mijn nieuwe paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 17:54

mijn nieuwste aanwinst:
3 jarige hele donkerbruine oldenburger ruin. Hij is 4 wkn terug gecastereerd en gekeurd toen hij na 3 luie eetjaren in he land op stal kwam.
Met een half smal blesje. geen wit aan de benen.
nog groen, ben nu bezig met het leren longeren etc..
v. Painter's Row xx x Welton (v. Weltmeyer) x Westminster (v. Weltmeister)
zijn vader is dus Painter's Row xx, dit is een volbloed die bij het Oldenburger is goedgekeurd. Zijn moedre is van de hengst Welton. Welton is Weltmeyer.

foto Painter's Row xx ,zijn vader
Afbeelding
PAINTER’S ROW xx 1992 Bruin 1.69 Oldenburg, Holstein

Royal Academy xx - Shirley Heights xx - Shantung xx

Painter’s Row is een fantastisch gemodelleerde grote volbloed met een zelfverzekerd evenwichtig karakter en een functioneel bewegingsmechanisme. Hij “bukt” over de sprong als uit het boekje. In Oldenburg en Holstein gekeurd en dus Register A hengst in KWPN verband. Zijn vader Royal Academy xx en wordt door de Ierse toptrainer Vincent O-Brian beschreven als, “one of the best yearlings I have ever seen”. De eerste jaargang zijn grote sierlijke goed bewegende jaarlingen. Kortom een koninklijke volbloed.

Weltmeyer:
1984 16.1 chestnut stallion
Stallion Performance Test: Adelheidsdorf 1987 143.96 1/40,
Dressage:143.94 1st, Jumping: 141.44 3rd
1986 Stallion Licensing Champion
1987 German Champion Three Year Old
1987 Stallion Performance Test winner
1989 Stallion Conformation Champion in Hannover
1989 DLG Champion in Frankfurt

Weltmeyer (World Cup I) is considered to be one of the All Time Great Hanoverian sires. With his breathtaking movement and presence, Weltmeyer won his Stallion Performance Test in 1987 placing first in dressage with 143.94 points and third in jumping with 141.44. In 1989, he was Stallion Conformation Champion and DLG Champion and in 1998, he was named "Stallion of the Year". As a sire, Weltmeyer has proven himself to be a producer of Champions. To date, he has produced 70 Approved sons, 242 State Premium mares and countless top riding horses. It is no wonder that Weltmeyer is considered to be the "Stallion of the Century".


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hieronder zie je links Weltmeyer
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding




_________________
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
maar als ze komen te sterven valt er niks te erven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-07-31 21:30 ]</font>



Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 18:19

Jep dit zijn foto's van zijn ouders die ik op internet heb kunnen vinden want ik heb geen scanner.
In het Oldenburg is het zo dat paarden een nr. krijgen ipv naam, dus op zijn kont heeft hij het teken van het oldenburger zuchtverband en nr. 80. Dit heeft met de stam te maken waar hij uit komt.
Maar oficieel moet het in het oldenburg met dezelfde letter beginnen als de naam van zijn vader dus met een P..............suggesties??

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 18:45

Is afgesproken kom jij maar een keer foto's maken !! Als je toch een scanner hebt kun je er ook een paar foto's opzetten van mijn expaardjes }> Pling

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 18:56

dank je.
wat vinden jullie van paddington, roepnaam paddy of beer. van beertje paddington. (leuk he desiree Cool ).
Het is nl echt een beertje om te zien.
Het zal we 'de bruine' blijven, lekker orgineel, not.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-01 20:19

dank je

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 14:51

Ik heb al hele mooie fotoss vd zangersheide merrie hoor, tijdens het werk en springen.
En deze is springen dressuur en echt een oldenburger om te zien en niet superheet, ziet er niet uit als een volbloed ofzo, vandaag voor het eerst met zadeltje gelongeerd en hij was heel braaf nadat hij even flink gebokt had.....hahah lenig is hij in ieder geval wel maar ook al heel braaf op de stemhulpen zoals draf stap galop en halt, en dat na 3x. Hij is intelligent genoeg.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers