Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:02

mooie pony..en zo ontspannen in de mond Haha! prachtig!

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:30

Wat een prachtige pony zeg! Je zit er ook weer netjes op. Ik vind hem ook wel wat weg hebben van Hilbert.

Gewoon een vraagje dus niet aanvallend bedoeld voor ik hier een hele bende achter mijn aan krijg Haha! : komt hij vanzelf zo hoog of is het de bedoeling? Misschien is hier al iets over vermeld want ik het hele topic nog niet doorlezen (ja het hele topic want je weet toch altijd volk te trekken met je chique pony's)

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:44

Wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat hij zo fijn ontspannen in de mond is, maar hij is gewoon van het bit af.... Achter het bit dus!
Niets geen aanleuning (ik bedoel het niet negatief naar Shanna hoor, dit beestje heeft al heel lang geen ruiter gehad)
Ik zeg dit omdat het me verbaasd dat zo snel roepen: ooooh mooi en zo ontspannen etc. etc.

Veel naar de hand rijden dus Knipoog Hij is wel mooi aan de maat Ja Veel plezier met hem....

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:45

Leuk dier weer Shanna.. Denk dat er weer veel jalours op je zullen zijn!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:48

heel leuk dier, inderdaad nog wat iel in de bespiering, maar nu jij erop rijd zal daar snel verandering in komen! heel veel geluk en succes gewenst met je nieuwe uitdaging!! zo te zien wordt dit ook weer een toppertje!!!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:56

ik ben het hier met Kel eens, geen aanleuning of niets. Maar het kan wel zijn omdat hij lang niets heeft gedaan Ja

Veel plezier met hem!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:03

Mee eens, vind em wel erg mooi, staat je goed Shanna Ja
Nu nog je punt op Taac scoren, heb je die al voor een 2e keer gereden?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:30

Ziet erg erg netjes uit veel succes met deze nieuwe

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:49

pasi schreef:
Wat een prachtige pony zeg! Je zit er ook weer netjes op. Ik vind hem ook wel wat weg hebben van Hilbert.

Gewoon een vraagje dus niet aanvallend bedoeld voor ik hier een hele bende achter mijn aan krijg Haha! : komt hij vanzelf zo hoog of is het de bedoeling? Misschien is hier al iets over vermeld want ik het hele topic nog niet doorlezen (ja het hele topic want je weet toch altijd volk te trekken met je chique pony's)


Ik had hem in de aanleuning liever wat lager gehad, maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken Haha! (Zie uitleg hieronder)

kel2004 schreef:
Wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat hij zo fijn ontspannen in de mond is, maar hij is gewoon van het bit af.... Achter het bit dus!
Niets geen aanleuning (ik bedoel het niet negatief naar Shanna hoor, dit beestje heeft al heel lang geen ruiter gehad)
Ik zeg dit omdat het me verbaasd dat zo snel roepen: ooooh mooi en zo ontspannen etc. etc.

Veel naar de hand rijden dus Hij is wel mooi aan de maat Veel plezier met hem....
Wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat hij zo fijn ontspannen in de mond is, maar hij is gewoon van het bit af.... Achter het bit dus!
Niets geen aanleuning (ik bedoel het niet negatief naar Shanna hoor, dit beestje heeft al heel lang geen ruiter gehad)
Ik zeg dit omdat het me verbaasd dat zo snel roepen: ooooh mooi en zo ontspannen etc. etc.

Veel naar de hand rijden dus Knipoog Hij is wel mooi aan de maat Ja Veel plezier met hem....


Hehe, ik begon me al af te vragen of het nou niemand op viel Haha!
Klopt, hij is inderdaad heel licht in de hand en hij had ook nog niet de aanspanning van achteruit naar het bit toe zoals het moet zijn, ik had het er alleen met opzet niet bij gezet, kijken hoeveel slimmerikken er waren Haha!
Hoofd halshouding moet inderdaad anders, lekker naar de hand toe, ben het er helemaal mee eens hoor. Maar voor de eerste keer hoor je mij niet klagen, hahaha, voor hetzelfde geld had ie met zn hoofd in de lucht gelopen zonder enige nageeflijkheid, dan heb ik liever dit. Door hem lekker actief te maken met overgangen en tempiwisselingen komt het straks vast goed!

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:12

Een pony wat voor het eerst na zo'n tijd weer rijdt vindt ik heel logisch dat je daar niet gelijk aan ''trekt''. Eerst op eigen benen lopen, want dat zal hoogstwaarschijnlijk ook niet gaan zoals het moet. Kijk alleen naar de bespiering. Dan kan je nooit verwachten dat hij van achter gelijk aan en bijtrekt. Eerst maar eens spiertjes kweken, maar dat komt bij jou wel goed heb ik het idee. Hij loopt er voor de 1e keer prima bij dacht ik. Je hebt een mooi opstapje en dat had ook wel anders gekunt

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:14

Mooi paard hoor! Haha! Maar als je had gezegt dat het een arabier was had ik je ook geloofd Tong uitsteken

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:48

Wow, het ziet er heel goed uit voor de eerste keer, maar dat had ik van jou ook niet anders verwacht Lachen
Echt weer een leuk dier.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:58

denk dat jullie best wel eens een erg leuke cmbinatie kunnen worden succes met deze!

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:55

Zo, vind het er goed uitzien voor de 1ste keer. (Heeft hij zijn naam nog eer aangedaan?? Haha! )

Veel succes met zijn 2-en, maar dat zal wel lukken!!! OK dan!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:02

Fijn paardje Shan!
Wel wat anders als zo'n fjord lijkt me.
(niet negatief bedoeld hoor)
Veel plezier en geluk met hem.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:10

Weer zo'n stoere!
Nu nog zien dat je hem kan laten uitschuiven en dan denk ik dat ik deze nog leuker vind dan die andere hengst Ja

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:47

Ik klim er zo weer even op, grond zal nu wel droog zijn dus hoop iets meer met hem te kunnen doen, zal straks even een update plaatsen!

Liins

Berichten: 7906
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Deventer. (Overijssel)

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:54

Whooo.. Wat een super mooi dier zeg! en kan ook hele eg mooi lopen nog veel succes met hem! Lachen

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:56

hey mooie foto's:D wat een lekkerding..
mijn welsh is ook een afstamming van downlands folklore..Haha!
nog veel plezier met je welsh;)
hopelijk heeft hij niet de trekjes die mijn pony heeft...zoals nog al eens lekker rodeooen enz:D

Anoniem

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:58

probeer zelf iets meer ontspannen te gaan zitten, en dieper... maar voor de rest mooi hoor! en mag wel iets dieper lopen, en wat meer ontspannen.. en in de aanleuning proberen te rijden ja

Soniador
Berichten: 475
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Sint-truiden,Belgiƫ

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:11

Heel mooi paard Haha!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:03

dat zadel ken ik ergens van.......

Bokkie is een heel leuk beestje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:23

siviap_mrl schreef:
probeer zelf iets meer ontspannen te gaan zitten, en dieper... maar voor de rest mooi hoor! en mag wel iets dieper lopen, en wat meer ontspannen.. en in de aanleuning proberen te rijden ja


Beestje is minstens 3 jaar niet gereden, lijkt me niet verstandig om hem dan diep in te stellen

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:30

Leuk hoor Lachen. Wle wat anders dan je andere paard he?? Haha! Ziet er erg braaf uit, houdt er wel rekening mee dat dit ineens om kan slaan.

Probeer hem meer laag en rond te rijden, hij kropt zich ontzettend op, wat wel zonde is, omdat ie fijne bewegingen heeft volgens mij.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Nieuwe hengst @ work: Bokkesprong Casjmier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:53

Na jouw inleidende verhaal verwachtte ik 1 of andere rodeofotosessie. Staat er ineens zo'n heel gaaf dier op de foto! Wat een lekker ding! Rijden komt vanzelf goed, hij heeft al zo lang niks gedaan. Veel succes. Lachen