Rijfoto's deel 1 ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Rijfoto's deel 1 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 17:01

WILLEN JULLIE DIT VERHAAL EERST EVEN LEZEN? DANKJEWEL

Hallo lieve Bokkers.
Pfff wat een warm weer zeg vandaag...
Maar m'n ma was mee om foto's te maken, dus ik helemaal blij Haha!.
Ik stap helemaal vrolijk op Fabiola, in de buitenbak, whaaaaam daar vlogen we alweer, hiha!!! Geweldig, ik afstappen en terug naar m'n ma (dus zou er zo wel aankomen, je kent dat wel) dus vraagt ze: waarom zit je er niet op? Ik: ja, ze heeft haar buitje weer. Zegt m'n moeder: Laat haar hier dan even rondjes lopen (longeren dus) dus ik dat doen (ja het was warm, maar ik ga ook niet in de binnenbak rijden, daar is het net een broeikas) Dus ik longeren. Nou, er weer op, ja het ging al beter. Maar... dan ben ik het vertrouwen al weer kwijt en zit ik er ontzettend gespannen op! En ja, wat gebeurt er dan: slof te kort. ZO erg, maarja, later ging het wat beter, dat zul je ook wel zien. En dan kwam m'n moeder de bak in om foto's te maken, meteen weer helemaal kijken enzo, ja en toen liep ze niet goed Boos! terwijl als m'n moeder de bak uit was om te gaan lezen ze wel weer lekkerder liep, geweldig!!! grrr.... zo eng is m'n moeder nou toch ook weer niet dacht ik zo Knipoog

En idd, tips zijn welkom, ik moet ontspannen, maar hierboven heb ik de reden al omschreven. Verder heb ik te korte kuitspieren en trek ik mijn benen (vooral mijn linkerbeen) heeeeeeeel erg op, dat weet ik en ik ben er mee aan het trainen, echt heel erg hard mee bezig. En ik wist het van mijn ellebogen, maar dat het ZO erg was..... Echt gewoon TE erg voor woorden. En ik doe zo m'n best.. naja, m'n ma moet maar eens komen als ik les heb, dan gaat het altijd een stuk beter en in de buitenbak concentreert zij zich minder en ik ben dan veel te gespannen.

Later kreeg ik ook van Michaela (meisje op KIKI) te horen dat ze gister niet gelopen had... Dat verklaart dus een heeeeeleee boel Haha!

En na het rijden even het bos in geweest en daarna even onder de douche gezet (was voor mij ook het eerst) maar ze was niet bang, dus ik ook weer blij...

Wat mij trouwens ook verbaasde, dat ik mijn handen zo naar me toe had, normaal rijd ik nl. met kortere teugels, maar ik ben in training om er vanaf een langere teugel in te werken, dat ie op een maat blijft, maarja, als Fab dan haar hoofdje wat ronder maakt, dan zit ik met mijn handen op haar kont Bloos !

Dus, geen geweldige rijkunst, maar het confronteert je wel, en je kan er echt een heeeeeele hoop van leren!

Nou, een heel verhaal, en dan nu de foto's! Knipoog

Dit is voor het rijden, ik was halverwege het bandageren Haha!

Afbeelding

Kom Fab, sta eens steel, ik ga je longeren!

Afbeelding

Excellent! Zo is het PRIMA! Haha!
Afbeelding

Brave Fab!

Afbeelding

Naja, ik ga niet allemaal longeerfoto’s laten zien,want dat komt nog wel een keertje! Knipoog

We gaan verder met het rijden:

Normaal heb ik de slof dus wel langer (zie maar, het gaat steeds wat langer, maarja, vertrouwen is echt belangrijk en dan let ik erop dat zij niet schrikt en dan let ik verder niet op of de slof goed hangt, sorry hiervoor. Oja, ik zal de vraag ‘waarom rijd jij met een slofteugel’ meteen maar beantwoorden in het kort: Eigenlijk simpelweg, omdat mijn instructrice dat zei te gaan doen, het is haar paard. Heel veel bij ons op stal doen het en verder ja, ik ben het toen ook gaan doen. Ik rijd over het algemeen wel heel voorzichtig met slof en ben bezig met overstappen (zeker als ik gewoon voor mezelf rijd) naar een martingaal.)

Even instappen... Haha! ik zit te zingen ofzo? Haha Knipoog

Afbeelding

Ik ga natuurlijk niet alle foto’s plaatsen maar ik heb een ‘kleine’ selectie gemaakt Schijnheilig

Deze is eigenlijk helemaal fout, maar ik vond dat voorbeentje zo leuk Haha!

Afbeelding

Liefffff….. Haha! (Hier hangt de slof overigens niet strak…. Haha! maar nog niet juist natuurlijk )

[img]http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=200322[img]

Ohoh… ik keek heeeel even de verkeerde kant op… Schijnheilig

Afbeelding

Oja, weet je wat ook altijd zo lekker is? Als ze ook nog eens hengstig zijn!

Ja, hier keek ik weer naar beneden, het is wat, en ik probeer er op te letten hoor. Nou, ik ben zo beetje de slechtste amazone van bokt.

Afbeelding

Deel 2: [ITP] Rijfoto's deel 2 Haha!
Deel 3: [ITP] Rijfoto's deel 3 Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Fabjuhlover op 13-07-03 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:09

Leuke foto's het is een mooi paardje Lachen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:21

Mooi paardje, ook leuke foto's, als je niet op je 'foutjes' let, zijn ze mooi Knipoog

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 17:23

ja haha, nogal veel 'foutjes' Haha!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 17:24

leuke foto's alleen je beugels zijn een beetje heel erg kort maar verder rij je wel netjes volgens mij

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:28

jah het valt me ook op dat je beugels een beetje kort zijn.
verder leuke foto's en leuk paardjuh!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 21:29

Heidilover13 schreef:
jah het valt me ook op dat je beugels een beetje kort zijn.
verder leuke foto's en leuk paardjuh!

Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:51

Als jij je beugels een stuk langer maakt, vordert je houding al een hele hoop volgens mij!

Het is een leuk paardje, mag ik vragen waarom je met slof rijdt?

Tommyboy
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: ik woon bij Fabjuhlover thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:58

hoi dat staat al uitgelegd waarom met slof Knipoog
met langere beugels ga ik altijd zo erg 'zwaaien'met m'n benen, maar nadat ik deze foto's zag ben ik er wel op gaan oefenen hoor, en het gaat al een stuk beter Knipoog Haha! bedankt voor je reactie Lachen

Tommyboy
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: ik woon bij Fabjuhlover thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 21:59

ow haha nou dit is dus FABJUHLOVER maar dan onder Tommyboy (m'n broertje ik zal even uitloggen en onder m'n eigen naam inloggen, haha Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:07

Ik wil niet gaan zeuren over de slof of zo want als jouw instructrice zegt dat je ermee moet rijden op haar paard tja dan doe je dat. Maar je kunt hem dan wel beter gebruiken dan dit. Ik zie nu op een aantal foto's dat je gewone teugels loshangen terwijl de slof strak staat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien dat het maar momentopnames zijn maar het viel me op.
Daar zou je dus op kunnen letten: slof mag wel losser dan de gewone teugel maar niet andersom.

En zoals hierboven al wordt gezegd: je beugels wat langer doen komt je houding waarschijnlijk ten goede.

Verder ziet het er leuk uit hoor!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 22:28

hoi
welke foto zie je dat dan?
natuurlijk kan ik hem beter gebruiken en dat doe ik ook wel over het algemeen, ik zou zeggen kom eens kijken Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:31

Je rijdt met slof, omdat je instructrice dat zegt en omdat iedereen dat doet.

Maar dat is geen reden Haha! Ik vroeg me af waarom dat paard met slof gereden moet worden? Lachen

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 07:48

ja het zou zonder kunnen maar dan zit je eerst half uur 3 kwartier te klote en na een half uur is de les al om, maargoed, dat is ook een slechte rede, en je zou de rede niet aan mij moeten vragen, ok? als het mijn paard was het ik het niet gedaan, en dat zeg ik niet omdat jij en andere bokkers het minder vinden maar zelf vind ik het ook minder omdat ik toch de neiging heb door de slof mijn paard helemaal naar beneden en naar haar borst toe te trekken.

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:55

waarom foto's plaatsen als je ze zelf bij voorbaat al afkraakt? Verward

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:13

Dat je met slof MOET rijden slaat ten eerste al nergens op maar daar kan jij ook niks aan doen. Ten tweede zouden ze je dan eerst eens even les moeten geven in het gebruik van een slof! Meisje, je doet het op deze manier echt helemaal verkeerd!!! Je rijdt hem alleen maar meer in de knoop en ik kan je verzekeren dat er na een tijdje helemaal niks meer met het paardje is aan te vangen omdat je hem helemaal op zijn kop hebt gereden.
Dat hij in het begin van de les loopt te eikelen krijg je op deze manier niet opgelost, je maakt het alleen maar erger.
Waarom zet je hem niet een kwartier voor de les aan de longe met de slof, dan kan je hem in ieder geval al niet met zijn kop op zijn borst trekken. Ik zie dat je wel longeert maar zonder bijzet en zodra je erop gaat zitten, zet je hem bij met de slof????
En zolang jij verkeerd met de slof rijdt, zal je je nooit kunnen ontspannen en het paard wordt er al helemaal niet beter van!
Ik vind al je foto's er geforceerd uit zien, ik zie een verkrampte ruiter en een verkrampt en bij elkaar getrokken paard die ongetwijfeld gruwelijk last van zijn rug moet krijgen op deze manier.
Ik kom misschien wat cru over maar ik heb zo'n hekel aan mensen die niet zien wat ze aanrichten!!!!!!!!!!!!
En ik heb je stukje boven ook wel gelezen alleen zie ik het verband niet met ontspannen en de slof er omgooien. Ik snap dfat je wat angstig bent maar je begrijpt niet dat je jezelf in een vicieuze circel dwingt. Jij bent bang en wil leren ontspannen, dus je gooit er een slof om zodat je paard zijn kop naar beneden houdt. Gevolg, jij gebruikt de slof totaal verkeerd waardoor het paardje zich gaat opspannen en jij ook weer gespannen wordt. Neem goede instructie en leer eerlijk te rijden en gooi alsjeblieft die slof in de kast. Geen zielige (ik ben bang en zwak dus ik ruk zijn kop op zijn borst want dan ken ie geen kant op.... goh vind je het gek!?) excuses gebruiken om het wel te doen want dat zijn geen argumenten!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat je nog blij mag zijn dat je zo'n braaf paard hebt, menig paard had je al lang alle kanten van de bak laten zien!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:49

Zwelgje schreef:
Dat je met slof MOET rijden slaat ten eerste al nergens op maar daar kan jij ook niks aan doen. Ten tweede zouden ze je dan eerst eens even les moeten geven in het gebruik van een slof! Meisje, je doet het op deze manier echt helemaal verkeerd!!!


Neem goede instructie en leer eerlijk te rijden en gooi alsjeblieft die slof in de kast. Geen zielige (ik ben bang en zwak dus ik ruk zijn kop op zijn borst want dan ken ie geen kant op.... goh vind je het gek!?) excuses gebruiken om het wel te doen want dat zijn geen argumenten!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat je nog blij mag zijn dat je zo'n braaf paard hebt, menig paard had je al lang alle kanten van de bak laten zien!


Helemaal mee eens,eindelijk eens iemand die het goed weet te verwoorden! OK dan!

Idd meisje,neem GOED les...Denk je dat je op deze manier goed les krijgt?? Verward Lips are sealed
Paardrijden leer je NIET met een slof!!!!!! Kinderen bij mij in de les laat ik af en toe al geen eens met een zweep rijden..Hup dat been eraan....
!

Idd mag je blij zijn dat hij dit pikt maar goed,hoelang zou dat nog duren??Voor je het weet laat hij je wel alle hoeken v d bak zien en dan durf je helemaal niks meer? Het is net wat je wilt???? Denk dat de keuze dan wel makkelijk is??!! Ga zonder slof op m rijden,tuurlijk gooit hij dan zn kop wel in de lucht maar dan heb je iets om aan te werken...Nl.:Het ONTspannen rijden van een paard ipv een paard GEspannen te rijden ..

Verder vind ik het wel een leuk paard!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:44

Ik ga met Zwelgje mee.. helemaal mee eens

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 11:01

Hoi Zwelgje en de anderen,

bedankt voor jullie reactie.
Ik begrijp jullie echt wel, maargoed, ik kan wel wat pogingen wagen zodat jullie mijn verhaal gaan snappen, maar dat doe ik niet, aangezien ik bang ben dat ik toch verkeerd over kom. Jullie hebben absoluut gelijk, echt waar, daar valt verder niet over te discussieren want dat is gewoon zo, dat ben ik echt wel met jullie eens! Tijdens de les gaat het altijd veel beter en ik zag dit en ik schrok behoorlijk moet ik zeggen. Ik wilde de foto's toch laten zien, ik dacht, misschien heeft iemand tips. Ik rijd nu met m'n beugels een gaatje langer, ik heb een nieuwe slof gekocht, ik krijg daardoor geen kramp in mijn handen, en moet zeggen, deze slof is dunner en het rijdt gewoon plezieriger! Ik had van de week weer dat ze lekker fit was, ik heb haar gelongeerd en ze was braaf, nu leer ik haar vertrouwen en ja dan zit ik gewoon veel lekkerder, dan voel ik me meer op mijn gemak, en dan gaat het allemaal veel beter. Over het algemeen vooral in de binnenbak rijd ik met de slof langer, ook al is dat makkelijk gezegt nu, ik weet het. Maarja, aangezien ik genoodzaakt ben met Fabiola te stoppen, zullen we dat slofprobleem voorlopig (iig niet meer met mij en Fab) hebben... Als ik een eigen paard had, had ik er niet aan begonnen, ik wist voorheen niet echt wat een slof was.


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:39

leuk paardje

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 21:13

dankje, dat is ze zeker! Haha!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 21:14

vind ik dan.... Tong uitsteken

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:53


wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:02

Heidilover13 schreef:
jah het valt me ook op dat je beugels een beetje kort zijn.
verder leuke foto's en leuk paardjuh!


Ja dat viel me ook al op Knipoog Maar als je ze langer doet dan is het vast nog mooier

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:27

Zwelgje schreef:
Dat je met slof MOET rijden slaat ten eerste al nergens op maar daar kan jij ook niks aan doen. Ten tweede zouden ze je dan eerst eens even les moeten geven in het gebruik van een slof! Meisje, je doet het op deze manier echt helemaal verkeerd!!! Je rijdt hem alleen maar meer in de knoop en ik kan je verzekeren dat er na een tijdje helemaal niks meer met het paardje is aan te vangen omdat je hem helemaal op zijn kop hebt gereden.
Dat hij in het begin van de les loopt te eikelen krijg je op deze manier niet opgelost, je maakt het alleen maar erger.
Waarom zet je hem niet een kwartier voor de les aan de longe met de slof, dan kan je hem in ieder geval al niet met zijn kop op zijn borst trekken. Ik zie dat je wel longeert maar zonder bijzet en zodra je erop gaat zitten, zet je hem bij met de slof????
En zolang jij verkeerd met de slof rijdt, zal je je nooit kunnen ontspannen en het paard wordt er al helemaal niet beter van!
Ik vind al je foto's er geforceerd uit zien, ik zie een verkrampte ruiter en een verkrampt en bij elkaar getrokken paard die ongetwijfeld gruwelijk last van zijn rug moet krijgen op deze manier.
Ik kom misschien wat cru over maar ik heb zo'n hekel aan mensen die niet zien wat ze aanrichten!!!!!!!!!!!!
En ik heb je stukje boven ook wel gelezen alleen zie ik het verband niet met ontspannen en de slof er omgooien. Ik snap dfat je wat angstig bent maar je begrijpt niet dat je jezelf in een vicieuze circel dwingt. Jij bent bang en wil leren ontspannen, dus je gooit er een slof om zodat je paard zijn kop naar beneden houdt. Gevolg, jij gebruikt de slof totaal verkeerd waardoor het paardje zich gaat opspannen en jij ook weer gespannen wordt. Neem goede instructie en leer eerlijk te rijden en gooi alsjeblieft die slof in de kast. Geen zielige (ik ben bang en zwak dus ik ruk zijn kop op zijn borst want dan ken ie geen kant op.... goh vind je het gek!?) excuses gebruiken om het wel te doen want dat zijn geen argumenten!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat je nog blij mag zijn dat je zo'n braaf paard hebt, menig paard had je al lang alle kanten van de bak laten zien!



helemaal mee eens, neem van een betere les, je verpest je hele paard ermee, ik ken wel mensen die altijd emt slof rijden, en dan nog zo een mooi paard hebben, dan denk ik mens waar ben je mee bezig, ze zien dan niet dat ze van de verkeerde les hebben, omdat ze zo aardig is... maar al die paarden krijgen last van hun rug of wat.. het is gewoon zielig, ik ben zelf echt heel anti slof, ik doe alleen een martingaal om als ik op het paard van Annemieke( AnneOmie) naar buiten ga, maar zelf wil ik in de bak helemaal geen hulpmiddelen met rijden