Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-21 13:10

AlwaysH schreef:
LWDaisy schreef:
Helaas... De knappe man is verkocht.

Maar ik heb erg genoten van onze tijd samen, en ben blij met de kans die ik gekregen heb om met hem te mogen werken! :j


Dat is jammer! Maar je leert zo wel weer veel. Eigen paardje gaat het niet worden voor je?


Mijn eigen dame staat al bijna 10 jaar vrolijk gras te maaien, wegens artrose :)

Rijden is nooit echt mijn prioriteit geweest, dus ik vind het niet heel erg om niet meer te rijden. Ik ben meer van het poep rapen en tutten haha! Ik maak ook zelden echt een leuke klik met het rijden (ik heb een hoog schijtlaars-gehalte haha), de Fries was hier echt een uitzondering in, dus het is wel jammer dat hij nu verkocht is... Ik voelde me héél goed bij hem, heel veilig vooral! Dus het is daarom wel zonde, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven denk ik dan maar :)

Juniper de eigenaar speelde al een jaar of 2 met het idee om te verkopen, wegens gezondheidsredenen van hemzelf. Dus geheel onverwacht was het niet :) Ik vind het natuurlijk wel jammer, maar een ramp is het niet. Wel jammer omdat ik specifiek met dit paard zo'n goede klik had, maar daar de eigenaar hem natuurlijk niet voor bijhouden, voor mijn plezier :) Ik heb er wel vrede mee :) Maar ik mis hem wel hoor!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Croupier
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 17:16

wat top!

Tjitske_R
Berichten: 4
Geregistreerd: 03-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 14:28

Wel leuk dat je toch nog een leuk paardje erbij had om een beetje te rijden voor de tijd dat ie er nog was.

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 19:24

Tjitske_R schreef:
Wel leuk dat je toch nog een leuk paardje erbij had om een beetje te rijden voor de tijd dat ie er nog was.


Zeker en vast! Het was leuk, en ik ben een ervaring rijker :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:25

En nu op zoek naar een nieuw leuk paard?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

s_lisaa
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:41

Niet zo onzeker ! Jullie zien er super leuk uit samen Wat een knap paard ook. Geweldig dat je hem mag rijden !

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 11:05

Avalanche81 schreef:
En nu op zoek naar een nieuw leuk paard?


Oh nee hoor, niet echt haha! Rijden is helemaal geen prioriteit voor me, maar als er toevallig iets leuks voorbij komt waar ik me goed bij voel, stap ik er wel op :j

Laatst nog op het paard van een vriendin mogen rijden - zij werkt in het onderwijs, en durft tijdens de langere vakanties ook echt lang op vakantie gaan (paarden staan 24/7 buiten bij ons dus dat kan gewoon). Ondertussen heeft ze wel een bijrijder/verzorger gevonden, maar als ik eens zou willen rondhobbelen zou dat vast wel mogen :j

Ik heb volgende maand een fotoshoot gepland staan met mijn eigen paard, dan kruip ik vast nog wel eens in het zadel. Of ook niet haha!

S_lisaa heel lief van je, dankjewel! Helaas is hij verkocht :o

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

NotNowNova
Berichten: 29
Geregistreerd: 24-12-21
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:46

Niet zo streng voor jezelf zijn, je bent geen sneue amszone. Zo te zien rijdt je hartstikke vriendelijk en het paard ziet er blij uit.

Ik lees dan hij verkocht is en dat je geen ambities hebt om te rijden. Dat kan natuurlijk prima, maar laat je zelfbeeld als ruiter je niet tegenhouden als je eens wél zin hebt om een rondje te rijden.

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 09:24

NotNowNova schreef:
Niet zo streng voor jezelf zijn, je bent geen sneue amszone. Zo te zien rijdt je hartstikke vriendelijk en het paard ziet er blij uit.

Ik lees dan hij verkocht is en dat je geen ambities hebt om te rijden. Dat kan natuurlijk prima, maar laat je zelfbeeld als ruiter je niet tegenhouden als je eens wél zin hebt om een rondje te rijden.


Mwah, rijtechnisch ben ik een kluns haha! Met het paard van mijn vriendin merkte ik (oké, mijn vriendin haha) op dat ik heel erg mijn hand over de schoft heen stuur. Volgens mij deed ik dat altijd al, maar is zij de eerste die het hardop heeft gezegd. Ben er wel heel blij om, daar kan ik weer aan werken!

Ik ben wel al lang blij dat ik wel vriendelijk rij. Liever vriendelijk en technisch minder, dan andersom :j

Ik laat me idd zeker niet tegenhouden door mijn niveau hoor, maar geef het wel altijd even aan de eigenaar mee dat ze geen al te hoge verwachtingen moeten hebben haha. Maar bij mij op stal weet iedereen wel dat ik idd de vriendelijke ruiter ben, en dat is de meeste veel meer waard dan het technische niveau :j Ze moeten achteraf zelf de puntjes maar op de i zetten haha, ze zijn vaak al lang blij dat ik hun paard beweging heb willen geven op een vriendelijke manier :j

Ik noem mijn niveau altijd "de doorsnee bosruiter". Meer ambitie heb ik ook niet haha, dus als de eigenaar daar tevreden mee is, ben ik dat ook :j

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:12

LWDaisy schreef:
Mwah, rijtechnisch ben ik een kluns haha! Met het paard van mijn vriendin merkte ik (oké, mijn vriendin haha) op dat ik heel erg mijn hand over de schoft heen stuur. Volgens mij deed ik dat altijd al, maar is zij de eerste die het hardop heeft gezegd. Ben er wel heel blij om, daar kan ik weer aan werken!

Ik ben wel al lang blij dat ik wel vriendelijk rij. Liever vriendelijk en technisch minder, dan andersom :j

Ik laat me idd zeker niet tegenhouden door mijn niveau hoor, maar geef het wel altijd even aan de eigenaar mee dat ze geen al te hoge verwachtingen moeten hebben haha. Maar bij mij op stal weet iedereen wel dat ik idd de vriendelijke ruiter ben, en dat is de meeste veel meer waard dan het technische niveau :j Ze moeten achteraf zelf de puntjes maar op de i zetten haha, ze zijn vaak al lang blij dat ik hun paard beweging heb willen geven op een vriendelijke manier :j

Ik noem mijn niveau altijd "de doorsnee bosruiter". Meer ambitie heb ik ook niet haha, dus als de eigenaar daar tevreden mee is, ben ik dat ook :j


Heel leuk hoe je dit omschrijft en kan ik me helemaal in vinden . Ik heb ook niet perse ambitie om te rijden. Ik geniet net zoveel van de omgang en het samenzijn (daarom geef ik de voorkeur aan samen wandelen, op de grond). Maar als je iemand anders een keer kan helpen door er een paar keer ip te mogen gaan, kan ik er ook van genieten. Want zeg nou zelf; aan een lang teugeltje door het bos genieten is toch het heerlijkst wat er is <3
En wat maakt t dan uit als je rijtechnisch wat”klungelig “ bent, als je er samen van geniet en niemand schade toe doet _/-\o_

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 22:41

Humpiedumpie schreef:
LWDaisy schreef:
Mwah, rijtechnisch ben ik een kluns haha! Met het paard van mijn vriendin merkte ik (oké, mijn vriendin haha) op dat ik heel erg mijn hand over de schoft heen stuur. Volgens mij deed ik dat altijd al, maar is zij de eerste die het hardop heeft gezegd. Ben er wel heel blij om, daar kan ik weer aan werken!

Ik ben wel al lang blij dat ik wel vriendelijk rij. Liever vriendelijk en technisch minder, dan andersom :j

Ik laat me idd zeker niet tegenhouden door mijn niveau hoor, maar geef het wel altijd even aan de eigenaar mee dat ze geen al te hoge verwachtingen moeten hebben haha. Maar bij mij op stal weet iedereen wel dat ik idd de vriendelijke ruiter ben, en dat is de meeste veel meer waard dan het technische niveau :j Ze moeten achteraf zelf de puntjes maar op de i zetten haha, ze zijn vaak al lang blij dat ik hun paard beweging heb willen geven op een vriendelijke manier :j

Ik noem mijn niveau altijd "de doorsnee bosruiter". Meer ambitie heb ik ook niet haha, dus als de eigenaar daar tevreden mee is, ben ik dat ook :j


Heel leuk hoe je dit omschrijft en kan ik me helemaal in vinden . Ik heb ook niet perse ambitie om te rijden. Ik geniet net zoveel van de omgang en het samenzijn (daarom geef ik de voorkeur aan samen wandelen, op de grond). Maar als je iemand anders een keer kan helpen door er een paar keer ip te mogen gaan, kan ik er ook van genieten. Want zeg nou zelf; aan een lang teugeltje door het bos genieten is toch het heerlijkst wat er is <3
En wat maakt t dan uit als je rijtechnisch wat”klungelig “ bent, als je er samen van geniet en niemand schade toe doet _/-\o_


Exact dat, zolang er niemand schade van ondervind is het wel goed voor mij :D En voor de eigenaars ook haha.
Ik werk ook liever van op de grond, ben al blij als ik gewoon mijn paard sta te poetsen en haar een proper stalletje en wei kan geven :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Magisch
Berichten: 45
Geregistreerd: 03-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:49

Ik vind jullie een mooi setje!

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 06:11

Magisch schreef:
Ik vind jullie een mooi setje!


Ik mis hem wel een beetje hoor, sinds hij verkocht is heb ik niet meer gereden.
Het moet echt klikken bij mij haha, en dat was met hem zo :j

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

AppieDjaro

Berichten: 5
Geregistreerd: 02-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:31

Jammer dat hij inmiddels verkocht is, maar leuke combi zeg !

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-22 22:15

AppieDjaro schreef:
Jammer dat hij inmiddels verkocht is, maar leuke combi zeg !


Ik heb sinds hij verkocht is echt geen enkele keer meer gereden :')
Ik moet me goed, veilig, voelen bij een paard, en dat had ik bij deze knapperd 100%. Ik mis hem wel :j

Dankje voor het compliment!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

AppieDjaro

Berichten: 5
Geregistreerd: 02-09-22

Re: Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 13:57

Snap ik, dat heb ik zelf idd ook. Ik rij wel regelmatig, maar ben absoluut geen held. Hoe braaf sommige paarden dan ook volgens hun eigenaren zijn, als ik geen klik met dat paard heb kom ik er niet op

Nymphaea

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-07-22

Re: Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:29

Jammer dat hij is verkocht! Maar wel logisch als de eigenaar zn gezondheid er niet naar is om het paard te verkopen.. wel zo het eerlijkst naar het paard toe. Wel balen voor jou! Maar ja, geen handvol maar een land vol mann..uh paarden :=

Puck de Shetlander

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:25

Wat een knappert <3

Lehcar
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:10

Wat leuk!

LWDaisy

Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Sinds kort: mijn Friese bijrijdvriendje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-23 22:12

Lief dat jullie allemaal zo enthousiast blijven reageren, maar de knappe man is een paar maanden geleden verkocht :) Ik ben wel nog steeds heel blij dat ik de kans heb gekregen hem een tijdje te mogen rijden <3

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

TheFrenchies
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:48

LWDaisy schreef:
Lief dat jullie allemaal zo enthousiast blijven reageren, maar de knappe man is een paar maanden geleden verkocht :) Ik ben wel nog steeds heel blij dat ik de kans heb gekregen hem een tijdje te mogen rijden <3


Oh wat jammer. Sterkte.

SweetAngell
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:32

LWDaisy schreef:
Hoi allemaal!

Sinds kort rij ik af en toe een Fries bij wanneer diens eigenaar laat moet werken. Ik ben niet iemand die snel op een ander paard stapt, daar ligt mijn ambitie nou eenmaal niet, ik kan er ook niet aan doen haha. Ik weet van mezelf dat ik geen held ben te paard, waardoor ik jaren geleden al veranderd ben in een doorsnee bos-ruiter, die vooral in stap de wereld verkent. Ieder zijn ding natuurlijk! Mijn eigen lieve merrie staat al bijna 10 jaar op pensioen, en sindsdien heb ik eigenlijk niet meer écht gereden.

Nu, die Fries, dat is er eentje waar ik al heel lang heel verliefd naar kijk. Prachtig dier, ziet er zelfs nog koninklijk uit wanneer hij staat te poepen :+ En zooo netjes opgevoed, dat zelfs ik me er veilig bij voel :')

Een jaar geleden al heb ik eens een rondje met hem door de piste gehobbeld. Sneu hoor - bij de eigenaar ziet hij er als een 5-sterren paard uit, bij mij lijkt ie op een boerenknol |( Zelfkennis is alles haha. Ben ook al op wandeling met hem geweest, met de eigenaar op de fiets naast ons. Zo'n braaf paard, zo mooi opgevoed!

Sinds pakweg een maand rij ik hem af en toe eens (als in, 1x per week) op mijn eentje. Eigenaar is blij dat die na een lange dag werken niet meer naar stal hoeft te komen, want op de dagen dat ik zijn paard rij mest ik ook de stallen van zijn paarden uit, voer ik ze, zet ik ze binnen, ...

In heb begin was vooral de galop heel erg zoeken voor mij. Ik vond de knopjes niet, waardoor hij kei hard ging draven en ik in het rond stuiterde. Echt geen zicht haha. Sinds een week of 2 had ik hem ineens door, en galopperen we vrolijk de piste rond. Ik, die al in geen jaren in galop had gereden, omdat ik nou eenmaal een schijtlaars ben!

Afgelopen vrijdag is mijn mama mee naar stal geweest, en zij heeft een aantal plaatjes van ons geschoten.

Hou het lief, aub. Het is jaar en dag geleden dat ik nog eens "gereden" heb, en daarmee bedoel ik alles sneller dan een stap-wandeling :+ Mijn niveau bevind zich ergens in de kelder, dit heb ik ook ronduit aan de eigenaar laten weten, maar het gaat er bij hem vooral om dat ik het paard toch beweging kan bieden op de dagen dat hij dit niet kan.

Nou, hier gaan we dan.

Eerst even aan de longe, zijn stemming peilen. Die altijd goed is :')
[ [url=m/HP81CS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan het zadel in!

Beetje groot maken omdat hij mijn mama zo ongeveer op haar buik zag liggen, dat vond hij wel het bekijken waard...
[ [url=m/8vrydp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan.. Gaan we dansen!
Pas de eerste keer dat ik, sinds ik hem rij, hem een deftig probeer te rijden en hem een beetje bij mij probeer te houden. Bij de eigenaar moet hij altijd werken (zoals het eigenlijk gewoon hoort haha), terwijl ik al blij ben als hij in de richting loopt die ik wil in het tempo dat ik kies. Dit was dus de eerste keer dat ik het iets technischer heb proberen aanpakken.
[ [url=m/e6xEC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QZtJmi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben echt zo'n sneue ruiter. Vind het best zielig voor het paard. Zijn niveau ligt mijlenver boven het mijne, ik ben dus maar wat blij dat hij me wel gewoon tolereert en me deze zalige ritjes gunt!

Ugh, mijn hoofd...
[ [url=m/4geXq3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KrXMK4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OY0zBr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5VmmgC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/19nDsb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TOXby1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb beide kanten gereden hoor. Ik gok dat mijn mama het tussendoor koud kreeg, ze is even in de auto gaan zitten opwarmen :+

Houden jullie het een beetje lief aub? Ik zit nog in de fase dat ik afstap met een hele hoop stijve spieren en o-benen, en trust me: ik weet dan mijn niveau niet om over naar huis te schrijven is. Ik kukel als een halve gare naar voren, geen idee wat mijn schouders doen, en ik ben met mijn handen nog héél erg aan het zoeken waar ik ze nou juist moet laten. Eigenaar rijdt met sporen en zweep, ik niet.
Bedoeling is dat ik het paard beweging geef, en hem daarbij iets of wat netjes laat lopen (als in: geen vogels uit de lucht meppen, en in het tempo dat ik wil). Dat lijkt voorlopig wel te lukken, en het gaat elke keer een beetje beter :) En volgens mij geniet het paard ook wel van het beetje meer relax rijden met mij, eigenaar geeft ook altijd aan dat hij de dag nadat ik gereden nog steeds erg fijn te rijden is, dus we zijn allemaal blij met deze regeling :)

[ [url=m/ZS2FiZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit paard is zooo goed voor mijn zelfvertrouwen, ik ben hem en de eigenaar erg dankbaar!
Ik kijk alweer uit naar morgen, dan mag ik weer paardje rijden :j Komen mijn rijbroeken ook de kast nog eens uit!


Gewoon genieten en samen verder groeien!

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:06

Jammer dat hij verkocht is, leuke combi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers