serieuse vraag: Heb ik foto maak talent!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 13:50

Dit is maar een greep uit mijn foto collectie. het zijn ook de nieuwste foto's die ik gemaakt heb. Maar als ik ze vaak bekijk vind ik ze heel mooi geworden. Heb ik talent?? En dit is een serieuse vraag. Hoe kan ik het aanpakken om misschien wel voor een blad foto's te maken. Gewoon de foto's opsturen. Ik heb nog veel meer foto's maar die zitten ingeplakt. Ik zou zeggen oordeel zelf eens en geef eens een serieuze mening.
[img]../upload/184/felixkijk2.jpg[/img]
Felix nog in Hoogwoud, wel jammer van dat rode apparaat op de achtergrond


[img]../upload/184/ashley.jpg[/img]
Nog een pony van mijn vorige stal Ashley.
Valt niet veel te verbeteren aan deze foto he?
[img]../upload/184/felixstal.jpg[/img]
Felix voor zijn oude stal in Hoogwoud.
[img]../upload/184/felixzadel.jpg[/img]
Felix op de laatste avond in Hoogwoud achterin het land.
[img]../upload/184/nero.jpg[/img]
Nero een oude stalgenoot.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:52

ik vind ze errug mooI!! maarre dat rooie op de achtergrond maakt het juist 'af' hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:59

hm ik vind ze best goed, je kan ze mischien verbeteren door er meer over na te denken en soms kan jke dan echt iets laten zien op foto's . die 1ste laat zien dat de haflinger op de boerderij staat hehe maar die met dat wetserntuig op i echt fantastisch

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 14:05

ik denk wel vaak na over de achtergrond enzo, maar vaak is het niet mogenlijk om je paard dan juist daar neer te zetten.
Wat mij nu vooral opviel zijn de houding van die koppies.

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:07

allemaal oortjes naar voren, heb je wortels in je camera Haha!

betreft blad, gewoon een foto opsturen en vragen wat ze er van vinden ofzo

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:25

ik vind ze ook heel mooi, maar wanneer heb je talent?
Ik zou ze gewoon opsturen, wie weet.. Cool

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:21

Hoi,

Ik hev vijf jaar fotografie gehad en ik kan je misschien nog wat tips geven.
-zorg dat je altijd goed kijkt naar het onderwerp en de omgeving. Druk nooit zomaar eens af. denk er eerst over na.
- zorg dat je het onderwerp er goed op hebt. Op je foto's staat nog erg veel rand. Bij de eerste foto is het rode apparaat toch wel overheersend. jammer dus. Ook is er erg veel lucht. Op de derde foto is dat al veel beter. Op de zesde foto is het wat minder.

Een goede fotograaf weet op het juiste moment af te drukken. nou schieten de meeste fotograven een rolletje vol en als er een goede foto bijzit dan is dat meegenomen.

Dus ga eens op zoek naar leuke onderwerpen. koop een spiegel reflex camera waar je alles moet instellen. Zo kun je wat gaan proberen met verschillende sluitertijden. Kies ook eens anders standpunten. ga bijv eens liggen op het gras en maak dan een foto. Op klim eens op iets.

En anders zorg je dat op gelijke hoogte zit als het onderwerp. Dus voor een hond moet je door de knieen.

Verder weet ik het zo niet. maar de foto's zijn goed genomen hoor. Bij fotografie komt er nog wat meer bij kijken. Als je dat voor je beroep wilt doen. je moet dan van een slecht onderwep toch nog wel wat kunnen maken.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:35

ik ga helemaal met heike mee:als je een goede fotograaf bent weet je binnen elke foto zo'n compositie te maken dat er geen storende faktoren op de foto zijn er er niet teveel 'lucht' op de foto's voorkomt(de bovenranden en onderranden hebben vaak een groot stuk gras erop en een groot stuk lucht,das zonde van je fotopapier,je moet zeg maar je object binnen het vierkant plaatsen dat je weinig anders wat niet van toepassing is erop krijgt.)
nog voordat je op je knopje klikt moet je eerst kijken of er dus storende dingen in beeld zijn en of je een goede compositie(=verhouding)gemaakt hebt.
ik ben zelf opgeleid tot fotograaf en meestal bij paarden zijn bovenstaande regels bijna onuitvoerbaar omdat een paard gewoon nooit stil staat(enkele uitzonderingen daargelaten,ik had laatst van een paard 2 foto's gemaakt en ik was binnen 4 sec.klaar en ze waren perfect gelukt.dat paard ging er ook echt voor staan!heel fotogeniek paard,hij wist het volgens mij ook gewoon)
ik schiet gewoon een hoop rolletjes vol en pik de beste eruit want met paarden(en dieren)is compositair fotgraferen heel moeilijk.ze bewegen veel te veel.
tinkerbell is a-fotogeniek,die houdt net zolang haar hoofd de andere kant op tot ik dat ding wegleg,en al duurt het een half uur,ze wil NIET mooi op de foto komen(alleen als er toevallig een hengst langsloopt is haar aandacht vervlogen en maak ik daar dankbaar misbruik van)maar goed,om tot een punt te komen.
ik vind je foto's best van goede kwaliteit.
idd de punten die heike noemt zijn fotografisch gezien onnodig geweest.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:48

Jaa ik vind het erg mooie foto's. Ik wou dat ik zulke mooie foto;s kon maken. Ik ben namelijk gek op foto;s, ik kan ze alleen niet zo goed zelf maken.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:27

Nou ik vind het toch wel heel erg mooie foto's hoor! Ik wou dat ik zulke mooie foto's kon maken..

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:35

Ik vind dat je hele mooie foto's gemaakt hebt. Ik ben ook zo'n foto-maak figuur *LOL* En allicht dat er altijd wat aan te verbeteren valt Knipoog Dat is bij mij ook zo. Het kost je heel veel fotorolletjes *LOL* Ik ga ook altijd liggen of door m'n knieen of wat dan ook.
Dit is tot nu toe (vind ik dan) mijn beste foto die ik ooit gemaakt heb. En het is echt geen ansichtkaart *LOL* Dit is mijn hond Bayka toen ze 11 maanden oud was...
[img]../upload/344/bay.jpg[/img]
groetjes.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:13

Ik vind dat je wel mooie foto's hebt gemaakt. Ik zou het echt niet weten of je een goede fotograaf zou kunnen worden. 1 ding zeker, je kunt het beter als mij! ( I love pappa met zijn nieuwe fototoestel en fotografeertalent..... Haha! Haha! Haha! Haha! )

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 20:40

Nog ff reactie op Heike en Sanderijn.
Wel bedankt voor de tips, met de meeste probeer ik wel rekening te houden en toevallig heb ik deze foto's van onderaf genomen.
Vaak heb ik het plaatje wel in mijn hoofd maar ja het zijn paarden he die bewegen Extreme duivel
Voor die foto van Ashley en die van Felix met dat werktuig heb ik wel 3 kwartier voor in het land gezeten. Niet dat ik het erg vind vind het juist leuk.
Maar misschien is een cursus wel wat.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:35

Ooh wouw, een haffie!!!(ben een beetje haflingergek)
Jammer dat hij staat te grazen.
-Alice-

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 14:43

Hele mooie foto´s hoor! Mijn complimenten!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:07

ik vind dat het mooie foto's zijn en dat rooie ding is juist goed want dat maakt de plaats duidelijker. mijn foto's staan altijd mijn vingers op, die houd ik dan perongeluk voor de lens. ik denk dat je foto's goed genoeg zijn voor in een blad.