Meagan tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Meagan tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 16:07

Tijdens de Clinic Klassieke Rijkunst van Nelly Abbenes was ook de fotograaf Marcel Knaapen aanwezig. Hij heeft enorm veel foto's gemaakt (zie ook http://www.paardenfoto.nl). Hier een paar van de mooiste foto's van deze leuke en leerzame clinic!

Afbeelding

Afbeelding
Meagan tijdens het loswerken.

Afbeelding
contra-schouderbinnenwaarts

Afbeelding

Afbeelding
Meer oprichting

Afbeelding

Afbeelding
Spaanse Stap

Afbeelding
Braaf!!!
Laatst bijgewerkt door abby op 11-07-03 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 17:03

Lovely schreef
Citaat:
Spaanse pas is grappig, ik weet nog wel dat Nelly dat toen ook deed, volgens mij konden al haar paarden dat .


Vast wel! Meagan kan het nog niet zo lang, ik was op deze foto's pas een week met haar bezig onder het zadel, wat feitelijk erg kort was nadat ik het haar aan de hand had geleerd. Nelly was dan ook behoorlijk onder de indruk van de stap die Meagan er al bij maakte.

Overigens is het een goede oefening ter voorbereiding op passage en piaffe omdat ze door het heffen van het voorbeen al meer gaan zitten op de achterhand (zie ook Hinrichs hierover trouwens). Bovendien wordt de schouderbeweging gestimuleerd en dat is iets wat Meagan echt nodig heeft.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 23:22

Dank jullie wel voor jullie complimenten voor Meagan haar verschijning! Ze heeft het dat weekend als enige merrie tussen veel mannelijk schoon echt super goed gedaan. In vergelijking tot de vorige keer (september 2002) is ze erg vooruit gegaan.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:10

Saar4 schreef:
Citaat:
Ik vind je paard op de foto's vreselijk op de voorhand lopen, maar het is wel een beeldschone tinker
Hoe lang duurde de clinic? Lijkt mij ook leuk om een keer te doen.


Meagan is tamelijk overbouwd èn heeft een wat holle rug. Hierdoor lijkt het ook vaak of ze op de voorhand loopt, terwijl ze dat niet doet. Ik moet er door haar beperkingen in haar bouw wel goed opletten dat ik haar niet lekker laat sloffen op de voorhand, maar dankzij goede oefeningen wordt ze steeds sterker en soepeler en kan ze haar achterhand goed onderzetten.

De clinics van Nelly duren een heel weekend. In dat weekend werk je vier keer met je paard (je rijdt allemaal individueel) waardoor je echt aan iets concreets kunt werken!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 10:31

Tjsa, die aftekeningen van Meagan zijn inderdaad erg leuk.

Misschien ben ik eigenwijs of zou je zeggen dat ik mijn kop in het zand steek, maar als Meagan inderdaad niet in staat zou zijn haar achterhand onder te laten treden, dan zou ze een aantal dingen die ze nu doet, niet eens kunnen doen.
Ze is namelijk wel degelijk in staat om haar rug te laten bollen en haar achterbenen onder te zetten. Door haar beperkingen in haar bouw gaat het allemaal misschien wat langzamer, maar ik weet zeker dat ze meer kan en beter loopt dan menig L-paard wat ik af en toe op wedstrijden door de baan gesleurd zie worden.
Gelukkig ben ik geen hokjesmens en weiger ik in L of Z te denken. Ik doe de oefeningen met mijn paard die voor haar nuttig en goed zijn en haar helpen sterker te worden en of dat nu een B, L , of Z oefening is, maakt mij niet uit. Zolang Meagan aangeeft dat ze de oefeningen aankan en ook mijn instructie met ons verder kan komen, zie ik het probleem niet in.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 13:33

Pipo schreef
Citaat:
Het is even om iets aan te geven. Maar een paard met zo'n bouw kan dat gewoon niet, dus ik vraag me af waarom jou instructrice je voor de gek houd. Omdat ze waarschijnlijk geld aan je verdient. Heel hard om te zeggen, maar helaas wel de waarheid. Geloven in iets kan heel goed zijn, mits realistisch!


Ik geloof alleen wat ik met mijn eigen ogen zie. En wat mijn eigen ogen zien is de realiteit dacht ik zo.
Jij gelooft niet dat een paard met een dergelijke bouw iets kan omdat je altijd hebt aangenomen dat als een paard maar een iets afwijkende lichaamsbouw heeft, het meteen niet deugt voor de dressuur / springen / ... En waarschijnlijk heb je je nooit verdiept in het werken met paarden die iets minder ideaal gebouwd zijn dan equus perfectus. Gelukkig zijn er mensen die dat wel doen en daar ook wel degelijk resultaat mee bereiken. Ik ben blij dat ik deze mensen ken. Dat mijn instructeur en instructrice geld aan mij verdienen door mij te laten geloven dat ik een dressuurtopper onder mijn kont heb, is een beetje een zielige veronderstelling, vind je ook niet?

Los daarvan... mijn paard zit goed in haar spieren, heeft ook buikspieren (dus ze is in staat om haar rug te bollen en te dragen...), zit goed in haar vel, wil graag werken en leren. Heeft geen pijn in haar rug, bekken of benen en ook haar hals en nek zijn niet gevoelig. Blijkbaar doen we met elkaar toch iets goeds met dit paard.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 14:39

Citaat:
Ik vind het alleen altijd zo jammer dat mensen niet toegeven dat het paard voor andere doeleinden gekocht is, en dat ze het romantiseren. En dat er mensen in meegaan.

Ik hoef helemaal niet toe te geven dat ik mijn paard voor een ander doel heb gekocht. Ik heb mijn paard groen als gras gekocht en heb gewoon les genomen net zoals ieder ander dat zou doen met een groen paard. Toevallig bleek deze overbouwde met een wat hollere rug geschapen Tinker dressuuroefeningen goed op te pakken (als ik zeg dat ze ook nog kan springen, dan romantiseer ik haar in jouw ogen vast nog meer) en ben ik daar iets meer mee gaan doen, juist ook om haar sterker te maken .

Maar, maak je geen zorgen, ze staat weliswaar niet voor de kar maar ik maak ook regelmatig een buitenrit met haar hoor.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 09:57

Haike schreef
Citaat:
Jammer dat er zo'n discussie losbarst. Als je het er niet mee eens bent, en je je gelijk toch niet kan halen, stop dan met dicusseren. Allebei volhouden zonder je (goed) in te leven helpt niet mee aan het goede klimaat van bokt.

Over het discussiepunt zeg ik verder niks. Denk dat dat geen zin heeft, zal eerst irl moeten zien, maar geef pipo niet meteen gelijk.

PS. Je hebt een mooi paardje!

Mij hoorde je al een tijdje niet meer... Dat discussiëren geen zin heeft was me al duidelijk geworden. Sommige mensen vormen zich een beeld waar ze maar moeilijk af te brengen zijn.

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat mijn paard niet de meest optimale dressuurbouw heeft, maar ik weet wel dat ze veel en veel meer kan dan dat hier wordt gezegd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers