Hij eruit of paard eruit...wat nu?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 15:55

Ja hoor het is zover....mijn 16 jarige vriend Floris, waar ik nu 1,5 jaar verkering mee heb stelt me voor de keuze:

hij eruit of paard eruit.


slik...


Ik ben echt helemaal overstuur. Ik wil een eigen paard en die zal ik krijgen ook, ik wil daar deze zomer erg hard voor gaan werken. En Floris denkt dat een paard belangrijker voor me is dat hij is.

Ik hou zoveel van hem, maar dit is gewoon niet leuk meer.
Het is echt niet zo dat ik uren per dag bij de paarden ben. Meestal ben ik met 2 uurtjes weer thuis, maar het is wel langer dan ik bij hem ben.

Ik wil hem niet kwijt...please help me!!!! Huilen Huilen Huilen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:59

Laat het maar even betijen. wie weet begrijpt ie het later beter. Als ie bij dit standpunt blijft zal hij je uit moeten zwaaien denk ik. Klinkt bot, maar zijn begrip is noodzakelijk.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:59

Als hij echt van je houd moet hij niet zo´n vraag stellen... Als ik jou was zou ik dit ook tegen hem zeggen... En gewoon iets meet tijd aan je vriend besteden...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:00

DUMPEN!
ja sorry hoor maar als hij jou van je ontspanning af gaat houden vind ik dat echt belachelijk!
Je moet het voor 100% zelf weten (ik snap goed dat het moeilijk is) maar dit is toch niet normaal???
Succes met je 'keuze'.

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:01

HIJ ERUIT!!!! Alleen al omdat hij je voor zo'n keuze durft te stellen!!!!

En een goede uitspraak: geen hand vol jongens, maar een land vol!!!

Ook al heb je al 1,5 jaar met hem, hij moet je blijven respecteren zoals je bent en je niet gaan verplichten zo'n keuze te maken.
Ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar mijn paarden gaan echt voor alles.

Niet twijfelen, er komt wel weer een nieuwe leuke jongen. Ook al is het moeilijk om nu je 'zekerheid & vastigheid' op te zeggen. Maar absoluut: HIJ eruit, hij zou je echt niet voor die keuze mogen stellen!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:02

Klinkt misschien hard, maar het feit alleen al dat hij je voor die keus stelt is te gek voor woorden. Eigenlijk heeft hij dus het idee dat hij nooit tegen jouw paard op zou kunnen (en je hebt er nog niet eens eentje van jezelf)! Gevoelsmatig wil je hem niet kwijt, maar verstandelijk weet je ook wel dat dit niet de situatie is die jij voor ogen hebt. Moeilijk, ik heb zo geen kant-en-klaar advies. Maar iemand die me voor de keus stelt 'paard of ik', daar kan ik geen gelijkwaardige relatie mee hebben.

BTW: Ik zie net dat we met z'n vijven tegelijkertijd vrijwel hetzelfde advies geven... Lachen
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-06-25 17:04 ]</font>

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:03

damn bf (boyfriend)

jah, als ze alle 2 veel voor je betekenen...

maar je moet ook nadenken... het kan al uit zijn voor je je paard heb

GO for the horse!!!!

loves... lynn

Love you all!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:04

Helpt het om hem eens mee te nemen naar je paard, of geeft hij daar niet om. Want dan is het moeilijk. Als ik een vriendin zou krijgen, krijgt ze toch echt wel meteen de vraag of ze van paarden houdt. En anders zal ze daar wel mee om moeten leren gaan en anders begin ik er ook niet aan.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:05

pffff...moeilijk!!
Stel dat je voor je vriend kiest, en de paarden dus moet missen. Dan blijf je hem dat misschien toch altijd min of meer verwijten. Lijkt mij. Maar als hij weet hoe belangrijk paarden voor je zijn zal hij dat, als hij echt van je houdt toch respecteren en accepteren? Dan wil hij je toch niet laten kiezen tussen twee hele belangrijke dingen? Het betekent toch niet dat hij minder belangrijk is toch?
Nouja, hier heb je ook niet veel aan ben ik bang. Welk advies je ook krijgt, de beslissing moet je zelf nemen.
Suc6 en sterkte!!!!!!!!!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:10

en dan. je kiest voor hem. je geeft rocky op. over een jaar gaat t uit jullie verliefdheid is over. jij hebt helemaal niets meer. ja een leuke herinnering aan rocky en een mindere aan t vriendje dat vroeg rocky op te geven.
waarom vraagt hij je te kiezen? vindt hij dat hij te weinig tijd toebedeeld krijgt? daar kan je wat aan doen. iets meer naar hem iets minder naar rocky. dat kan. maar daarna verwacht hij daarna dat jij ook je vriendinnen opgeeft? die eisen ook veel tijd.
mijn tip is (maar t is je eigen keuze) als iemand die keuze stelt dan meteen dumpen. als hij genoeg van je houdt zou hij jou ook je plezier gunnen.
je bent nog jong je hebt een heel leven voor je. en er zijn genoeg hele leuke jongens waarvan je wel naar je paardje mag. waarom dan juist degene kiezen wie dat niet goedvindt?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:15

Als ik ooit een vriend zou krijgen moet ook maar van paarden houden want mijnes gaan echt de deur niet uit omdat hij dat zo graag wil.
En je hebt nog geen eens een eigen paard en dan al deze stelling doen. nee ik denk niet dat dit ooit echt wat wordt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:16

DUMPEN!!!!!
Kom nou zeg, ja gaat toch niet je hobby aan de kant schuiven omdat hij het toevallig niets vind?
En dat je al 1,5 jaar verkering heb heeft er toch niets mee te maken? Scheve mond\
Dat hij het durft te vragen zeg...tsss..

Groetjes [**]


ps;
is hij niet toevallig vaak op op het voetbal veld te vinden ofzo???
Dan kan jij in die tijd naar je paardjes.Misschien kun je de verkering zo nog redden.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:17

Helemaal met Marjolein eens, ook eens een vriendje gehad (lang geleden) waarvan ik moest kiezen tussen vriendin en hem, heb hem toen direct verteld dat die keus heel makkelijk was, hij weg dus. Ik ben het eens met de stelling dat als iemand je voor dit soort keuzes stelt hij (of zij) niet helemaal normaal bezig is. Maar de beslissing blijft er helaas een die je helemaal zelf moet maken, heel veel succes ermee..

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 16:22

Citaat:
Gevoelsmatig wil je hem niet kwijt, maar verstandelijk weet je ook wel dat dit niet de situatie is die jij voor ogen hebt.


Ja precies Karin!

Hij is jaloers en dat is ook wel te begrijpen. Maar ik ga echt niet zo gek veel naar Rocky. Een dag als vandaag helemaal niet.
Mijn hele leven zeur ik al om een eigen pony. Dat is echt mijn aller aller aller grootste wens! En nu kan ik het eindelijk allemaal zelf financieren en lijkt mijn droom uit te komen! Ik ben de gelukkigste van de wereld, dacht ik.

Maarja...hij haat paarden en hij zou ze ook nooit leuk gaan vinden. Dat zegt hij. Hij houd zowiezo niet van dieren, en dieren zijn nou juist alles voor mij.
We zijn erg verschillend. En ik weet ook wel dat deze relatie op den duur toch wel stuk gaat, maar toch vind ik het zo ontzettend jammer, want hij kan ook zo lief zijn.

Ik vind het echt heel erg gemeen dat hij mij voor deze keuze stelt. Maar ik ben een heeeele grote paardengek, al mn hele leven, en ik ben niet mn hele leven al een jongensgek. Verward

ooww wat is dit moeilijk en gemeen. Waarom moet dit zo??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:27

Mijn vriend heeft geloof ik ook liever dat ik de tijd die ik nu bij de paarden zit bij hem doorbreng.
Toen hij hoorde dat eerst Daisy niet doorging en toen dat ik Restar ook niet meer 'kreeg', was hij blij. Ook leuk, ik was er heel sneu van en hij dacht alleen maar aan zichzelf. Hebben we het ook over gehad en ik heb geprobeerd uit te leggen hoeveel het voor me betekent om bij de paarden te kunnen zijn.
Misschien kun je nog eens met hem praten?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 16:30

Hij eruit! een paard zal je nooit voor de keuze zetten is altijd onvoorwaarlijk je vriendje.
De keuze is heel moeilijk en niet makkelijk maar ik vind het ronduit aso als iemand zoiets van je verlangd ik ben zo dol op m'n paard dat het voor mij dezelfde vraag is van je moet kiezen tussen mij en je zusje.(jep ik had 2.8 jaar verkering en heb het ook uitgemaakt)sorry hoor maar 2 uurtjes op een dag en er zijn vast dagen dat je niet gaat! wat is de volgende stap niet meer met een vriendin naar de stad want hij wil je zien?tot hoe ver gaat ie het doordrijven?
het lef alleen al.
tuurlijk ben jij verdrietig maar stel dat je het doet wat dan?
waar is de grens nooit meer op een paard rijden?Tja das nu de keuze dtel dat jullie bij elkaar blijven en gaan samenwonen moet jij dan mee naar zijn hobby's want jij mag geen hobby hebben van hem of blijf je dan dag en nacht thuis op zijn lip zitten?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 17:01

Wat stom van Floris!

Ik zou dus echt voor Rockster kiezen. het is gewoon domweg chanteren wat hij doet.
Paardrijden is je hobby en je leven dat kan hij toch niet zomaar afnemen?

Stel hem eens ter keuze: Brommers of jou?? kijken hoe hij reageert. Verward

I love to love!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 17:22

Als je weet dat het al wel weer kapot gaat, waarom dan toch voor hem kiezen? Hij zal je ooit weer in de steek laten, dat zeg je zelf, maar je paard zal altijd je beste vriend blijven door dik en dun en zal je nooit voor zo'n lompe keuze zetten! Niet waar bokkers?

_________________
"all think twice, cause it's an other day for you, you and me in Paradise" ZIE PROFIEL!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sanne op 2001-06-25 18:39 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 18:11

Nou jaaaa zeg! Ik zou zwaar beledigs zijn en hem eruit smijten! Dat ie die keuze durft te stellen zeg, wat een lef!
Nee zeg, als je hobby nou tennissen was, een racket kan je in de hoek gooien voor een weekje. Een paard is een levend wezen en als ie dat niet begrijpt.....

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 18:14

hoi,

iemand die echt om je geeft zou je niet voor zo keuze stellen maar je je hobby gunnen (zo paardevirus gaat nooit weer weg weet ik uit ervaring hahaha ),ik zou zeggen hij eruit ,mijn man wist in begin ook niks van paarden maar net als mijn vorige vriendjes moest hij het ook leren accepteren dat ik paardegek ben en dat altijd zal blijven Nu hebben we gezamelijk al 4 paarden en mijn man kan rijden al ment die liever en vind paarden harstikke leuk nu en zit al helemaal onder het paardenvirus Cool
ik zou zeggen praat nog eens goed met je vriend vertel hem hoe hard je de paarden nodig hebt en dat dat voor jouw van levensbelang is en dat dat niks met liefde voor een jongen te maken heeft dat die jouw ook je vrijheid moet gunnen en dat die niet kan verwachten dat je je opoffert voor hem ,dat je ook tijd nodig hebt voor jezelf om zelf leuke dingen te doen en te ontspannen ,accepteert die dit alles nog niet zou ik toch op zoek gaan naar een lieve jongen die je je andere grote liefde wel gunt
uitmaken is dan wel moeilijk natuurlijk maar er lopen nog genoeg leuke jongens rond!!!die je wel zoiets gunnen
groetjes tina

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 19:17

ik denk ook dat het aan de leeftijd ligt.
Totdat jongens 18 zijn (en geloof me, dat is nog heel krap aan, en dan zijn het echt jongetjes) zijn ze erg egoïstisch. Knappe meid als je er eentje vindt die het je gunt en die je erin steunt ookal vindt hij het dus 3x niks. Dat komt m.i. gewoon niet voor. En ik geef Jopie voor niets of niemand op, ik moet er nu keihard voor zweten, en zit de godganse dag me af te vragen of ik dit echt wel wil, maar hij is m'n alles. En daar doe ik alles voor weg.
Een paard is voor het leven, een vriend(je) niet persé. Al kan ik me heel goed voorstellen dat ik ooit zover kom dat ik zeg dat Jopie me niet verder kan helpen in het leven, maar wég: niet dus...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:36

Er is een spreekwoord dat luidt:
'Hoe beter je de mensen leert kennen, des te meer je van de dieren gaat houden.'
De liefde van een dier is onvoorwaardelijk. En dat zou de liefde van je vriendje ook moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:48

hup!buitengooien die zaag! ander en beter!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:51

Kun je hem echt niet proberen op een leuke manier aan rocky te laten wennen?
Met zn 3e wandelen in het bos? Of samen in de wei van Rocky gaan liggen?
Mijn vriend is ook geen paarden freak maar langzamerhand ben ik hem toch wel een beetje aan pinky aan het laten wennen. Hij is er best bang van. maar het gaat steeds beter, gewoon regelmatig meenemen en laten zien hoe lief een pony kan zijn ed. Mijn vriend heeft gister zelfs pink vastgehad in draf met een mini hindernisje ertussen! Supper he? Voor hem echt knap... We hebben overigens wel de weddenschap gemaakt dat ik formule1 leer te kijken (blerg, maar ja ook zijn intresses accepteren) en hij voor een pony leert 'zorgen'. Ik hoop voor je dat jou vriend toch ook een betje begrip wil krijgen voor jou hobby. Er is niets zo belangrijk in een relatie als begip voor elkaar en de dingen die diegen belangrijk vind...Als dat er al niet is... is uitmaken echt beter dan Rocky opgeven!!!

Liefs Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:57

Hoi!
wat klote voor je zeg! Ik snap heel goed hoe moeilijk dit voor je is. Want hem wil je niet kwijt maar je paard ook niet!

Ik vind echt dat hij je dit niet kan vragen hoor! Eigenlijk dacht ik meteen toen ik het las: ERUIT MET DIE GAST!

Je paard zal altijd voor je klaarstaan en dat kun je niet van alle vriendjes zeggen.

Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 36 bezoekers