Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 09:24

Jill die al jarenlang gek is op jaar welshje gaat gewoon door.

[ITP] Every Girl needs her own my Little pony!!!

[ITP] Oud en nieuw paard.

Frits is al heel veel afgevallen en we hebben een Norton Pro aangeschaft. Supermooi zadel!

Hij wordt nu bijgereden door nog een meisje dat net wat ouder is en ook onder mijn begeleiding rijdt.


Frits is in zijn hoofd een geweldig groot machtig springpaard en heeft 2 jaar terug 1.20m gesprongen met een vriendin van mij waar hij toen stond. Dit houden we er dus af en toe in.

Jill vroeg gisteren of ze misschien kon springen. Ik zei dat het een caveletti balkje werd en dat meer dan zat was en mevrouw haalde me over tot 2 op elkaar. Nummer 3 mocht ik er ook wel van haar opzetten, maar dat hebben we even niet gedaan hahahahhaha.

3 filmpjes van zijn vorderingen

https://www.instagram.com/reel/CYZK582F ... =copy_link

https://www.instagram.com/reel/CYboN3Fl ... =copy_link

https://www.instagram.com/reel/CY13MCRF ... =copy_link


En nog wat foto's die door zijn snelheid niet zijn wat ze zouden moeten zijn, maar we delen ze toch.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


boemel

Berichten: 8207
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:30

Leuke pony, maar bijgezet springen?
Dat zou ik liever anders zien.

M1+10

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:34

Wat een leuk stel en wat een lef heeft die kleine al.

Maar inderdaad wel die bijzet er eerst afhalen. Dat is niet fair naar de pony toe.

GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 09:36

boemel schreef:
Leuke pony, maar bijgezet springen?
Dat zou ik liever anders zien.


Ik kan niet aan alle wensen van iedereen voldoen.

Ten eerste hangt het elastiekje losser dan los en hij staat dus niet bijgezet. Heeft volledig de ruimte om te kunnen uitrekken.

Frits is een nieuwe weg ingeslagen en dat is van rouwdouwer (zacht uithedrukt) naar kinderpony. We zijn dit aan het uitwerken naar helemaal zonder, maar de weg naar Rome is ook niet in 1 dag gemaakt.

Ook wil ik hem niet in een negatief daglicht zetten. Dit omdat als ik eerlijk over zijn gedrag ben ik weer een discussie krijg waarom mijn dochter erop zit.

Het elastiek is dus niet om hem bij te zetten of in de krul te houden. Daar hangt hij namelijk te los voor.
Het hele elastiek heeft geen functie behalve dat hij het idee heeft dat het elastiek wel een functie heeft.

Amado7

Berichten: 10713
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:51

Maar je hebt hem toch aan een touwtje? Dan heb je hem toch in de hand? :) Wat is dan de reden om hem met springen bij te zetten?

Niet perfect is ook goed

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:58

Nah, daar gáán we weer. :evaw:

Majabeestje
Berichten: 3788
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:02

Ik snap het doel van dit topic niet zo goed. Heb de andere gelezen en je gaat met name commentaar krijgen (of het terecht is of niet).
Maar waarom de behoefte om dit zo uitgebreid hier te laten zien? Hou de eer aan jezelf en ga samen met je dochter lekker genieten van deze leuke pony.

GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 10:07

Amado7 schreef:
Maar je hebt hem toch aan een touwtje? Dan heb je hem toch in de hand? :) Wat is dan de reden om hem met springen bij te zetten?


Frits is in zijn vorig leven een geweldig renpaard op de kentucky derby geweest volgens mij en af en toe denkt hij dat hij weer in dat leven terug is.

Op de een of andere manier denkt hij met dat elastiek dat hij geen renpaard kan zijn ondanks dat er geen druk op staat. Hij zit losser dan op het filmpje waar hij met zijn bijrijdstertje los springt. Je ziet daar ook dat hij een sprintje wilt trekken maar zich wel weer terug laat rijden.

Dit kon een paar maanden geleden helemaal niet. We boeken wat dat betreft dus vooruitgang. Als ik hem strak vastgebonden had en hij had zijn hoofd nergens heen kunnen brengen had ik gezegd "jullie hebben helemaal gelijk!" Alleen weet ik dat hij op alle plekken kan komen met zijn hoofd zonder druk te voelen.

Hij wordt nu sinds een week door de bijrijdster zonder het elastiek gereden en dit gaat goed. We hopen dus dat we dit kunnen uitbouwen naar helemaal niks meer.

Dit zou betekenen dat hij een geweldige stap gemaakt heeft.

Dit was frits namelijk ook.
Afbeelding
We hadden nooit gedacht dat we eruit zouden krijgen wat we er nu uitkrijgen.

Vele doen alsof ik overdrijf wat betreft zijn gedrag of dat ik mijn kind er niet op zou moeten laten. Terwijl dit wel degelijk goed gaat zo en hij door het elastiek niet belemmert wordt in zijn mond of houding.

Het is een "tussen de oren rem" die erop zit en nu langzaam aan verdwijnt.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70394
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:08

Ik verplaats dit topic naar Rijden in the picture.

GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 10:11

Majabeestje schreef:
Ik snap het doel van dit topic niet zo goed. Heb de andere gelezen en je gaat met name commentaar krijgen (of het terecht is of niet).
Maar waarom de behoefte om dit zo uitgebreid hier te laten zien? Hou de eer aan jezelf en ga samen met je dochter lekker genieten van deze leuke pony.

Omdat er genoeg mensen zijn die het wel degelijk positief volgde. Dat is de enige reden nog waarom ik het doe. We zien wel wat er gebeurd. Voorlopig zit er progressie in en hebben ze beide zat plezier. Plus dat het gewoon supergoed gaat met zowel pony als Jill. Dat het nog niet is wat het moet zijn is een kleinigheidje en ik verwacht over 3 maandjes een ander beeld te kunnen laten zien.

De weg ernaar toe mag ook gezien worden. Er waren zat mensen die beweerde dat mijn dochter vreselijke dingen mee zou maken en dat ze het niet snapte. Dit mag ook rn snap ik ook, maar er komt straks een punt dat ze haar gewoon super in de rondte zien rijden op deze pony.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:16

Ik vind het wel leuk om te zien. De pony en je meisje hebben er plezier in, zo te zien en als dit voor jullie werkt, prima toch! :D

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:08

Wat tof dat ze allebei het springen zo leuk vinden! Ik ben benieuwd hoe ze straks in het zadel zit, ze zal wel een ijzer sterke zit gekregen hebben van al het rijden met bbp. Ik doe het haar niet na _/-\o_

En gewoon lekker blijven delen, de paardenwereld heeft altijd wel wat te zeggen over wat je ook doet. Zolang je er zelf plezier aan beleeft en zij ook, gewoon lekker doorgaan. Mensen denken vaak dat die kleine ponytjes het braafst zijn, maar in mijn ervaring zijn dat de grootste terroristen := Daar zijn soms wat extra hulpmiddelen bij nodig en volgens mij zijn die niet verboden :+

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:03

Jeej, issie weer! Natuurlijk is de bijzet niet ideaal, maar van begin naar einddoel is een proces. Ik vind het leuk om jullie te volgen en kan niet wachten tot Jill een paar jaar ouder is om te zien wat ze dan allemaal bereikt hebben :D

belle_boef

Berichten: 10712
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:28

Ik vind jou dochter zo knap zitten op Fritsie.
Leuk dat jullie dit samen kunnen doen.

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:55

Wat super knap van dochter. Leuke pony ook om te zien, gewoon een leuke combinatie!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:29

Wauw super knap dat ze dat al uit kan zitten! :wow:

Leuke combinatie :D

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jill 6 jaar met Fritsie haar liefste welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 01:19

Ahhhh superfijne reacties. Helemaal omdat ik mezelf ervan bewust ben dat het nog geen perfecte situatie is, maar ze boeken progressie samen en ze is nog steeds stapeldol op hem.

We zetten door en de bijrijdster heeft vorige week al zonder het elastiek erom gereden.

Hij versneld nog wel maar is handelbaar, rembaar en stuurbaar! Dat is voor ons goud waard.

GabberGill

Berichten: 5547
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-22 11:23

FernandoO schreef:
Wat tof dat ze allebei het springen zo leuk vinden! Ik ben benieuwd hoe ze straks in het zadel zit, ze zal wel een ijzer sterke zit gekregen hebben van al het rijden met bbp. Ik doe het haar niet na _/-\o_

En gewoon lekker blijven delen, de paardenwereld heeft altijd wel wat te zeggen over wat je ook doet. Zolang je er zelf plezier aan beleeft en zij ook, gewoon lekker doorgaan. Mensen denken vaak dat die kleine ponytjes het braafst zijn, maar in mijn ervaring zijn dat de grootste terroristen := Daar zijn soms wat extra hulpmiddelen bij nodig en volgens mij zijn die niet verboden :+


Om hier ook op terug te komen. Frits heeft hem erom maar eigenlijk doet het hele dingetje niks. Hij is ondertussen zo afgebouwd dat hij eromheen zit voor de sier. Op de een of andere manier geeft het hem toch de rust en kalmte. Hij gaat er nu soms af, maar de redenen dat paarden niet bijgezet mogen springen zijn bijv ook bekend bij me.

Hij moet zijn springhouding aan kunnen nemen en dat kan strakker bijgezet niet.

Omdat hij nog steeds alle kanten op kan met zijn hoofd, zo laag of hoog als hij zelf wilt zie ik het probleem er voor dit "nutteloze" elastiekje eromheen niet.

Deze week dus al lekker geoefend zonder het elastiekje en ben ik er zelf een keer opgestapt. Ik ben lang, maar weeg echt niks en het was voor 5 min.

Ik heb hem toen in 5 minuten doorgewerkt naar een zeer fijne laag lopende pony die rust vond in zijn lijfje. Hij gaat dus super vooruit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ubermetrics en 1 bezoeker