Mijn zusje durft niet meer...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Mijn zusje durft niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 19:22

Vandaag ging ik niet naar me paardje, vraag me niet waarom want dat weet ik zelf ook ff niet. Me zusje van 13 ging dus in haar eentje, geen probleem want dat doet ze wel eens vaker. Ze ging dus ook rijden.

Avanti is een beetje bokkig deze tijd omdat hij te weinig beweging krijgt doordat we pas sinds 2 dagen ofzo een bak hebben en ook al niet in het weiland komt. Normaal als Avanti gaat bokken is er niets aan de hand, ik bijf wel zitten en me zusje blijft ook onwijs goed zitten. Maar dit keer ging hij er dus ook vandoor, zonder reden, opeens. Ze zijn dus in rengalop over het pad naar de bak gegaan, ze is er niet afgevallen gelukkig maar de schrik zat er goed in, ze belde mij wat ze nou moest doen. Ik zei longeer hem maar even en dan is het wel weer goed. Toen had ze hem dus gelongeerd en ging er weer op, hij deed gewoon normaal maar ze was wel erg bang, wat moet ze hier nou mee? Een eigen pony waar ze bang van is, ik heb het erg druk met school dus ik kan haar niet zo veel helpen maar ik doe me best...


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:52

Natuurlijk is ze geschrokken, stel haar voor dat ze de komende tijd eerst longeerd (10 tot 15 min) en daarna er nog even op gaat, zodat ie alvast zijn "ei" kwijt is.
het vertrouwen komt weer.. duurt even maar ze zal steeds meer vertrouwen krijgen en dalijk word het zomer en zal ie zoiezo weer wat rustiger worden.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:21

Lijkt me ook!! Ik zou haar er ook op attenderen dat dit een beslissend moment was en dat ze lijkt te zijn geslaagd; met overwicht in plaats van ''machtsvertoon'!! Elke pony probeert z'n ruiter wel eens uit. Laat haar dus niet overdrijven maar juist een beetje 'gewoon' laten doen. Dan is het voor ponylief ook niet meer interessant en de moeite waard om truuks te verzinnen. Aan de andee kant, wat heb je anders te doen in zeze tijd van het jaar als paard?

Gister? Dat komt morgen wel!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 08:30

Misschien kan ze ernaast lopen naar de bak? Dan gaat hij er ook niet vandoor met haar richting bak.
En ik geef een pony groot gelijk als niet zoveel buitenkomt, dus eerst even laten gaan aan de longe zou ook wel helpen.
Het echte vertrouwen zal als ze een beetje bang is, wel een poosje duren voor het terug is, maar dat komt wel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:13

gewoon longeren en veel laten knuffelen zodat ze weer vertrouwen in hem krijgt. En dat ze er weer opging is erg knap van haar, ze is blijkbaar niet heel erg geschrokken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, herous, ikkedus, Jet_33, Maanon_ en 38 bezoekers