Oeps, glibber, glij, glibber

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Oeps, glibber, glij, glibber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 19:35

Vanochtend naar het strand. Echter: veel bevroren plassen op het parkeerterrein en naast de stal. Normaal stappen we naast de stal op en moeten dan een kleine helling op naar het parkeerterrein (maar ja, die gladheid....). We besloten op het parkeerterrein op te stappen, daar was een smalle strook goed begaanbaar....

Goed, voordat 7 man/vrouw goed en wel te paard zit.... Slapen . Mijn paardje stond eerst redelijk braaf te wachten totdat hij ergens van schrok. Wij kwamen met 4 hoeven op het gladde ijs terecht. Glibber, glibber, even wat houvast, paardje neemt blij twee stappen, weer glibber, glibber, glibber Verdrietig . En dat ging zo zeker 50 meter door Frusty . Toen hij eindelijk weer vaste grond onder z'n hoeven had ben ik er maar afgestapt. Hartslag paard en ruiter ver boven het algemeen aanvaardbare en onze moed was ook ergens beneden NAP gezakt Verdrietig .

De rest van de groep is naar het strand gegaan en wij gingen de binnenbak in. Tja.... daar rij je dan als strandruiter en strandpaard in volledige winterbepakking in een binnenbak Scheve mond . Na het een half uurtje te hebben volgehouden hadden we er alletwee eigenlijk wel genoeg van (bovendien kreeg ik het nogal warm Haha! ). De wederzijdse moed hadden we toen ook weer opgeraapt.

Wij dus weer naar het strand. Ik ben nu gewoon opgestapt waar ik normaal ook opstap en er is iemand meegelopen tot na het gladde stuk . Op het strand was paardlief bijzonder braaf Lovers . Geen gilletjes en piepjes, geen rare sprongen, probeerde niet om te keren, probeerde niet harder te gaan, gewoon heeeeel braaf Pling . Waarschijnlijk was hij ook wat onder de indruk van de glijpartij eerder op de ochtend en omdat er geen ander paard bij was hoefde hij zich ook niet op te winden dat hij zonodig voorop moest.

Na een fijn stukje draf en galop ben ik de groep tegengekomen die op de terugweg was. Samen weer terug naar huis gereden. Achteraf was het maar goed dat ik niet de hele rit met ze ben meegeweest want ze hadden wat stukken ongecontroleerd hard gegaloppeerd omdat er een nogal druk paard bij zat. Ik zit nu net in een heropvoedingstraject met mn bijrijdpaard waarbij hij van mij niet ongecontroleerd hard mag galopperen dus ik was daar zeker niet gelukkig mee geweest. Haha! .

Ik heb wel besloten dat ik voortaan altijd gewoon bij de stal opstap, en daar wil ik ook best wachten op anderen. Anders rij ik in dergelijke situaties voortaan gewoon naar het strand en dan wacht ik daar wel. Zo'n glijpartij is wat mij betreft eens maar nooit meer Frusty

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:22

Over die helingen kan ik ook mee praten. wij hebben een garage onder het huis en ja wel gestrooid,maar toch kwam ik vol met mijn fiets in de hand tegen de garagedeur aan. . Nee niet fijn dit weer.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:03

Weet welk parkeerplaats je bedoelt. Zie het al helemaal voor me.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:38

Oh jeetje, dan schrik je wel even goed ja. gelukkig is alles goed afgelopen en ben je toch nog ff het strand op geweest.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 10:03

Ja, gelukkig wel ja. Ik had al hele visioenen van omvallen met paard en al en ik was ook bang dat hij zich misschien zou verstappen of een spier zou forceren. Gelukkig zijn we er heelhuids vanaf gekomen en hebben we daarna best fijn gereden Haha!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 10:12

nou stom rot weer hè.
ik heb dat ook hier in enkhuizen.
je kan nergens rustig rijden waar geen verker is.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:06

Waar ging je naar het strand??? Ik zou morgen ook gaan maar met dit weer gaat dat vast niet door.........

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 19:47

Wij rijden altijd in Katwijk. Vandaag met de sneeuw heeft niemand het geprobeerd en is iedereen dus maar in de binnenbak gaan rijden.

(ondertussen elkaar gekscherend voor 'chicken' uitmakend Knipoog )