Layla mijn hond heeft een aanrijding overleeft !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Layla mijn hond heeft een aanrijding overleeft !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 16:20

Afbeelding

Dit is Layla een witte herder x goldenretriever.
Half november is zij aangereden door een auto, mijn moeder was met Joey en Layla aan het wandelen en liet ze los langs de weg (met een hele grote sloot er tussen) Joey zag aan de andere kant van de weg een hond lopen en die ging door de sloot over de weg heen naar die hond, net dat kleine stukje sloot was droog ... . Layla die rende er achteraan, halverwege de weg dacht ze ~he waar is m,n baasje?~ dus ze rende weer terug toen kwam er een auto aan en die raakte haar van de voorkant toen kwam ze een paar meter verder op teregt op de weg, de auto kon nooit zo snel remmen en reed er vervolgens nog over heen (niet met opzet de man stoptte daarna wel) Grote paniek natuurlijk...Layla naar de dierenarts gebracht bleek ze een gebroken rib en een klaplong te hebben, haar heup was op 3 plaatsen gebroken, haar neus was van binnen helemaal kapot en haar kaak was ontzet. Wonder boven wonder is ze er weer helemaal boven op gekomen !! Ze heeft ongeveer 1 week bij de dierenarts gelegen voor onderzoek rontgenfoto`s, pijnstillers en eggo`s voor eventueel inwendig letsel. Aangezien in haar andere heup artroze was ontdekt konden ze de heup niet opereren omdat ze anders na de operatie haar heup met de artroze te veel ging belasten. Dit kon ook wel geopereerd worden alleen dat wouden we haar niet aan doen. De dierenarts had gezegd omdat het nog een jonge hond is (8maand toen) zullen de breuken zelf herstellen ....Dat klonk ons heel raar in de oren, hoe kan een heap die op 3 plaatsen volledig gebroken is nou weer aanelkaar groeien zonder enige medische hulp Verward Na dat ze ongeveer een week bij de dierenarts was geweest mocht ze naar huis (eindelijk Lachen ) Thuis heeft ze 6 weken in een bench gelegen en ze mocht alleen even haar behoeftes buiten doen voor de rest alleen in de kooi liggen. Na die weken in een bench mocht ze weer kleine stukjes uit. Nu is het inmiddels bijna 3 maand geleden en je ziet er niks meet van alles is volledig herstelt !! (op wat littekens na dan) Het enige wat ze aan het ongeluk heeft over gehouden is een angst voor auto`s (als ze op haar af komen) maar dat wordt steeds minder O ja en ze is NOG liever geworden !!! *LOL* Lovers

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:22

pff zeg geluk gehad
die had een engeltje mee denk ik Lachen
mooie hond hoor!!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:24

Wat een geluk !
Het is een supermooie hond !

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:35

Ow super eng lijkt me dat. Wel fijn dat alles goed is gekomen het had heel anders kunnen aflopen

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 16:50

Stephanie100 schreef:
Ow super eng lijkt me dat. Wel fijn dat alles goed is gekomen het had heel anders kunnen aflopen


Ja idd we dachten eerst dat ze een spuitje moest omdat ze er zo slecht aan toe was maar ze herstelde wonder boven wonder heel snel.
Gelukkig Lachen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:36

mijn hondje is doodgereden voor mijn neus dat is een van de ergste dingen die je kan overkomen vind ik! mijn lieve kwekkie Verdrietig

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:18

Coole ras kruising!! Ik ben gek op witte herders en heb zelf een uitlaat witte herder genaamd Lodewijk. Hij is heeeeeel lief!
Ff showen:

Afbeelding
Afbeelding

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 21:45

Wat grappig hij heeft de zelfde uitstraling als Layla, hij lijkt er trouwens ook behoorlijk veel op alleen Layla heeft geen opstaande oren...
Maar mooie hond !! Ik ben helemaal weg van witte reuzen Haha!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:47

Oei, dat was vast even schrikken! Ik ben blij dat ie er weer bovenop is gekomen en wat zal dat mooi geweest zijn, zo'n witte hond in de sneeuw!! (of lijkt ie dan meer geel Knipoog)

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:11

Zo, das echt geluk, gelukkig maar zo'n geluk bij een ongeluk Lachen
maar wat heeft Lodewijk nou in z'n bek?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:40

wat een super mooie kruising *LOL* . gelukkig dat het nu weer veel beter met haar gaat!!!

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 16:20

Tessa_N schreef:
Zo, das echt geluk, gelukkig maar zo'n geluk bij een ongeluk Lachen
maar wat heeft Lodewijk nou in z'n bek?


Volgens mij zo,n spele piep ding Clown Haha!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:23

Oh wat een geluk zeg! Dan zak je echt door de grond als je je hond aangereden ziet worden, pfff jemig!

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:17

volgens mij heeft lodewijk een piep NIJNTJE in zijn bekkie!!! hihi......ziet er wel lachuh uit!!