Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 10:09

Hoi allemaal!

Don Winchester, bij sommigen beter bekend als Kriebel, is mijn bijna 4 jarige zelf gefokte NRPS ster-ruin.

Inmiddels is hij goed en wel onder het zadel, en doet hij dit super braaf.
Dus een week of 2 geleden mocht meneer voor het eerst mee op onderlinge wedstrijd. Daar heb ik een aantal foto's van die ik graag wil delen.

Uiteraard is hij nog niet B klaar, want ik doe heel rustig aan met hem. Maar hij is wel ver genoeg om mee op pad te gaan en de wereld te zien.

Afbeelding
We beginnen een rondje aan de lijn.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Voor het halthouden en groeten kregen we een 8 <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben onwijs blij met hoe deze kleine man uit aan het groeien is. Hij is werkelijk een droom die uit komt. We hebben nog veel werk dressuurmatig, maar hij mag voornamelijk nog lekker spelen met zijn vriend en jong paard spelen.

Mijn bijna 6 jarige merrie was ook mee en die deed het ook heel knap. Dus daar wil ik ook 1 foto van delen. Haar mag ik nog wat langer laten in de hals, maar vind het toch wel een aardig plaatje.

Afbeelding

Dankjewel voor het kijken. Ik hoop nog jaren van deze knapperds te kunnen genieten.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:53

Kriebel <3

Wat ziet hij er goed uit joh! Lekker kilometers gaan maken en genieten, de rest komt vanzelf goed.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:08

Volgens mij heeft hij er wel lol in :D .

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 12:39

CL, dankjewel! Genieten doen we ook zeker! Hij is zo braaf dat hij voornamelijk mee mag op buitenritjes. Héérlijk!

LDRD, ja volgens mij ook! Hij doet altijd heel erg zijn best :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:19

Knappe Kriebel!!!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:27

<3 Kriebel!!!! Wat gaat de tijd toch snel, super knap hoor. En.beide een netjes beeld!!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 10:41

Jobamara, ja tijd vliegt zeker. Hij wordt gewoon al weer 4 dit jaar, terwijl hij voor mijn gevoel vorige week nog een kleine guppy was. En dankjewel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:51

Wat een schattig dier! En je jasje... <3

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:45

Leuk paardje, maar ik vind de foto's erg veel spanning weergeven. Op alle momenten zie ik een paard dat tegen de hand is.
Ik weet niet of km's maken dan per se verstandig is? Ik zou zeggen van niet en eerst zorgen dat je paard thuis meer de hand wil volgen.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:07

dejavu schreef:
Leuk paardje, maar ik vind de foto's erg veel spanning weergeven. Op alle momenten zie ik een paard dat tegen de hand is.
Ik weet niet of km's maken dan per se verstandig is? Ik zou zeggen van niet en eerst zorgen dat je paard thuis meer de hand wil volgen.


Neuh, paard is niet tegen de hand, teugels hangen overal in boogjes. De hand volgen zonder contact kan ook niet. Spanning zie ik eigenlijk ook niet echt, alleen een paard dat erg zoekende is en alles interessant vindt :)

Qua rijden zou ik TS zelf aanraden een constantere verbinding te houden zodat ze ten alle tijden contact heeft met de mond en zo haar paard beter kan begeleiden. Ik weet niet hoe ze onder normale omstandigheden rondsturen, misschien lukt dat normaal wel beter :) zie dat je met je andere paard een fijne aanleuning hebt dus dat komt vast wel goed :) leuk om zo spelenderwijs te beginnen met vreemd terrein en de proefjes.

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:20

Wat een leuk beestje en goed dat je hem zo spelenderwijs mee neemt en wat van de wereld laat zien. Vind het er erg vriendelijk uit zien..

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 06:40

@Marieke, ik zie op de meeste foto's gewoon aangenomen teugels en een paard dat vrij gespannen door de baan gaat. Ben het wel met je eens dat het paard zoekende is. Dat mag ook met die leeftijd.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 12:41

Dejavu, natuurlijk heeft hij wel spanning. Dit is een van de eerste keren dat hij mee mocht.

Marieke, de teugels laat ik bij hem nog wat losser, want hij bouwt meer spanning op als ik ze strak neem.

Het is natuurlijk met een jong paard een beetje aftasten wat werkt en wat niet. Qua houding loopt hij thuis wel lager, en begint de nagevelijkheid te komen. Maar op vreemd terrein blijft dit natuurlijk voorlopig nog spannender.

In elk geval bedabkt voor de leuke reacties!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:10

Het zijn foto's, iets met moment opname ;) .
Ervaring opdoen en veel zien, en vooral plezier hebben met brave Kriebel. Gelukkig neem je daar de tijd voor, +:)+

Stocki

Berichten: 71
Geregistreerd: 15-07-17

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:22

Wat een leukerd! En eerlijk...ik zie dit veel liever, dan driejarigen in verkoopadvertenties, die drie weken onder het zadel zijn en KIJK EENS hoe mooi ze aan de teugel lopen!!
Jouw paard is jong, nieuwsgierig, en nog lang niet in balans, maar dat mag. Veel plezier samen :-) !

Nikita80
Berichten: 45
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Dorst nb

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:00

Wat een leuk dier, leuk om hem zo al wat ervaring op te laten doen in de grote paardenwereld. Komt zeker goed. Heerlijk dat je hem de tijd geeft en zo rustig aan doet.

En wat een fijn plaatje met je merrie. Ziet er goed uit.

lisannek91

Berichten: 25
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:23

Wat een mooi beest zeg! fantastisch om te zien!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 12:38

Bedankt voor de leuke reacties!

Stocki, dat ben ik met je eens. Eerst rustig de basis er in en nagevelijkheid komt vanzelf. Daarbij heb ik nu 2 paarden staan welke gestart worden, dus heeft hij voorlopig geen haast.

Dus dit is wat meneer 4 dagen in de week doet. <3
Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:20

Ik vind het juist fijn om te zien dat er nog geen aanleuning and niet te veel contact met de mond is. Lekker op eigen beentjes laten lopen en ook op die manier zelf vertrouwen opbouwen.
Leuk dier!!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Don Winchester's eerste 'wedstrijd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 16:50

Dankjewel Jeddah!