gaan met die banaan. Eenmaal in de kür durft ze toch niks meer te doen".
We gaven elkaar een dikke knipoog en bij het binnenkomen bij A keek hij mij nog even vragend aan waarop ik een goedkeurend geruststellend knikje gaf.
Het vervolg ken je.
Vanaf nu gaan de vlekjes weer afnemen. Rock-on, dudes!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:50

Ha hier zijn de foto's! HArtstikke leuk hoor! Over die witte vlekjes, mijn vos heeft precies dezelfde en toen wij weer eens bij de dierenarts waren
heb ik meteen maar eens gevraagd wat die vlekjes nou waren. Volgens hem was het (als het tenminste gewoon 'platte'vlekjes zijn, dus geen verdikking oid) niks ernstigs, had iets te maken met tekort koper maar hij zag geen noodzaak voor suplementen oid als het paard verder gewoon gezond was.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:36

wow mooi paard hoor! ik heb geen zin om dat andere topic te lezen Haha! maar hopelijk ging t goed.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:37

Gefeliciteerd! 't Ziet er wel als een leuke vent uit (die van mij is alleen leuker Tong uitsteken )
Ik heb ook een vos die elke keer meer witte haren (en vlekjes) krijgt. Gaat niet meer weg. Ik vind het wel schattig & stoer staan. Bij mijnes is het zo dat hij twee vosouders heeft (Aram x Nassau), dat schijnt er ook mee te maken te hebben. Hij heeft ook een schattige witte plek op z'n kont (en nog een paar zwarte ook). Hij is nu ook 'al' 12 en het wordt echt alleen maar erger. Ik denk maar zo: straks is hij helemaal wit en kan hij als De Sjiem II door het leven Haha! (alsof die van mij zo hoog springt, maar goed, hij is springgefokt natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:49

Whahahahaha Eyes *LOL* ......kan je mijn paard ook niet eens toespreken?
Hij is namelijk wat gestresst als het op keerwendingen en achterwaarts aankomt; betekent dit nou ook dat mijn vos witte vlekjes gaat krijgen???? *LOL*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 15:14

Eyes, weet je wel zeker dat je alleen op je knie gevallen bent???

En hij had er vandaag juist weer een record aantal vlekjes bij, dus het afnemen is nog niet begonnen!!

Maar misschien heeft hij zijn hele leven al zoveel strees dat hij onder de rooie uitslag zit, en gaat hij nu eindelijk ontspannen en komt zijn ware kleur naar boven. Haha!
Dat ik vorig jaar mijn programma vergeten was was superstom, maar ja kan gebeuren en toch nog netjes opgelost.
Dat appuyement in overkruiste galop was juist heel knap en had extra hoog beoordeeld moeten worden Knipoog , maar dat zijn allemaal oude koeien.

Dit hebben we toch maar even gedaan. Oh nee, sorry, Jesper en jij hebben dit toch maar even gedaan. Schijnheilig Schijnheilig

En Picasso, er is 1 actiefoto, maar nog niet in mijn bezit, hopelijk volgende keer meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:38

Maar die gaat toch wel vertoond worden Jasmijn? Haha!
Enne, volgende keer meer foto's maken, volgens mij zijn Jura en AMSAMSAMS daar heel goed in!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:44

He Jasmijn, das toevallig. Zat net in de andere topic over jou kur te vertellen dat ik een Belisar heb gehad, zie ik nu exact hetzelfde bij jou vos gebeuren wat ik ook heb gehad. Die van mij kreeg ook witte vlekjes. Toen het gebeurde, en inderdaad bij vachtwissel naar wintervacht kwam er elke dag meer bij, heb ik nogal wat rond gebeld. Niemand weet, zelfs in Utrecht niet, waar dit vandaan komt. Schijnt een afwijking in het prigment te zijn en voorkomt bij vossen, maar of het erfelijk is of tekort koming van voedingsstoffen wisten ze niet. Stond wel grappig, zeker na scheren omdat het toen helemaal goed opviel! Was ook al aan het overwegen zijn papieren aan te passen, hij had ook twee donkere vlekken op zijn lijf, dus van vos naar bont.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:23

Picasso schreef:
Whahahahaha Eyes *LOL* ......kan je mijn paard ook niet eens toespreken?
Hij is namelijk wat gestresst als het op keerwendingen en achterwaarts aankomt; betekent dit nou ook dat mijn vos witte vlekjes gaat krijgen???? *LOL*


Ja hoor, kom maar op mijn spreekuur!! Sigaar
En wat betreft die vlekjes??? Absoluut!!!! Spoedeisende hulp is wenselijk Knipoog .
Citaat:
= "Eleonoor"Stond wel grappig, zeker na scheren omdat het toen helemaal goed opviel! Was ook al aan het overwegen zijn papieren aan te passen, hij had ook twee donkere vlekken op zijn lijf, dus van vos naar bont.

Jesper is ook een bonte. Nerd

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:33

Jasmijn schreef:
Eyes, weet je wel zeker dat je alleen op je knie gevallen bent???

Ja, Hoezo?? Hyper!

Citaat:
En hij had er vandaag juist weer een record aantal vlekjes bij, dus het afnemen is nog niet begonnen!!

Nee, omdat ie zich nu al druk loopt te maken over Heemstede Ach gut

Citaat:
Dat ik vorig jaar mijn programma vergeten was was superstom, maar ja kan gebeuren en toch nog netjes opgelost.
Dat appuyement in overkruiste galop was juist heel knap en had extra hoog beoordeeld moeten worden Knipoog , maar dat zijn allemaal oude koeien.

Fouten uit het verleden zijn de wegwijzers in het heden naar een betere toekomst! Lachen

Citaat:
Dit hebben we toch maar even gedaan. Oh nee, sorry, Jesper en jij hebben dit toch maar even gedaan. Schijnheilig Schijnheilig

Anytime my dear, anytime Cool

Citaat:
En Picasso, er is 1 actiefoto, maar nog niet in mijn bezit, hopelijk volgende keer meer.

O, maar ik maak er zo een heleboel hoor. Je hebt alles toch op video? Maak ik zo een paar stills voor je. No problem!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:26

Hij si knap!!! volgens mij heb je gewoon een bonte Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:31

Wat een leuk paardje!
Vooral op die eerste fioto kijkt hij leuk.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:43

mijn paard heeft het ook gehad, die witte vlekjes. Volgens een homeophaat kan het duiden op koper tekort. Ze heeft een tijd lang er steeds meer gekregen de meeste op haar hoofd. Maar toen ik haar fenegriek ging voeren stopte het heel plotsling, maar ze gaan niet meer weg. volgens die homeophaat kan het niet zijn dat het is gestopt door het voeren van fenegriek. Als je meer weet wil ik het graag horen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 08:13

Eyes schreef:
Citaat:
En Picasso, er is 1 actiefoto, maar nog niet in mijn bezit, hopelijk volgende keer meer.

O, maar ik maak er zo een heleboel hoor. Je hebt alles toch op video? Maak ik zo een paar stills voor je. No problem!


Graag!! Maar dan moet ik alles zeker eerst overzetten op band, of wil je het juist van de camera hebben?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:10

Van de camera

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:30

Dat van het koper tekort noemde Utrecht ook, echter dat is nooit bewezen en eigenlijk een soort van 'gerucht'. Heb er zelf verder niets aan gedaan.