Je tofste rit ooit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:21

Wij wonen hier midden in de bossen en eigenlijk zijn alle ritten gaaf, maar 1 is toch wel heel speciaal:

Kerst vorig jaar (2001).
We zouden op 22 dec. kerst vieren op de stal en er was al sinds dagen sneeuw voorspelt, maar er kwam maar niets Verdrietig ! Ik had tegen m´n stalgenoten gezegd, dat het mijn grote wens zou zijn om, als er sneeuw was de avond van de kerstviering, een rit in de sneeuw te maken. Ze hadden allemaal zoiets van "We zeggen gewoon ja, maar er ligt toch geen sneeuw }> ".
´s Middags om een uur of 2 begon het te sneeuwen Party!! , steeds harder! Ik kon ´s avonds nauwelijks naar de stal komen, er lag in het totaal zeker 40 cm!!! Nadat alle gedichtjes waren voorgedragen, de cadeautjes en medailles (o.a. voor degene die dat jaar het meest van z´n paard gevlogen was Knipoog !) verdeelt waren, stelde ik voor de paarden maar eens te gaan zadelen. Na enig tegensputteren ("moet het echt, het is hier zo lekker warm en gezellig"), ging iedereen z´n paard klaarmaken. Alle paarden hadden van die kleine belletjes aan het zadel en we hadden allemaal een kerstmuts op Lachen ! Zo zijn we op pad gegaan: 8 paarden in de sneeuw, dwars door het bos. We zijn toen naar het huis van een van ons gereden, waar haar man voor iedereen wat te drinken had klaargezet! Het stuk door het dorp was ook apart, overal brande de lichtjes en zag je mensen gezellig in de woonkamer zitten!
Ik word nog steeds blij als ik aan die rit terug denk Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:44

Mijn gaafste rit was zeker die van Myrthe,Tiko ,Jordy en Mij we gingen naar een lang zandpad kleine stukjes door de bossen.
Uiteindelijk wouden de paarden niet verder en ging Myrthe op Jordy.
Jordy sloeg keihard ophol! uitneindelijk kwam Myrthe wel weer terug en Jordy ook en reden we gewoon weer verder.
De paarden waren echt supervervelend maar uiteindelijk hadden wij gewonnen en toen waren ze daarna heel braaf!
Echt een heel goed gevoel gaf dat en dan dat korte sprintje wat Jordy op de terugweg nam!
Ja dat was echt helemaal geweldig!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:10

Dat zijn er toch wel eigenlijk 2.
Een X toen het sneeuwde en ik Dennis net verzorgde. Ik zat al te zwijmelen over een sneeuw rit maar dat zat d'r voor mij toch niet in dacht ik. Maar Tamara zei dat ik wel even op Den mocht rijden. Zonder zadel, door de sneeuw. Een betere 1e rit op zo'n geweldige pony kan je niet wensen. Het ging gewoon zo lief en stuntelig. Hij had nog nouwelijk evenwicht. En dat eerste kleine drafje moest Tamara voor ons uit rennen want hij snapte het gewoon nog niet.
En die ander is de enige 'spring'les die ik met Dien gehad heb. Een geweldige les met een verschrikkelijk eind. Het ging gewoon zo perfect. Met een 'afgeschreven' paard(is attactisch en werd gezegt dat ze niet kan springen) gewoon ong 40 cm springen. Ze was helemaal vrolijk want dit kende ze helemaal niet en vond het zo verschrikkelijk geweldig om te doen. Ik voel nog dat vreugde bokje(en d'r werd ook altijd gezegt dat ze niet kon bokken), zo geweldig al was het nog zo'n kleintje. Totdat het echt goed fout ging, ik er af viel, ze op me ging staan en ik 2 dagen op de IC gelegen heb en totaal 8 dagen in het ziekenhuis.
Maar springen met Dien, dat zou ik zo graag willen doen. De keren dat ik het gedaan heb was alles gewoon zo perfect. Ze heeft gewoon alles in zich wat ik in een fijn paard om te springen wil zien. Maar voorlopig durf ik het echt niet meer aan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:04

Hoewel het paard en de staat van het zadel vreselijk waren, absoluut afgelopen zomer in Zuid-Afrika. Alleen met de gids het National Wildparc Pilanusberg (geloof ik) in... Wel een aantal Pumba's, vogels, ander gespui gezien al, maar.... de paarden snoven ze al. Op 10/12 meter afstand 2 neushoorns. Echt SUPER geweldig... helaas had ik geen fototoestel bij mij Boos! Dat is iets waar ik wel spijt van heb Haha! Maar ja, je kan niet alles hebben. Ik kon geen fototoestel meesjouwen...

Verder nog een geweldige rit over het strand in Spanje, knoerdhard & daarna weer terug over de bergen. Ook een geweldige rit op een subtropische eiland, wit strand en dan galloperen door het water. WOW!!

Ik heb het hier alleen over echte 'ritten', dus buiten. Er zijn ook onwijs gave momenten geweest tijdens het 'gewone' rijden. Bijv. op een oud-GP paard & dan alle knopjes ontdekken die eropzitten. Ik ben nl. geen dressuurkampioen Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:33

Wat ook een leuke rit was, was toen wij met twee paarden (1 van 1,65 en 1 van 1,80) gingen wandelen. We gingen dan richting het park en onderweg klommen we op een bankje en vervolgens op het paard van 1.80, was altijd super gezellig.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:33

M’n eerste buitenrit, die vond ik toch wel heel speciaal. Ik reed toen een jaar ofzo en we gingen met onze lesgroep ergens rijden. Voor het eerst naar buiten, op vreemde paarden, door de polders en over glibberige bruggetjes heen en het klepperende geluid van de hoeven op de straat. Heel stoer, vond ik toen.

Of het mijn leukste rit was weet ik niet, apart was het wel: de nachtrit in het stikkedonker in Oostenrijk. ’s Middags gingen we rijden, we stopten ergens bij een tentenkamp. Daar kwam de wagen van het hotel ook aanrijden, die het eten (bbq met apfelstrudel toe Vingers aflikken) verzorgde. Toen het donker begon te worden werd het kampvuur gedooft en werden de paarden weer uit de wei geplukt. Tegen de tijd dat we klaar waren om weg te gaan was het helemaal donker. De eerste paar meters werden we nog begeleid door de auto, daarna doken we het bos in. Ik zag bijna niets meer (ik was expres achter een wit paard gaat rijden in de hoop dat ik die nog wel kon zien, niet dus), was mijn oriëntatievermogen grotendeels kwijt en ik moest volledig op mijn paard vertrouwen. Leuk, als je over smalle paadjes in de bergen rijdt… Een heel aparte gewaarwording in ieder geval!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:45

poehee, na bijna 15 jaar heb je toch al heel wat meegemaakt wat mooi/leuk/geweldig is
dus ik kan niet kiezen.
maar vanochtend ben ik voor t eerst met nono naar buiten gegaan.
langs de amstel in de zon en hij is zo braaf kwam ik achter Haha!
dus dat was wel even een "gelukzalig" moment hihi

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:39

Whahahha !!! leuke vraag Haha!
Daar weten Tanya en ik alles van he Knipoog

We mogen met Peer en Ginger niet de drukke weg oversteken (logisch) maar natuurlijk doen we dat niej Haha! ... want aan de andere kant is een bos en een winkelcentrum... was bestwel spooky... want het was best donker en heel stil... Er lagen ook heel veel plassen en toen ging die eigenwijze Peer erin staan Maar ik had stalschoenen aan en kon dus niet in die plas gaan lopen Frusty ... Omdat het zo eng was waren we ff snel naar het winkelcentrum geweest Extreme duivel want Tanya moest bij paagman een boek halen.. ik moest even met Peer en Ginger buiten wachten (*duh*) en een tijdje later kwam Tanya weer terug... toen waren we nog ff door het winkelcentrum gelopen Extreme duivel gelukkif waren we niet aangehouden ik vertel je wel: IK ZAL ALTIJD EEN BRAAF KINDJE ZIJN *LOL*

it must be love

fjordie56

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 01:54

Mijn rit om nooit te vergeten!

Dat zijn wel alle ritten, maar er is er 1 die me nog in het geheugen gegrift staat. Zomer 2002 ben ik met een grote groep Zeeuwen in de Dunense Duinen gaan rijden. Zij waren met hun 4 voeters naar Brabant gekomen om eens te genieten van de bossen. Ik had ze gewaarschuwd voor beesten. Advies, neem iets mee dat stinkt en besmeur daar je paard maar mee in. De eerste dag zijn we aangekomen en 's middags hebben we onze 1e rit gemaakt.

Ik had mijn 2 fjorden bij, Sasja en Rhana. Zelf reed ik op Rhana en een vriendin van mij reed op Sasja. Nu rijden wij heeeeeeel vaaaaaak door de bossen en zijn wij wel het een en ander gewent. Maar de rest van de groep kende eigenlijk alleen duin en strand. Dus elke laaghangende tak was STAPPEN! Sasja en Rhana zijn dat niet gewend. Zij houden wel van een beetje stevig doorstappen en niet dat getreuzel.

Daarom werd Rhana erg vervelend. Ze vond het alleemaal maar een beetje eng. Zeker opsluiting. Paardje voor, paardje te dicht achter. Paardje te dicht naast en de boom aan de andere kant. Dat was bokken en ik lag er naast. Niets aan de hand. Opstappen en weer doorgaan. 5 minuten later staan we op een gigantische duin. En roept er 1: "Stilstaan, ik wil een foto maken."Waarop Rhana daar dankbaar gebruik van maakte en er eens lekker bij ging liggen. MMMMMMM heerlijk rollen in het zand. Alleen vervelend dat er ook nog iemand opzit. IK. Maar stond er erg gauw weer naast. Rhana weer op 4 benen en opstappen. Het frustrerende was dat de fotopersoon haar fototoestel was vergeten en we dus voor niets gestopt waren. Maar OK ik weer in het zadel en we gaan weer lekker verder. Maar Rhana werd weer aan 4 kanten opgesloten en het was weer bokken. En je raad het al. Weer stond ik ernaast. Nu was ik het beu. De rit had voor Rhana te weinig tempo. Ik keek mijn vriendin aan die er ook niet veel aan vond en we besloten samen uit de groep te gaan en onze eigen rit te gaan rijden.

Even overleggen met de groep. We zijn omgedraaid! Wat ik toen voelde is met geen pen te beschrijven. Ik voelde onder mij een totale ontspanning, geen druk, oren die naar voren gaan en een Michelle (ik) Die roept: "Rein Gaan!"Waarna we met zijn 2en weggaloperen. Eerst rustig, want je laat een groep achter. En daarna mochten ze gaan. Zo hardt als ze wilde. En dat ging best hardt al kon Rhana nog niet zo hardt als Sas, maar Rhana had ook nog wel wat overtollige kilo's mee te dragen.

De volgende dag zijn die vriendin en ik lekker vroeg vertrokken, nog voordat de beestjes wakker waren. En hebben het rondje van de vorige dag. Waar we met de groep 2 uur over gedaan hadden. In 45 minuten gehad. Tja, Sasja en Rhana zijn gewoon 2 turbo fjorden. Die houden van Tempo. Niet te veel stappen en slenteren. Nee lekker draven en galloperen. Dat is waar ze goed in zijn.

Inmiddels is Rhana ook een stuk sneller geworden, maar zal ze het nooit winnen van Sasja. Gewoon, omdat ze heel anders gebouwt is.

Groetjes Michelle en (_) van Sasja en Rhana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 102 bezoekers