Treasure voor en na de verhuizing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Treasure voor en na de verhuizing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 06:38

Afbeelding
Nog nietsvermoedend in het weiland afscheid nemen van haar vriendjes

Afbeelding
En al aangekomen na een lange vermoeidende en vooral spannende rit naar mijn nieuwe stal/weiland. Even in de grote losgooibak bijkomen!

Afbeelding
Best boeiend al die dingen hier. Wat nou benen strekken... alles bekijken zal je bedoelen!

Afbeelding
Ben ik mooi zo??? Niet dat ik wat interessants zie, nee, wil gewoon mooi op de foto komen!

(verslag van de reis naar haar nieuwe stal volgt later vandaag bij verslag van de dag!)

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 07:40

Wat een mooi paardje joh!
echt prachtig *LOL*
Wat een lief hoofdje Haha!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:17

echt een leuk paardje ja
vind die kluer ook heel mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:40

Prachtig koppie! Ga je haar nu inrijden of gaat ze eerst nog een zomer het land op?

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:48

Wat een schattig koppie.

Ben je niet bang dat als ze gaat rollen dat ze vast komt te liggen in het hek met verticale spijlen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:49

Echt leuk paard Heeft ze nou een wazig kolletje op haar hoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:10

Echt een schattig koppie, heel mooi. Ben wel benieuwd hoe dat halsje zich zal ontwikkelen.
Ik vind dat trouwens een doodenge omheining voor een losgooibak... Nog nooit eentje met een voet erin gezeten?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 09:11

Summertje"]
Echt leuk paard Heeft ze nou een wazig kolletje op haar hoofd?
[/quote]
Ze is een schimmel en daar gaat het veranderen van kleur het hardst!
Ze moet dus helemaal wit worden.

[quote="spokey schreef:
Ben je niet bang dat als ze gaat rollen dat ze vast komt te liggen in het hek met verticale spijlen.

loop nu al 2 jaar rond hier op stal, heb nog een paard vast zien liggen in het hek, heel maf, maar dat was dus ook mijn eerste gedachte.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:14

mooi beestje zeker... krijgt ze nu ook nieuwe vriendjes?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:15

Wat een leukerd !
Lief koppie heeft ze, het is echt een sjiek ding hoor !

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:46

Wat een leukerd en jeetje wat een onderhals, daar heb je nog zat aan te rijden Haha! om die eraf te krijgen! Is ze al zadelmak of moet dat allemaal nog gebeuren?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:49

haha die hals komt wel goed als ze gaat trainen met hem veel veulen/jonge paarden hebben dat.

Dus het is alsog goed afgelopen met de keuring. Volgens mij heb ik er niets meer over gelezen of ik moet het gemist hebben Verward . Geen spat of ocd?.

verder erg leuk paardje alleen schimmel . Een fijn en leuk paard heeft geen kleur.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:38

Wat is ze fotogeniek zeg! Mooi sprekend hoofd heeft ze!

nic0le007
Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:10

wat een geweldig diertjee!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 12:51

Prisca schreef:
haha die hals komt wel goed als ze gaat trainen met hem veel veulen/jonge paarden hebben dat.

Dus het is alsog goed afgelopen met de keuring. Volgens mij heb ik er niets meer over gelezen of ik moet het gemist hebben Verward . Geen spat of ocd?.

verder erg leuk paardje alleen schimmel . Een fijn en leuk paard heeft geen kleur.

Die onderhals maak ik me ook totaal geen zorgen over. Komt wel goed. Beestje heeft nog niets gedaan dus de bovenhals spieren zijn gewoon nog niet ontwikkeld. En ze stond hier wel heel extreem gespannen, het is nog een kleine baby in een nieuwe omgeving, na een rit op de trailer met een valpartij, dus ze was flink gestresst!

De keuring gaat woensdag verder. In 1 week tijd heeft ze geleerd om haar achterbenen op te tillen. Dus dat gaat heel erg goed. Heb zelf al een paar keer de spatproef geprobeerd met haar en dat ging goed, net 1 pas wat minder zuiver, allebei de benen.
Woensdag komt de dierenarts dus speciaal daarvoor en als dat goed is, dan kan ze zonder problemen bij een andere verzekering zo in de dekking die ik in de eerste instantie wilde.

Ik maak me er echt totaal geen zorgen over. Ben gek op het beestje, heb haar voor een lage prijs gekocht en mocht het echt minder zijn, dan zien we wel waar we uitkomen. Het ene paard heeft nooit last van spat, het andere wel. En anders zit er perfect bloed in om mee te gaan fokken. Dacht dat spat niet erfelijk was. Of heb ik dat mis???

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:16

Ah ze staat al bij jou, ik vind het ook een heel mooi beestje hoor. Een schimmel daar droom ik al zo lang van. Ik hoop voor je dat ze helemaal correct is. Veel geluk met je droompaardje.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:18

wat een prachtig beestje!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:46

ze is prachtig!
nogmaals gefeliciteerd!
kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met haar!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:47

heeft ze het naar de zin bij jou?
echt wel een mooi paardje zeg Lachen
veel plezier met haar Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:52

Kleintje schreef:
De keuring gaat woensdag verder. In 1 week tijd heeft ze geleerd om haar achterbenen op te tillen. Dus dat gaat heel erg goed. Heb zelf al een paar keer de spatproef geprobeerd met haar en dat ging goed, net 1 pas wat minder zuiver, allebei de benen.
Woensdag komt de dierenarts dus speciaal daarvoor en als dat goed is, dan kan ze zonder problemen bij een andere verzekering zo in de dekking die ik in de eerste instantie wilde.

Ik maak me er echt totaal geen zorgen over. Ben gek op het beestje, heb haar voor een lage prijs gekocht en mocht het echt minder zijn, dan zien we wel waar we uitkomen. Het ene paard heeft nooit last van spat, het andere wel. En anders zit er perfect bloed in om mee te gaan fokken. Dacht dat spat niet erfelijk was. Of heb ik dat mis???


Ik zal heeeeel hard duimen voor je. Helaas zie ik op dit moment hele leuke jonge paarden afkeuren op simple dingen. Wees dat wel bewust van en als je twijfel hebt foto maken of niet doen. Het is doodzonde een paard te hebben die op een gegeven moment ongeschrikt blijkt te zijn. Hoe lief en mooi hij ook is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:47

Ik vind dat ze een vreselijk mooi koppie heeft!!!! Prachtig. Veel plezier met je aanwinst en ik zal duimen voor je!!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:22

Ik vind ook dat ze een ontzettend sprekend hoofdje heeft, echt een beauty! Veel plezier met haar!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:02

lekker ding joh

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:17

Kleintje schreef:
Het ene paard heeft nooit last van spat, het andere wel. En anders zit er perfect bloed in om mee te gaan fokken. Dacht dat spat niet erfelijk was. Of heb ik dat mis???


Helaas, spat is wel erfelijk,... En ik denk dat de meeste paarden met spat er wel last van hebben of krijgen op den duur. Ik wens je veel succes en wijsheid!