Mennen op het roggebotzand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:21

Mijn vadermens moest zijn nieuwe fototoestel testen en wij hadden zin om te gaan rijden in een hip bos dus we zijn weggegaan met de trailer.

Afbeelding
Kar mee

Afbeelding
Foxy mee

Afbeelding
Oscar mee

Afbeelding
Kan er nog wel een bij

Afbeelding
Aangekomen, inspannen

Afbeelding
En weggg

Afbeelding
Actiee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Check Floeb
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En weer terug:
Afbeelding
Dat was het weer!

taffy

Berichten: 1071
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:22

wat een leuk span
ziet er super cool uit
mooie omgevind ook daar zeg

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:11

Oooh, ziet er heerlijk uit zeg!
Geweldig leuk spannetje heb je en dat hondje! Wat een poepie!
Waar is het roggebotzand ongeveer? Hier (nunspeet) in de buurt ergens?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:14

Oh echt prachtig span Weet niet waar het 'roggebotzand' ergens ligt in Nederland, maar zal wel een super locatie zijn om eens lekker te gaan rijden

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:17

Mooie foto's Agnes.
Wel grappig, een helemaal uitgelaten rondrennende Floeboe, en dan zo'n nuffig Keizertje op de bok
Jullie hebben wel een erg leuke aanspanning hoor

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:17

JoyCiej007 schreef:
Oh echt prachtig span Weet niet waar het 'roggebotzand' ergens ligt in Nederland, maar zal wel een super locatie zijn om eens lekker te gaan rijden


Dat ligt in de Flevopolder, bij het roggebotbos.....

Wil jullie ook eens uitnodigen om in Zeewolde de 80 km ruiter- en menroute onveilig te komen maken. We hebben men- en crosshindernissen, drie waterbakken en een plek waar je aan het strand mag rijden. Ik ben nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de routes....

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:20

je hebt daar zeker mooi de ruimte om te crossen. ziet er heel gaaf uit zeg.!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:40

polly2 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Oh echt prachtig span Weet niet waar het 'roggebotzand' ergens ligt in Nederland, maar zal wel een super locatie zijn om eens lekker te gaan rijden


Dat ligt in de Flevopolder, bij het roggebotbos.....

Wil jullie ook eens uitnodigen om in Zeewolde de 80 km ruiter- en menroute onveilig te komen maken. We hebben men- en crosshindernissen, drie waterbakken en een plek waar je aan het strand mag rijden. Ik ben nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de routes....


Ohja, dat is zéker een idee woon zelf in Overijssel, Deventer, dus opzich qua afstand valt het nog wel mee alleen probleem is dat wij helaas niet beschikken over de luxe van een trailer... moet ik dan toch maar eens iets regelen, is mooi voor in de vakantie, een lekker dagje weg voor menner én paard

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:41

Waar precies is dat in Zeewolde? Lijkt me ook leuk om te gaan mennen.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:29

Lepeltje schreef:
Waar precies is dat in Zeewolde? Lijkt me ook leuk om te gaan mennen.



Het bos van Zeewolde ligt tegen het dorp aan. Vlak achter de manege heb je een kleine waterbak en een menhindernis en crosshindernissen voor onder het zadel. Vlak bij Camping de Parel heb je een hele grote nieuwe waterbak. Als je vervolgens de route volgt kom je nog een menhindernis tegen die tevens onder het zadel gesprongen kan worden.
Wat verder van het dorp heb je het Erkemederstrand. Je moet dan wel door de slagboom (kost een euro) en dan mag je met paard en/of aanspanning het strand op. Ook met de hond trouwens.
Verderop in het Hulkesteinse bos bij Manege Horsepower heb je nog een waterbak. Die heb ik zelf nog nooit gereden. Mijn paarden staan aan de rand van het dorp op de dierenweide. Van daaruit is het Hulkesteinse bos ongeveer anderhalf tot 2 uur weg...zo ver ben ik nog niet geweest, ben ik van plan van de zomer een keer te doen, een keer een dagtocht maken.
Je kunt parkeren bij de hockeyvelden als daar geen wedstrijden zijn, je kunt bij de manege aan de dasselaarweg parkeren, bij de dierenweide aan de woldlaan, maar je kunt ook bij pensionstal Cats parkeren als je naar het erkemederstrand wilt, of bij Horsepower als je naar het hulkesteinse bos wilt.
Je kunt ook bij de accomodatie van de Zeewolderruiters parkeren, maar dat ligt net niet helemaal centraal. Het kan wel...maar als je bijv. bij de dierenweide parkeert kun je direct alle kanten op.
Voor meer informatie: www.zeebodemtrail.nl, www.woldhof.nl
Je kunt bij de vvv in Zeewolde een kaart kopen voor 10 euro. Van dat geld wordt het onderhoud en de aanleg van nog meer hindernissen gesponsord.
Je kunt ook bij Den Besten in Hierden zo'n kaartje kopen.
Als je zo'n kaartje wilt, kun je mij ook PB-en, ik kan het opsturen als je mij de 10 euro overmaakt. Heb een voorraadje thuis liggen voor de verkoop!

Mormel
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:45

Ziet er leuk uit!!
Het ziet er ook uit dat de pony's het ook leuk vinden!!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:47

Ziet er gaaf uit zeg! Die pony's vinden het ook leuk, de hele tijd oortjes naar voren

Leuk spannetje

BEOGIDEON
Berichten: 10
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:17

polly2 schreef:
Lepeltje schreef:
Waar precies is dat in Zeewolde? Lijkt me ook leuk om te gaan mennen. Cool



Het bos van Zeewolde ligt tegen het dorp aan. Vlak achter de manege heb je een kleine waterbak en een menhindernis en crosshindernissen voor onder het zadel. Vlak bij Camping de Parel heb je een hele grote nieuwe waterbak. Als je vervolgens de route volgt kom je nog een menhindernis tegen die tevens onder het zadel gesprongen kan worden.
Wat verder van het dorp heb je het Erkemederstrand. Je moet dan wel door de slagboom (kost een euro) en dan mag je met paard en/of aanspanning het strand op. Ook met de hond trouwens.
Verderop in het Hulkesteinse bos bij Manege Horsepower heb je nog een waterbak. Die heb ik zelf nog nooit gereden. Mijn paarden staan aan de rand van het dorp op de dierenweide. Van daaruit is het Hulkesteinse bos ongeveer anderhalf tot 2 uur weg...zo ver ben ik nog niet geweest, ben ik van plan van de zomer een keer te doen, een keer een dagtocht maken.
Je kunt parkeren bij de hockeyvelden als daar geen wedstrijden zijn, je kunt bij de manege aan de dasselaarweg parkeren, bij de dierenweide aan de woldlaan, maar je kunt ook bij pensionstal Cats parkeren als je naar het erkemederstrand wilt, of bij Horsepower als je naar het hulkesteinse bos wilt.
Je kunt ook bij de accomodatie van de Zeewolderruiters parkeren, maar dat ligt net niet helemaal centraal. Het kan wel...maar als je bijv. bij de dierenweide parkeert kun je direct alle kanten op.
Voor meer informatie: www.zeebodemtrail.nl, www.woldhof.nl
Je kunt bij de vvv in Zeewolde een kaart kopen voor 10 euro. Van dat geld wordt het onderhoud en de aanleg van nog meer hindernissen gesponsord.
Je kunt ook bij Den Besten in Hierden zo'n kaartje kopen.
Als je zo'n kaartje wilt, kun je mij ook PB-en, ik kan het opsturen als je mij de 10 euro overmaakt. Heb een voorraadje thuis liggen voor de verkoop!

Goh, deze omschrijving lijkt helemaal niet op het werkelijke Hulckesteijnse bos, dat ik vanaf Horsepower elke dag onveilig maak met twee paarden. Ook het bos bij Mensink doe je mooier voor dan het is.... Beter kun j eerlijk zijn, anders komen straks karren vol mensen naar Zeewolde en valt het allemaal tegen! Daarnaast is het zo dat Patrick het over het algemeen niet op prijs stelt als je daar parkeert en ook bij Horsepower betaal je parkeergeld!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:49

Nou, ik doe niks mooier voor dan het is.
Het is er echt goed rijden. Je moet het alleen willen zien. Het bos achter de golfbaan en achter de manege heeft een opknapbeurt gehad en is er voor het rijden veel beter van geworden.
Het Hulkesteinse bos kan ik niet over oordelen, daar ben ik nog nooit geweest, maar dat zei ik ook in mijn stukje.
Patrick vindt het overigens prima als mensen parkeren bij hem. Hoe kom je daar nou bij dat hij daar niet op zit te wachten! Hij is voorzitter van de stichting Zeebodemtrail. Ik heb samen met hem en met een heleboel andere vrijwilligers keihard gewerkt aan de routes. Het uitdenken, palen slaan, borden ontwerpen en plaatsen... Denk je niet dat hij het dan niet leuk vindt als er mensen van elders komen om hier ook van te genieten?
Echt wel....en dat weet ik van hemzelf.
Hij is superenthousiast over de routes. En ik ook. We zijn behoorlijk uitgebreid van 15 km naar 80 km in totaal. De hindernissen en de waterbakken zijn hartstikke leuk geworden. Regelmatig neem ik mensen van elders mee het bos in en die zijn alleen maar enthousiast.
Natuurlijk kun je de omgeving en de begroeiing niet vergelijken met bossen op het oude land. Natuurlijk zijn er her en der stukjes waar de klei (te) nat is en waar SBB iets te enthousiast is geweest met herstellen van paden met steentjes (niet prettig), maar het overgrote deel van de route kun je prima rijden.
Ik vind het jammer dat jij zo negatief bent. Juist mensen van buitenaf zijn wel enthousiast. Wel zo leuk voor de mensen die veel energie in de totstandkoming van de route hebben gestoken. Ik nodig je bij deze uit om eens van de dierenweide af met me mee te rijden. Dan kan ik je laten zien hoe de mogelijkheden zijn, want volgens mij heb jij geen reëel beeld van het totaal (dat kan natuurlijk).
Dat Horsepower geld vraagt voor parkeren...dat moeten ze zelf weten...ik vind het minder slim....je zou kunnen gokken dat de mensen daar nog een consumptie nemen etc. Net zoals je op de Veluwe bij talloze plekken kunt parkeren en daarna wat drinken (zoals bijv. bij Onder de Kastanje in K'wijkerbroek)... Het was trouwens ook niet de afspraak binnen de werkgroep...maar ja....

Venna

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Sint-Niklaas

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:57

leuke foto s
die hond vind ik echt grappig.. Knipoog

BEOGIDEON
Berichten: 10
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:09

Je praat over een waterbak in het Hulckesteijnse bos----- ik denk dat je die plas bedoeld? Die van 1 bij 2 meter?

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:46

BEOGIDEON schreef:
Je praat over een waterbak in het Hulckesteijnse bos----- ik denk dat je die plas bedoeld? Die van 1 bij 2 meter?



Zoals ik al zei...ik ben daar nog nooit zelf geweest. Hannah heeft mij ooit vol trots over die waterbak verteld....dus of het wat voorstelt...dat weet ik dus niet, ik ben op de info afgegaan die ik gekregen heb.
Voor de inrichting van de routes heb ik voornamelijk gewerkt in het bos achter de golfbaan, bij de Parel en het polderbos en bij Patrick en achter de dijk bij de RCN. Het hulckesteijnse ken ik alleen van papier en vanuit destijds Arie D. die er verantwoordelijk voor was.
Is de bak te vergelijken met die achter Patrick?
De nieuwe bak bij de Parel is echt supergroot. Die heeft vier ingangen en kan als volwaardige menhindernis ingezet worden. De bodem is verhard en de hoeveelheid water wordt geregeld vanuit de naastgelegen vaart, dus is altijd hetzelfde.
In het begin was het te steil afgegraven, degene die dat deed had niet goed opgelet hoe we het wilden hebben, maar het is hersteld. Van de aarde die uit de bak ik gekomen zijn heuveltjes gemaakt waar je overheen kunt rijden. En er staat nog een hindernisje bij waar je overheen kunt springen.
Als je dit vergelijkt met bijv.de bossen in Putten....tja...daar kun je heel anders rijden, de sfeer is anders (heb er net een week gebivakkeerd met de paarden)...maar daar heb je helemaal geen waterbak...dus wellicht moeten we kijken naar wat we wel hebben ipv niet...
Maar ik nodig je nogmaal van harte uit, om de grote bak samen met mij eens onveilig te maken!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Mennen op het roggebotzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:51

Gave omgeving om lekker te mennen met je paardjes.
Vind het een leuk span om te zien OK dan!