Voor Yentl: paarden aan de teugel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 05:06

ehmmm sorry dat ik het zeg maar het 'gewone 'aan de teugel is eigenlijk anders dan deze foto's deze paarden zijn allemaal opgericht.


gewoon aan de teugel gaan dan is de hals lang en rond en de neus op ongeveer borsthoogte
like this:



Afbeelding
Afbeelding
op deze laatste foto loopt ie al eigenlijk net ietsje dieper dan 'gewoon'aan de teugel(wat juist goed is om je paard los te maken,laag en diep en rond rijden,wat op deze foto van toepassing was)

uit een enquete van ontario:

Citaat:
# Wie vindt je de beste ruiter/amazone?
kim telgen(nimber)



als je echt wilt zien hoe een pard goed aan de teugel gaat moet je maar eens in het boek van ernest van loon kijken:ruiters en rechters.
bovenstaande amazone heeft les van een instructeur die door ernest van loon is opgeleid(toch kim?)



_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-14 05:12 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 23:07

tja kim telgen is nou eenmaal een schoolvoorbeeld van netjes en goed rijden,precies zoals het hoort............en dat weet ik uit eigen ervaring

soms is het beter om te zwijgen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 23:22

niks niet teveel eer kim!als ik op lot zit voel ik wat jij hem hebt geleerd:precies zó hoort een engels geschoold paard te lopen.en niet anders.en dat heb jij helemaal zelf gedaan:dusse:kim je bent echt een top ruiter alleen weet je het zelf nog niet

soms is het beter om te zwijgen


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 23:43

ja dan komt het verhaal achterhandondertreden en voor oprichten erbij..........daaar is kim in haar lessen deels al mee bezig.dit oprichten word in de Z al gebruikt en gaat door naar lichte tour enz.
maar dan werk je dus met de achterhand van het paard onder de middenhand naar voren dat ie van voren 'omhoog'komt en dan ga je naar de oprichting werken,maar das een lange weg alleen weet ik zeker dat kim er komt!want zij heeft haar paard zo goed op haar zit gereden en niet in zijn mond gezeten(nooit)dat hij zijn achterhand al deels goed ondertreed,maar door eerst laag en rond te oefene pak je hem later op en verschuift het evenwicht naar vnml. de achterhand bij opgericht zijn........

soms is het beter om te zwijgen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 23:51

das de top merrie van frans:charlotte
deze merrie is al ster en wint zowat altijd eerste premies.
vorige fokdag won ze nog de dagkampioenschap en haar veulen het veulenkamioenschap
deze merrie is al rond de 17? toch kim? en loopt nog steeds als een trein.naast floor vind ik deze merrie echt geweldig.........en het karakter van die merrie is meer dan top!
Afbeelding
dit is dezelfde merrie pluutje

soms is het beter om te zwijgen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:06

ja klopt nimber maar ik wist even niet meer wat ze nu allemaal al was geworden dus zette ik er dit bij en ziet gij:het word vanzelf aangevuld Schijnheilig

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 60 bezoekers