helllp weer eens radeloos!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-01 20:35

jullie kennen inmiddels bijan allemaal mijn trots nina wel. nu weten jullie ook dat ik daar van wege een handicap niet meer op rijd en dat ze dus bij iemand in hulten staat die haar heel veel leert en wedstrijden met haar rijd. nu belde die mensen vanavond met de vraag of ik nina niet aan hun wilde verkopen. haar dochter is echt gek met nina en ze wil er later dan mee gaaan fokken. ik weeet dat ze het er super zal hebben. ik mag ook nog een dekking van haar hebben en dan zou ik dus de hengst gebruiken waar ze al een palo bont veulen van heeft gehad. dus dan heb ik weer kans op een nina (hengst of merrie) nina betekend ontzettend veel voor me maar ik besef dat ik nooit mee intensief kan rijden met haar. nu zit ik dus weer voor de zoveelste keer met de vraag : verkopen aan die ontzettend lieve mensen of niet. wij geeft een tip


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 20:41

Ik weet dus niet wat er precies met je is.....maar je kan of mag als ik het goed begrijp niet meer rijden.......en die mensen die zijn heeeeel erg lief voor haar?
Blijft ze dan wel dicht bij je in de buurt staan zodat je haar wel kan opzoeken......!!!
Mocht je toch besluiten haar te verkopen dan doe je dat toch onder de voorwaarde dat je haar zoveel als je wilt mag bezoeken en dat ze haar absoluut niet mogen door verkopen.

Jeetje dit is wel een hele moeilijke situatie en ik begrijp dat dit heel moeilijk voor je is......volg je hart!!!!

jacqueline

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 20:46

Tja maar zoals het nu is dan? ze blijft van jou jij fokt er mee en hun beschouwen het al een eigen paard dat kan toch ook?
Mocht je er dan weer een nina kleur uitfokken weet je heel zeker dat het ook echt deze kleur is dan kun je het alsnog doen want als het veulen toch niet deze kleur is heb je gewoon pech mocht je haar verkopen toch?
moeilijk hoor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 23:12

jeetje wat moeilijk. maar wat ik me nu afvraag is, als je dan een veulen van Nina hebt, groeit op, daar zou je ook nooit op kunnen rijden, komt ze weer bij hele lieve mensen te staan die haar als een eigen paard beschouwen. en dan kan je weer op nieuwe beginnen. Maar als zij echt veel van Nina houden en er veel voor over hebben. waarom ook niet. moeilijke beslissing en t is helemaal aan jou.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 23:36

als jijzelf ontzettend gek bent met nina en haar eigenlijk zou willen houden dan zou ik dat als ik jouw was ook doen.ik snap wel dat ze het er goed zal krijgen maar als nina jouw droompaardje en grote trots is dan denk ik wel dat je er spijt van zal krijgen als je haar verkoopt.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 23:39

Ik ben het met Sanderijn eens en ik herinner me inderdaad jouw situatie. Wat is het verschil voor hen als je haar verkoopt? Ze hebben haar nu ook bij hen in de buurt staan, ze mogen er alles mee etc. Waarom willen ze haar zo graag kopen?

Als ik heel slecht denk dan zou ik bijna zeggen dat het zo'n goede pony is dat ze haar uiteindelijk met winst willen doorverkopen. Ik zie anders het nut voor hun niet in. Maar je zei al dat het lieve mensen zijn, dus wat is dan de reden?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 23:45

ja ik begrijp het eerlijk gezegt ook niet helemaal van die mensen......ze hebben alles wat ze willen.....en nou brengen ze jou in een hele moeilijke situatie, waar jij niet om hebt gevraagt!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 01:28

ik zou haar ook gewoon houden. Die mensen hebben in principe toch al een eigen paard. Ze staat bij hun etc.

Zo blijft ze van jou en blijf je er controle op houden. Niet dat als het meisje later niet meer wil of kan rijden ze Nina doorverkopen. Het enige verschil is toch dat hun dat kunnen zeggen dat Nina van hun is?

moeilijk hoor

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 07:44

Mijn advies: houden! Nina is jouw beesie, je bent er gek op en ook al kun je er niet op rijden, je geniet er toch van! En als Nina het straks goed gaat doen op wedstrijden kun jij heel trots zeggen, kijk dat is nou mijn pony! Okee, je kunt er zelf niet zoveel mee door je handicap, so what?! Je hebt het prima opgelost door haar te laten rijden door iemand anders zodat ze toch tot haar volle potentieel komt en tegelijkertijd maakt Nina zo reclame voor haar toekomstige veulentjes. Iets wat goed is moet je niet weg doen, gun jezelf wat goeds!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-01 08:25

tja er staan dus verschillende meningen.ik elf denk nu dus als ik dus een veulen uit nina zou krijgen uit die hengst waar ze die palo bonte uit heeft gekregen en ik zou er dus weer een bonte uitkrijgen dat ik daar al vrede mee zou hebben.ik kan nina altijd blijven zien. wat wij hebbben kan niemand ons meer afpakken. ze blijft een plaats in mijn hart houden. in haar veulen zal nina dan voorleven voor me. ik weet het nog niet.... heb de hele nacht gedroomd. ze hebben er veel voor over. misschien moet ik de sap toch maar zetten en er een mooi veulentje van fokken. en ik ga nu dus zoals jullie weten ook met welshjes fokken dat geeft ook weer plezier en afleiding nina heeft het zooo goed daar.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-01 09:09

nou ik heb net dus die mensen gebeld en ze een voorstel gedaan. mochten ze er op in gaan zal ze dus verkocht zijn.op dit moment weet ik t nog nit. hoop aan de ene kant dat ze het niet doen. want dan gaan we gewoon op de oude manier verder. anderzijds als ze het voorstel aannemen betekend dat dus dat ik binnen een paar jaar een veulen van haar zal hebben uit die hengst waar de plomino bonte boss uit is geboren(zie mijn site expage.com/stalserena.)en ik kan altijd contact houden en zal zeker wel veel mee gaan naar wedstirjden. maar als ze dit voorstel aannemen zal ik er vrede mee hebben denk ik. agghh he blijft moeilijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Kayleigh__, Kimberley_, Pose1, supervon78, vierhoef en 110 bezoekers